Gjest Sjørøveren Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 (endret) Folk er jo faen meg mer dømmende her inne enn de er på en ungdomskole! Senest i dag har jeg blitt dømt, men det bryr jeg meg ikke så mye om mer. Noe jeg bare må takle. Ikke meg det er noe galt med akkurat, men de som dømmer. Men det verste er når jeg ser andre blir dømt av den minste ting eller for de ikke er som dere eller tenker som dere! La nå folk få være som de er og ha sine egne meninger for faen! Skjerp dere hvis dere virkelig er voksne kvinner og menn. Slutt med denne dømminga. Ikke rart barn vokser opp å blir mobbere som lærer fra sånne voksne! Kvalmt! Hvorfor er dere så dømmende? (Nei dette gjelder ikke alle, det gjelder de som vet de dømmer) Er det for dere er anonyme på nett og kan være så frekk og tøffe dere bare vil for dere tørr ikke det utenfor nett? Jeg trodde kvinner var bedre jeg når det gjaldt å dømme folk. Trodde de var mye snillere og gode men der tok jeg faen meg feil! Nå kommer det vel svar "hvorfor er du her da?" så da skal jeg spørre dere. Hvorfor må dere dømme fremmede folk på nett? For å føle dere bedre selv? Vær så snill og ikke døm! Jeg prøver ihvertfall å forsvare de som blir uskyldig dømt her inne. Endret 13. november 2016 av Sjørøveren
aiba Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Ja virker som folk er omkring 13.. med sitt svart/hvitt-syn
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Dere som dømmer kan ikke ha det lett med dere selv. Få dere litt liv utenfor nett så trenger dere ikke dømme så voldsomt. Folk må få ha egne meninger på nett. Eller skal alle være enig med dere? Eneste jeg spør om er hvorfor gjør dere det? Hvorfor er det så kult å leke tøff på kg? Hvis dere gidder å lese så ser dere jeg sutrer ikke om meg selv, men jeg orker ikke se andre bli dømt uten grunn av en gjeng med anonyme tullinger som leker tøff og frekk for å føle seg bedre. Hvorfor er alle sånne samlet på nett? Takk dere som svarer skikkelig og ikke svarer som en gjeng med ungdomskoleelever.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Du dømmer jo folk i hytt og gevær hele fuckings tiden. Latterlig at du ikke ser det. Anonymkode: 293da...ea9 10
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du dømmer jo folk i hytt og gevær hele fuckings tiden. Latterlig at du ikke ser det. Anonymkode: 293da...ea9 Ja visse folk fortjener å bli dømt Derfor!
Sølvrosen Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Konstruktiv kritikk er ikke det samme som å dømme noen. Når vi har pizza hender det mannen min spiser litt for mye og får vondt i magen. Dagen etter blir han da skuffet over at det ikke er noen rester han kan ta med seg til lunsj. Når jeg påpeker at det ville vært det om han hadde spist mindre dagen før dømmer jeg ham ikke. Jeg påpeker årsak->konsekvens: spise for mye->ingen rester. Dette er noe lignende som det du opplever noen ganger. Folk påpeker ting du har sagt du har gjort tidligere, og forklarer deg hvordan det kan ha medført at du har havnet i den aktuelle situasjonen. Du har også noen ganger problem med å ta ting for personlig. Hvis noen sier at "noen menn som spiser alt for mye pizza er dårlige i senga", så hender det du, som spiser mye pizza og absolutt ikke er dårlig i senga, begynner å argumentere i mot. Du begynner med å fortelle at du spiser masse pizza og er kjempegod i senga, det sier alle sammen. Man skal ikke bare komme og si at noen er dårlig i senga bare fordi de spiser pizza, når det er mange som spiser pizza uten å være dårlig i senga. Så fortsetter du med å svare mange som svarer i tråden med videre fortelling over at du, som spiser pizza, er kjempeflink i senga. Når noen svarer deg svarer du tilbake til den andre gir opp, noe som ofte fører til veldig dårlig diskusjon fra begge parter. Noen ganger sporer det av med at du utbroderer hvor grusomt det er med ananas på pizza. Eksempelet ovenfor er åpenbart funnet på og satt litt på spissen. Det kan likevel gi en hvis anelse av hvordan du noen ganger kan oppføre deg i tråder. Noen kan nok bli irritert på denne oppførselen din, og svare surt: "når noen bare spiser pizza er det ikke rart de mister evnen til å se nyansene i en sak :/" Sist: Dette er et forum, og folk er krassere på nett enn irl. Du er rett og slett nødt til å bli mer tykkhudet om du skal klare deg. Jeg løser dette ved å være mye anonym, slik at jeg lett kan trekke meg bort om jeg ikke liker retningen tråden tar. Du har valgt å ikke være anonym, så da må du løse dette ved å enten trekke deg ut når ting går for hardt innpå deg, eller ikke ta deg nær av ting. 5
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 10 minutter siden, Sølvrosen skrev: Konstruktiv kritikk er ikke det samme som å dømme noen. Når vi har pizza hender det mannen min spiser litt for mye og får vondt i magen. Dagen etter blir han da skuffet over at det ikke er noen rester han kan ta med seg til lunsj. Når jeg påpeker at det ville vært det om han hadde spist mindre dagen før dømmer jeg ham ikke. Jeg påpeker årsak->konsekvens: spise for mye->ingen rester. Dette er noe lignende som det du opplever noen ganger. Folk påpeker ting du har sagt du har gjort tidligere, og forklarer deg hvordan det kan ha medført at du har havnet i den aktuelle situasjonen. Du har også noen ganger problem med å ta ting for personlig. Hvis noen sier at "noen menn som spiser alt for mye pizza er dårlige i senga", så hender det du, som spiser mye pizza og absolutt ikke er dårlig i senga, begynner å argumentere i mot. Du begynner med å fortelle at du spiser masse pizza og er kjempegod i senga, det sier alle sammen. Man skal ikke bare komme og si at noen er dårlig i senga bare fordi de spiser pizza, når det er mange som spiser pizza uten å være dårlig i senga. Så fortsetter du med å svare mange som svarer i tråden med videre fortelling over at du, som spiser pizza, er kjempeflink i senga. Når noen svarer deg svarer du tilbake til den andre gir opp, noe som ofte fører til veldig dårlig diskusjon fra begge parter. Noen ganger sporer det av med at du utbroderer hvor grusomt det er med ananas på pizza. Eksempelet ovenfor er åpenbart funnet på og satt litt på spissen. Det kan likevel gi en hvis anelse av hvordan du noen ganger kan oppføre deg i tråder. Noen kan nok bli irritert på denne oppførselen din, og svare surt: "når noen bare spiser pizza er det ikke rart de mister evnen til å se nyansene i en sak :/" Sist: Dette er et forum, og folk er krassere på nett enn irl. Du er rett og slett nødt til å bli mer tykkhudet om du skal klare deg. Jeg løser dette ved å være mye anonym, slik at jeg lett kan trekke meg bort om jeg ikke liker retningen tråden tar. Du har valgt å ikke være anonym, så da må du løse dette ved å enten trekke deg ut når ting går for hardt innpå deg, eller ikke ta deg nær av ting. Som sagt takler jeg det. Selv om det ikke bare kritikk jeg har fått. Har flere ganger blitt kalt drittsekk av voksne folk! Men jeg takler ikke å se andre uskyldige bli dømt for meningene sine eller noe de skriver. Da snakker jeg ikke om de vi tydelig ser troller. Det er dette jeg lurer på. Hvorfor i pokker er folk så feige at de må være frekke på nett, men de hadde aldri turt å sagt det oppi fjeset til noe. Folk får faen meg tørre å være sånn de er på nett i virkeligheten også da, eller være sånn de er i virkeligheten på nett. Ikke være to forskjellige. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne kommentaren er ikke nødvendigvis dømmende. Den kan like gjerne være "hvor mange ganger skal noen trekke fram at folk ikke er like flinke til å oppføre seg pent på nett? Folk må snart lære å ikke være så fintfølende på KG. Jeg er sikker på at jeg så noe lignende for bare en måned siden. Dette begynner å bli like gjentatt som AB-debatten!" Anonymkode: ff037...f93 Selv om noen så en lignende tråd for en måned siden så har ikke alle det. Kan ikke alltid dra opp gamle tråder.
jabx Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 3 timer siden, Sjørøveren skrev: Folk er jo faen meg mer dømmende her inne enn de er på en ungdomskole! Senest i dag har jeg blitt dømt, men det bryr jeg meg ikke så mye om mer. Noe jeg bare må takle. Ikke meg det er noe galt med akkurat, men de som dømmer. Men det verste er når jeg ser andre blir dømt av den minste ting eller for de ikke er som dere eller tenker som dere! La nå folk få være som de er og ha sine egne meninger for faen! Skjerp dere hvis dere virkelig er voksne kvinner og menn. Slutt med denne dømminga. Ikke rart barn vokser opp å blir mobbere som lærer fra sånne voksne! Kvalmt! Hvorfor er dere så dømmende? (Nei dette gjelder ikke alle, det gjelder de som vet de dømmer) Er det for dere er anonyme på nett og kan være så frekk og tøffe dere bare vil for dere tørr ikke det utenfor nett? Jeg trodde kvinner var bedre jeg når det gjaldt å dømme folk. Trodde de var mye snillere og gode men der tok jeg faen meg feil! Nå kommer det vel svar "hvorfor er du her da?" så da skal jeg spørre dere. Hvorfor må dere dømme fremmede folk på nett? For å føle dere bedre selv? Vær så snill og ikke døm! Jeg prøver ihvertfall å forsvare de som blir uskyldig dømt her inne. Du er jo dømmende selv. 1
Gjest Sjørøveren Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, jabx skrev: Du er jo dømmende selv. Jeg dømmer de som dømmer. Så de får smake sin egen medisin.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Om du ikke vil bli dømt, er det kanskje lurt å ikke være så dramatisk i 99% av innleggene dine. Du legger jo helt opp til det selv, og da blir det litt tragisk at du da klager over det. Anonymkode: c64b1...753 6
Gjest Sjørøveren Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke vil bli dømt, er det kanskje lurt å ikke være så dramatisk i 99% av innleggene dine. Du legger jo helt opp til det selv, og da blir det litt tragisk at du da klager over det. Anonymkode: c64b1...753 Dramatisk? Alle har lov å skrive meningene sine uten at kvinnfolk (og mannfolk?) skal gå amok å dømme. Uansett hvor dramatisk svara er. Men som sagt så gir jeg faen i om folk dømmer meg, men andre som ikke skriver dramatisk blir faen meg dømt. Det r ikke greit! Endret 14. november 2016 av Sjørøveren
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, Sjørøveren skrev: Dramatisk? Alle har lov å skrive meningene sine uten at kvinnfolk (og mannfolk?) skal gå amok å dømme. Uansett hvor dramatisk svara er. Men som sagt så gir jeg faen i om folk dømmer meg, men andre som ikke skriver dramatisk blir faen meg dømt. Det r ikke greit! Når du skriver på et populært offentlig forum er du garantert å møte på både troll og mennesker som har veldig ulike meninger fra deg, mennesker som er mindre empatiske, mennesker som nyter å hevde seg selv osv. Når man da formulerer seg på en spesifikk måte, deler veldig personlige erfaringer og meninger, så selvfølgelig er det noen som reagerer, negativt eller positivt. Det er en del av forumet, og med mindre man fjerner anonym bruker funksjonen (kg ville mistet populariteten, så det skjer ikke med det første) så kan man heller ikke kontrollere hva folk lirer av seg. Rapporter eller ignorer, ikke mat trollene. Anonymkode: c64b1...753 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 7 timer siden, Sjørøveren skrev: Folk er jo faen meg mer dømmende her inne enn de er på en ungdomskole! Senest i dag har jeg blitt dømt, men det bryr jeg meg ikke så mye om mer. Noe jeg bare må takle. Ikke meg det er noe galt med akkurat, men de som dømmer. Men det verste er når jeg ser andre blir dømt av den minste ting eller for de ikke er som dere eller tenker som dere! La nå folk få være som de er og ha sine egne meninger for faen! Skjerp dere hvis dere virkelig er voksne kvinner og menn. Slutt med denne dømminga. Ikke rart barn vokser opp å blir mobbere som lærer fra sånne voksne! Kvalmt! Akkurat dette er grunnen til at jeg ikke gidder å skrive under nick mere, skriver alltid under AB nå. Anonymkode: c6889...f17
jabx Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 (endret) 8 timer siden, Sjørøveren skrev: Jeg dømmer de som dømmer. Så de får smake sin egen medisin. Nå tenker jeg ikke på denne tråden, men på andre tråder du har deltatt i. Endret 14. november 2016 av jabx
jabx Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 8 timer siden, Sjørøveren skrev: Dramatisk? Alle har lov å skrive meningene sine uten at kvinnfolk (og mannfolk?) skal gå amok å dømme. Uansett hvor dramatisk svara er. Men som sagt så gir jeg faen i om folk dømmer meg, men andre som ikke skriver dramatisk blir faen meg dømt. Det r ikke greit! Er det ikke rart at du er så hårsår og må lage tråder om hvor slemme alle er? Samtidig har ikke akkurat jeg for vane å legge skjul på meningene mine og ytrer dem rimelig klart og tydelig. Mange reagerer på dette. Hvorfor lager ikke jeg massevis av tråder der jeg klager over at alle ikke behandler meg med silkehansker?
Gjest Sjørøveren Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, jabx skrev: Er det ikke rart at du er så hårsår og må lage tråder om hvor slemme alle er? Samtidig har ikke akkurat jeg for vane å legge skjul på meningene mine og ytrer dem rimelig klart og tydelig. Mange reagerer på dette. Hvorfor lager ikke jeg massevis av tråder der jeg klager over at alle ikke behandler meg med silkehansker? For du bryr deg ikke så mye om andre som blir dømt? Å hvor mange ganger må jeg skrive det før dere skjønner? Jeg takler å bli dømt for jeg gir faen. Men jeg takler ikke å se på at andre blir dømt.
jabx Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 4 timer siden, Sjørøveren skrev: For du bryr deg ikke så mye om andre som blir dømt? Å hvor mange ganger må jeg skrive det før dere skjønner? Jeg takler å bli dømt for jeg gir faen. Men jeg takler ikke å se på at andre blir dømt. Du er fryktelig opptatt av det, så det er tydelig at du ikke gir faen. 3
Mari Y Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 22 timer siden, Sjørøveren skrev: Folk er jo faen meg mer dømmende her inne enn de er på en ungdomskole! Senest i dag har jeg blitt dømt, men det bryr jeg meg ikke så mye om mer. Noe jeg bare må takle. Ikke meg det er noe galt med akkurat, men de som dømmer. Men det verste er når jeg ser andre blir dømt av den minste ting eller for de ikke er som dere eller tenker som dere! La nå folk få være som de er og ha sine egne meninger for faen! Skjerp dere hvis dere virkelig er voksne kvinner og menn. Slutt med denne dømminga. Ikke rart barn vokser opp å blir mobbere som lærer fra sånne voksne! Kvalmt! Hvorfor er dere så dømmende? (Nei dette gjelder ikke alle, det gjelder de som vet de dømmer) Er det for dere er anonyme på nett og kan være så frekk og tøffe dere bare vil for dere tørr ikke det utenfor nett? Jeg trodde kvinner var bedre jeg når det gjaldt å dømme folk. Trodde de var mye snillere og gode men der tok jeg faen meg feil! Nå kommer det vel svar "hvorfor er du her da?" så da skal jeg spørre dere. Hvorfor må dere dømme fremmede folk på nett? For å føle dere bedre selv? Vær så snill og ikke døm! Jeg prøver ihvertfall å forsvare de som blir uskyldig dømt her inne. Jeg er ikke helt sikker på aldersgrensen, men så å si 'alle' vet at dette er typisk på et offentlig forum(men det finnes mange ordentlige brukere her, også). Enten så vil man hvel ha en reaksjon, eller så har man lært det hjemmefra. Men nå har hvel historien vist at mennesker gjerne er håpløse på den måten. Så holder meg ofte til dyr, jeg.
Gjest Sjørøveren Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, jabx skrev: Du er fryktelig opptatt av det, så det er tydelig at du ikke gir faen. Ja jeg er opptatt av at folk ikke skal bli dømt. 1 time siden, Mari Y skrev: Jeg er ikke helt sikker på aldersgrensen, men så å si 'alle' vet at dette er typisk på et offentlig forum(men det finnes mange ordentlige brukere her, også). Enten så vil man hvel ha en reaksjon, eller så har man lært det hjemmefra. Men nå har hvel historien vist at mennesker gjerne er håpløse på den måten. Så holder meg ofte til dyr, jeg. Enig dyr er mye bedre. Mennesker er så jævla selvdiggende at de må angripe andre for å føle seg bedre. Ikke rart folk gir opp menneskeheten. Ja heldigvis finnes det mange ordentlige brukere her.
jabx Skrevet 14. november 2016 #20 Skrevet 14. november 2016 (endret) Mye syting. Null poeng. Spesielt når du selv driver på som du klager over rundt i forumet. Endret 14. november 2016 av jabx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå