Gå til innhold

Synes visse holdninger mot aleneforeldre er meget urovekkende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg opplever fedre eller mødre som bruker ordet å hate sin tidligere partner fordi man ble uønsket foreldre. Altså ikke i voldteksammenheng, eller med vokdsbakgrunn, men i forhold der begge parter har valgt og ha sex med hverandre og skylder på at den andre ikke brukte prevensjon. Og det skremmer meg nesten litt at  visse fremmede folk kan uttale seg om at alle alenemødre er mor fordi man bare skulle ha et barn og ødelegge daværende pertners liv med hensikt. Det er jo egoistisk å påstå det.

Jeg forstår jo at disse menneskene sliter med seg selv og bør søke terapeutisk hjelp til og takle følelsene sine. Men likevel, å si til ukjente at man er uegnet som foreldrer fordi man er aleneforeldre er jo en kvalm holdning. Eller er det akseptabelt?

Anonymkode: c81a1...23d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt uten å vite en eneste ting om den man retter seg mot sin bakgrunn for å være enslig forsørger. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg opplever fedre eller mødre som bruker ordet å hate sin tidligere partner fordi man ble uønsket foreldre. Altså ikke i voldteksammenheng, eller med vokdsbakgrunn, men i forhold der begge parter har valgt og ha sex med hverandre og skylder på at den andre ikke brukte prevensjon. Og det skremmer meg nesten litt at  visse fremmede folk kan uttale seg om at alle alenemødre er mor fordi man bare skulle ha et barn og ødelegge daværende pertners liv med hensikt. Det er jo egoistisk å påstå det.

Jeg forstår jo at disse menneskene sliter med seg selv og bør søke terapeutisk hjelp til og takle følelsene sine. Men likevel, å si til ukjente at man er uegnet som foreldrer fordi man er aleneforeldre er jo en kvalm holdning. Eller er det akseptabelt?

Hvilke tanker har du når du skriver ditt innlegg ? Er dette mer genrelt ,  at det er noe du bare hører blir omtalt ? Har du en personlig tilknytning til temaet?

Det har vært lettere å diskutere det med om du hadde litt mer hvorfor du har skrevet innlegget . 

Endret av Peter007
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo at du sikter til en viss bruker her inne når du skriver innlegget ditt, men han er ikke representativ for flertallet. Han har meget sterke meninger om dette og uttaler de i skarpe ordelag og jeg syns både du og alle andre skal se bort i fra det han skriver. 

Anonymkode: 2e23b...131

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo at du sikter til en viss bruker her inne når du skriver innlegget ditt, men han er ikke representativ for flertallet. Han har meget sterke meninger om dette og uttaler de i skarpe ordelag og jeg syns både du og alle andre skal se bort i fra det han skriver. 

Anonymkode: 2e23b...131

Det finnes flere enn bare han. Nei ingen av dem er represantiv for flertallet, men. Likevel. 

Skrevet

Nei, man er ikke uegnet som forelde fordi man er enslig forsørger.

Begynner å lure på hvilke folk som er her inne, mye drittslenging og dårlige holdninger.

Anonymkode: 4090b...08e

Skrevet

Altså, det er ikke alt man kan ta alvorlig her inne og hets mot aleneforeldre er slikt man bare overser. Samme med alle bitterpikkene.

Anonymkode: c283e...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...