Gjest Mary Vincent Skrevet 13. november 2016 #1 Del Skrevet 13. november 2016 Bruken av overnevnte "juksemidler" er svært utbredt blant norske bloggere, og ikke bare rosabloggerne som før. Endel er åpne om det, mens andre benekter det åpenbare. I tillegg har vi dem som på forhånd sier at de i fremtiden vil holde slike inngrep for seg selv,- av hensyn til sine kjære lesere, selvsagt! 😜 Mitt inntrykk er at dette fører til en normalisering av bruk av "kosmetiske forbedringer", og at det øker det presset unge og sårbare mennesker føler mtp. utseendefokus og krav. Enkelte bloggere har tilogmed kjørt reklame for Botox og fillers, til tross for at dette er ulovlig iflg. norsk lov. Om jeg tenker meg om så kommer jeg faktisk ikke på én eneste blogger som ikke har foretatt seg noe slikt. I tillegg til bruk av photoshopping og utstrakt bruk av filter så virker det nesten som om slikt er påkrevd om man vil på toppen av blogglistene. En av bloggerne var faktisk så ivrig etter å få andenebbet tilbake at hun fire dager etter fødsel karret seg avgårde til salongen og la stolt ut bilde av resultatet to timer etterpå. At slike injeksjoner frarådes for ammende kom tydeligvis i annen rekke. Er det noen av bloggerne som har tatt avstand til slike kosmetiske inngrep, eller er det faktisk slik at de er endret på alle som én? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 13. november 2016 #2 Del Skrevet 13. november 2016 50 minutter siden, Mary Vincent skrev: Bruken av overnevnte "juksemidler" er svært utbredt blant norske bloggere, og ikke bare rosabloggerne som før. Endel er åpne om det, mens andre benekter det åpenbare. I tillegg har vi dem som på forhånd sier at de i fremtiden vil holde slike inngrep for seg selv,- av hensyn til sine kjære lesere, selvsagt! 😜 Mitt inntrykk er at dette fører til en normalisering av bruk av "kosmetiske forbedringer", og at det øker det presset unge og sårbare mennesker føler mtp. utseendefokus og krav. Enkelte bloggere har tilogmed kjørt reklame for Botox og fillers, til tross for at dette er ulovlig iflg. norsk lov. Om jeg tenker meg om så kommer jeg faktisk ikke på én eneste blogger som ikke har foretatt seg noe slikt. I tillegg til bruk av photoshopping og utstrakt bruk av filter så virker det nesten som om slikt er påkrevd om man vil på toppen av blogglistene. En av bloggerne var faktisk så ivrig etter å få andenebbet tilbake at hun fire dager etter fødsel karret seg avgårde til salongen og la stolt ut bilde av resultatet to timer etterpå. At slike injeksjoner frarådes for ammende kom tydeligvis i annen rekke. Er det noen av bloggerne som har tatt avstand til slike kosmetiske inngrep, eller er det faktisk slik at de er endret på alle som én? Kristin Gjeldsvik tar vel avstand? Styleconnection.blogg.no 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mary Vincent Skrevet 13. november 2016 #3 Del Skrevet 13. november 2016 Så bra! Hun kjenner jeg ikke så godt til, men jeg synes å huske at hun filmet en video der hun sa seg lei av utseendefokuset. Den bloggen skal jeg sjekke. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalenderpiken Skrevet 14. november 2016 #4 Del Skrevet 14. november 2016 Så synd at pene norske jenter og damer ikke ser seg fornøyd med sitt ekte ytre og er nødt til å proppe kroppen full av kjemikalier og annet rask. Trist. Bare trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hungry Skrevet 14. november 2016 #5 Del Skrevet 14. november 2016 Jeg tror Emilie Tømmerberg er helt naturlig Men hun må jo være en av Norges vakreste kvinner, så hun har ikke noen grunn til å forbedre utseendet sitt med kosmetiske inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. november 2016 #6 Del Skrevet 14. november 2016 Emilie Nereng/Voe er vel helt naturlig også. Og Hedda Ingeborgvik. Vakre jenter begge to 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 14. november 2016 #7 Del Skrevet 14. november 2016 12 timer siden, amadine skrev: Kristin Gjeldsvik tar vel avstand? Styleconnection.blogg.no DEFINITIVT!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 14. november 2016 #8 Del Skrevet 14. november 2016 12 timer siden, Mary Vincent skrev: Så bra! Hun kjenner jeg ikke så godt til, men jeg synes å huske at hun filmet en video der hun sa seg lei av utseendefokuset. Den bloggen skal jeg sjekke. Takk for tips! Hun har enormt mange innlegg/videoer der hun tar STERK avstand fra å fikse på seg selv! Hun er min store helt i denne gale gale blogg verdenen. ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mary Vincent Skrevet 14. november 2016 #9 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Takk for flere gode svar og innspill! Jeg synes det er utrolig trist at man i søken etter egen identitet ikke finner frem til egne særpreg og blir mer av seg selv, men heller følger en idiotisk mote som ikke kan reverseres og som gjør at alle ser ut som om de er medlemmer av samme genetisk avvikende familie. Bloggerne virker ukritiske til denne utviklingen og bidrar til at andenebb, både for-og baktung kropp og ansikt med fem forskjellige konturnyanser blir akseptert som normalen og til en viss grad idealet for den oppvoksende generasjonen. Så flasher de disse innkjøpte fordelene de har fått et depersonifisert forhold til og tror at de er nyfeminister. Hadde de vist frem en ikke-operert, halvslapp kroppdel og krevd aksept for den så hadde det hvertfall vært autentisk. Dette er gallionsfigurer på en skute som styrer rett mot et isfjell, og og de halvbevisste passasjerene burde hoppe av mens de fremdeles kan. Endret 14. november 2016 av Mary Vincent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 14. november 2016 #10 Del Skrevet 14. november 2016 Heidichic annonserte for noen dager siden tilbud på leppe fillere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. november 2016 #11 Del Skrevet 15. november 2016 Ryddet for spekulasjoner. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 16. november 2016 #12 Del Skrevet 16. november 2016 Det er litt trist når det er lettere å nevne bloggere som IKKE har fikset på utseendet enn bloggere som har gjort det. Jeg må ærlig si at jeg bekymrer meg litt over at slike forbilder vokser barna mine opp med. Samtidig tenker jeg at jeg har da fint klart å ikke bli påvirket til å gjøre det samme selv, og naiv som jeg er tror jeg at dette gjelder de fleste andre også. Det er helt klart at vi som foreldre må være vårt ansvar bevisst her. Barn, som alle andre, må akseptere andres utseende, enten de har "jukset" seg til det eller ei. Og viktigst av alt: de må alltid vite at de er bra nok som de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg