AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Er det noen som har et godt svar på dette? Legen sa det var anbefalt å vente en syklus, men leser mye på nett der folk mener det ikke har så mye å si.. Er det større risiko for gjentatt SA om en ikke venter en syklus? Hva gjør dere andre, bruker dere prevensjon i mellomtiden? Hilsen frustrert og verpesyk! Anonymkode: 1bd56...9dc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Det er fordi det tar litt tid for kroppen å ta seg inn etter SA. Den må bygge opp livmorslimhinnen igjen og det kan være litt rask som skylles ut ved neste menstruasjon, samt syklus og hormoner er generelt i ulage. Menstruasjonen og litt tid forteller om ting er ok igjen og at der ikke er komplikasjoner. MEN: mest sannsynlig ville kroppen ordnet opp selv om den ikke tåler bli gravid like etter SA med å ikke la et befruktet egg få feste seg. Så blir man gravid rett etter SA, vel, da var nok kroppen klar. Anonymkode: 8c47a...f1f 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har et godt svar på dette? Legen sa det var anbefalt å vente en syklus, men leser mye på nett der folk mener det ikke har så mye å si.. Er det større risiko for gjentatt SA om en ikke venter en syklus? Hva gjør dere andre, bruker dere prevensjon i mellomtiden? Hilsen frustrert og verpesyk! Anonymkode: 1bd56...9dc Jeg her akkurat blitt gravid igjen etter SA, har ikke hatt mensen enda. Blir spennende å se hvordan det kommer til å gå, Da jeg spurte legen om dette på samtalen etter SA, sa hun at det var bare å kjøre på så fort eggløsning kom. Og at man ikke trenger å vente. Anonymkode: 17ca9...634 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Kroppen blir ikke gravid før den er klar for det. Anonymkode: fd161...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Kjør på! Ingen vits å vente. Anonymkode: f21d3...387 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Jeg fikk beskjed av gynekolog på Ullevål, hvor jeg var til en undersøkelse etter SA i uke 10, om at anbefalinger om å vente en syklus eller to er utdaterte, og det er ingen grunn til å vente, ihvertfall så langt de vet - altså, at det er ingen forsking som viser at det gir noe positiv effekt å vente. Hun sa det rett ut, bare å kjøre på. Så du kan godt prøve å bli gravid relativt kjapt igjen. Anonymkode: 29fe6...77a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå