AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Ah, det er høyst frustrerende og ikke hyggelig i det hele tatt men nå den siste tiden så har pus på 1 og et halvt år begynt å markere seg inne. Og det er ikke snakk om hvor som helst, men bare på mine ting inkludert meg! Vi har vært til dyrlegen og pus var frisk som en fisk, vi har byttet vaskemiddel og jeg har til og med sluttet å bruke parfyme for å lukte mer nøytralt. Men neida, ingenting fungerer. Som sagt så er det bare på mine eiendeler han tisser på som for eksempel, min dyne, i vesken min, på klærne mine og som jeg nevnte i sted meg. Noen som har noen tips og råd til en frustrert katte eier? Anonymkode: b5329...8ac
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Er den kastrert? Anonymkode: 50b8c...06e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den kastrert? Anonymkode: 50b8c...06e Åh beklager det glemte jeg å nevne. Ja han ble kastrert for rundt ett år siden. ts Anonymkode: b5329...8ac 1
Gjest GulSol Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Foreldrene mine har en katt som tisser bare på mine ting også... Skjønner frustrasjonen din
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 5 minutter siden, augustmami skrev: Foreldrene mine har en katt som tisser bare på mine ting også... Skjønner frustrasjonen din Huff, nesten litt glad for at det ikke bare er meg men så kommer jeg på hvor kjipt det faktisk er. Har måtte kastet masse klær o.l på grunn av at lukten ikke vil slippe tak.. Er ikke alltid jeg merker at katten har tisset der før en stund etterpå! ts Anonymkode: b5329...8ac
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Er du mye ute/borte? En katt som savner eier kan tisse på ting som lukter av eieren, fordi å blande luktene deres på den måten virker beroligende på katten. Ellers kan det være andre ting som gjør ham ukomfortabel, lei seg, eller gir angst. Prøv å tenk på hva som kan ha utløst slik atferd, for eksempel enringer i rutiner eller lignende. Er det innekatt? Anonymkode: 4fabb...131 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Slik atferd betyr bare at det er noe som katten ikke liker eller reagerer på. Er kattedoen inne? Renser du den hver dag? Lukter kattedoen vondt? Anonymkode: 0c6b2...911
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mye ute/borte? En katt som savner eier kan tisse på ting som lukter av eieren, fordi å blande luktene deres på den måten virker beroligende på katten. Ellers kan det være andre ting som gjør ham ukomfortabel, lei seg, eller gir angst. Prøv å tenk på hva som kan ha utløst slik atferd, for eksempel enringer i rutiner eller lignende. Er det innekatt? Anonymkode: 4fabb...131 Ja det er en innekatt. Har ikke hatt dette problemet før, som gjør at jeg er ganske rådvill. Vi har et rekkehus som går over to etasjer og en veranda i andre etasje som han kan gå ut på hvis han vil. Vi har ikke endret noe, alt er som det alltid har vært egentlig.. Så vidt jeg vet har vi heller ikke fått nye naboer. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik atferd betyr bare at det er noe som katten ikke liker eller reagerer på. Er kattedoen inne? Renser du den hver dag? Lukter kattedoen vondt? Anonymkode: 0c6b2...911 Kattedoen er inne, vi har ikke flyttet den siden vi plasserte den under trappen i stuen for litt privatliv. Den renses hver dag, og jeg har passet på å skifte kull filteret oftere nå etter han begynte å markere seg. ts Anonymkode: b5329...8ac
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 Prøv å gi han litt mer oppmerksomhet? Det høres ut som han lokker på deg Anonymkode: 56d3e...fed
Tvist Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Er det ting som ligger på gulvet? Kan du passe på å få alt opp fra gulvet, evt stenge døren til soverommet ditt i en periode, så han ikke har noe som tilhører deg som han kan tisse på?
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Kanskje han markerer sin lukt på dine ting for vise at du er hans eiendom eller noe i den duren. Skjønner godt frustrasjonen din. Hør meg dyrelege om de vet råd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Har du vært mye borte,eller gi katten mindre oppmerksomhet?Hvis du googler kattens luktspråk kanskje du finner noe svar Anonymkode: 7f64d...d94
Aamu Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 6 timer siden, Mysticgirl skrev: Kanskje han markerer sin lukt på dine ting for vise at du er hans eiendom eller noe i den duren. Skjønner godt frustrasjonen din. Hør meg dyrelege om de vet råd Det jeg tenkte og, markering. "Dette er mitt menneske"
Gjest skjære Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 Hvem andre bor der? Hvordan er forholdet mellom den/ de andre som bor der og katten? Leker du med katten hver dag? Har du prøvd både do med og uten tak? Prøvd en annen type sand? Går det ofte folk i trappen der doen står?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå