AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hvilken leverandør kan garantere Norges billigste strøm til enhver tid? Anonymkode: 85545...bca
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken leverandør kan garantere Norges billigste strøm til enhver tid? Anonymkode: 85545...bca Flere kan, men ingen vil. Strømmen selges billig til utlandet mens nordmenn må godta alt og må betale mer enn premium topp pris om høsten og vinteren, uansett om det flommer over i magasinene. Anonymkode: b5398...ec0 1
Million Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken leverandør kan garantere Norges billigste strøm til enhver tid? Anonymkode: 85545...bca "Til enhver tid"? Det varierer selvsagt fra tid til annen hvem som har det beste tilbudet, i akkurat din region og som leverer der. Ikke alle er landsdekkende. De fleste strømkunder pleier å følge med på markedet selv, og når det er på tide pga prisen svinger og noen andre blir billigere, bytter de strømleverandør. Det er fort gjort, den nye strømleverandøren ordner som regel alt for deg iforb.med byttet. Du trenger bare å ta kontakt og si du vil bli kunde, nærmest. Men det er altså opp til deg å følge med på markedet og bytte strømleverandør når du ser din egen ikke er den billigste lenger for tiden. Sjekk www.elskling.no (ja, rart navn på en elektrisitets-side) http://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/strom/ Endret 14. november 2016 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Ok, jeg gikk inn på denne: http://www.forbrukerradet.no/forside/bolig/strom/ Og jeg får ikke avtalen til Norges Energis 10 på topp til å stemme. Den at de garanterer ligge innenfor de ti rimeligste til enhver tid. Anonymkode: 85545...bca
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Ingen. Du må i tillegg se på hvilke tillegg og gebyrer de krever. Samt bindingstid. Anonymkode: 3d566...062 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 ok, nå er jeg litt grønn her. Kan noen forklare? Markedskraft (Spotpris) Variabel Kraftpris Hva er forskjellen. Hva bør man velge? Anonymkode: 85545...bca
Cathj Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ok, nå er jeg litt grønn her. Kan noen forklare? Markedskraft (Spotpris) Variabel Kraftpris Hva er forskjellen. Hva bør man velge? Anonymkode: 85545...bca Spotpris er en avtale om at prisen du betaler for strømmen din skal følge prisen satt på kraftbørsen. Denne svinger, og derfor vil det du betaler også svinge mer. Variabel pris er en kontrakt som settes basert på utviklingen i markedet, og prisendringer her skal varsles (med minimum 14 dager). Det er derfor mer forutsigbarhet her, men her kan du gå glipp av de ordentlig positive svingningene du vil kunne få med deg til spotpris. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Hmmm, så hva er best? Anonymkode: 85545...bca
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 https://www.ge.no/no/kraftavtaler/ Dette skjønner jeg ikke. Forskjellen på Markedskraft ( spotpris ) og Spotpris Goo 15. Jeg har ringt og skjønte ikke forklaringen heller. Hun sier Markedskraft er 6,4 øre/kwh, og den andre 1,99 øre/kwh. Blir ikke nr to mye billigere likevel? Hvorfor skal man da ta Markedskraft? Anonymkode: 85545...bca
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hmmm, så hva er best? Anonymkode: 85545...bca Historisk sett har spotpris vært det gunstigste over tid. Det anbefales derfor som regel spotpris med betaling på etterskudd. Aldri kjøp strøm med forskuddsbetaling. Anonymkode: ecae2...530 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.ge.no/no/kraftavtaler/ Dette skjønner jeg ikke. Forskjellen på Markedskraft ( spotpris ) og Spotpris Goo 15. Jeg har ringt og skjønte ikke forklaringen heller. Hun sier Markedskraft er 6,4 øre/kwh, og den andre 1,99 øre/kwh. Blir ikke nr to mye billigere likevel? Hvorfor skal man da ta Markedskraft? Anonymkode: 85545...bca Det er ingen som helst grunn til å velge Markedskraft. Spotpris Goo 15 er billigere. Anonymkode: ecae2...530 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå