Gå til innhold

Hvorfor forsvinner pengene ut av min bankkonto?

1Cecilie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sparebanken øst som min bank. I nettbanken min trekkes det hundre kroner ukentlig, og av å til oftere. Jeg har kun èn avtalegiro, og den er nå stoppet.  Jeg er en fattig liten frøken, så dette er et veldig stort problem for meg, da kontoen min plutselig blir i minus beløp.

Hvordan er dette mulig?  Noen som vet? Eller har noen eksempler på hva det kan være?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, 1Cecilie skrev:

Hei!

Jeg har sparebanken øst som min bank. I nettbanken min trekkes det hundre kroner ukentlig, og av å til oftere. Jeg har kun èn avtalegiro, og den er nå stoppet.  Jeg er en fattig liten frøken, så dette er et veldig stort problem for meg, da kontoen min plutselig blir i minus beløp.

Hvordan er dette mulig?  Noen som vet? Eller har noen eksempler på hva det kan være?

Står det ikke oppført informasjon om mottagers kontonr eller navn?

Kan det være penger som du har Vippset til noen? Har du Vipps, og ikke har vippset i den siste tiden, kan det evt være noen som misbruker din Vipps.

Anonymkode: a7e48...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt har du vært utsatt for svindel-sms? Det har vært skrevet endel om slikt i det siste, og da blir man trekt jevnlige beløp. For å få slutt på dette, må man sperre kontoen og få nytt kontonr.

Kontakt banken din så snart de åpner nå på mandag, og spør om de kan hjelpe deg både med å finne ut hvor disse pengene har tatt veien + å sperre kontoen og få ny konto.

Anonymkode: a7e48...e79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sittet og bare sett på at det forsvinner penger fra kontoen din UKENTLIG og ikke foretatt deg noe!?? Ingen her inne har vel en anelse om hva det kan være som trekkes fra din konto. Den eneste måten du kan finne det ut på er

a) sjekke bankkontoutskriften din (du finner den i nettbanken, sammen med transaksjons-oversikt)

b) kontakte banken (ring kundeservice på tlf 03220 Sparebanken Øst) og spørre hva den og den transaksjonen er for noe og hvem det går til. Klokka er nå halv åtte mandag morgen, og banken åpner om litt. Bare ring!

Endret av Million
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Har du sittet og bare sett på at det forsvinner penger fra kontoen din UKENTLIG og ikke foretatt deg noe!??

En viktig årsak til at avstanden mellom de fattige og de rike øker.

Anonymkode: 55679...0cf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og et lite tips til. (Når du har fått spurt banken og ordnet med dette)

BYTT BANK

Sparebanken øst er en av norges desidert dyreste banker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 1Cecilie skrev:

Hei!

Har du så lite kontroll over pengene dine? Du kan fint se hvem som er mottaker av pengene i nettbanken. Hvorfor sperrer du ikke kontoen slik at dette ikke fortsetter? Du er og pliktig til å varsle banken når noe uforutsett som dette skjer. Det står i avtalen du signerer når kontoen blir opprettet. 

Anonymkode: e7ef8...7c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En viktig årsak til at avstanden mellom de fattige og de rike øker.

Anonymkode: 55679...0cf

:klo:

Anonymkode: b8448...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: b8448...d8e

Jeg tror det var en frekkhet. "Åndelig ressurssvakhet er en av årsakene til den økende ulikheten i materielle ressurser." 

Anonymkode: 4fc4d...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...