Gå til innhold

En på jobben skal sette valper på tispa, men ikke ta fri fra jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! En kollega av meg skal sette valper på tispa si, men skal gå på jobb allerede dagen etter hun har født. Hun er alene med tispa og har ikke tenkt til å la noen andre passe på hundene. Er det normalt ? Hun har i tillegg ikke peiling på hunder eller valper og er den typen som dresserer hunden med en spruteflaske med vann om den gjør noe galt.   

Anonymkode: c54cb...e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes dessverre mange slike, det er bare å se på alle designervalpene på Finn.no. Det er til å gråte av, men lite man kan gjøre, dessverre. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Mye kan skje så tidlig. Egentlig så håper jeg både hundemamma og alle valpene dør så denne idiot-eieren kanskje begynner å tenke over hva faen det er hun holder på med. Hvis alt går bra og eieren tjener penger på å drive på på denne måten vil hun sikkert fortsette med det, og overkjøre enkel kunnskap om hvor mange kull en tispe bør ha osv.

Anonymkode: a14f8...90b

• Liker 1
Skrevet

Altså, syns ikke det eieren gjør er greit. Men for Guds skyld skaff deg et liv.

Anonymkode: 4e0a4...aaf

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man har ikke noe liv hvis man er bekymret for dyr????:ohmy:

Anonymkode: 68312...237

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis like lite liv som meg når du trykker deg inn på tråden for å svare.

• Liker 2
Skrevet

Etter ar valpene har kommet: Anmeld henne til dyrepolitiet eller Mattilsynet. 

Anonymkode: f6976...a35

• Liker 5
Skrevet

ANMELD SVINET! Dama er syk og ond. 

Anonymkode: ef8d3...7c7

• Liker 2
Skrevet

Ingen dyr er som kjent i stand til å føde og passe på avkommet sitt uten at et menneske overvåker det hele. Så helt opplagt vil det gå slik glupingen over håper, at dyret og alle hvalpene dør. 

Anonymkode: 9148f...e3a

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen dyr er som kjent i stand til å føde og passe på avkommet sitt uten at et menneske overvåker det hele. Så helt opplagt vil det gå slik glupingen over håper, at dyret og alle hvalpene dør. 

Anonymkode: 9148f...e3a

Nå er det mye mer dødsfall blant dyr som føder alene i naturen også, og hvis man er glad i hunden sin så er det vel normalt å være hos den og passe på at alt går som det skal. 

Mennesker er jo også skapt til å føde alene, men de fleste vil vel velge sykehus tilfelle noe skulle skje.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke greit i det hele tatt. Min far er oppdretter og han har vært til stedet under hver fødsel for å hjelpe til, også har han og stemor byttet på vaktskiftene dagene etter fødsel. Er utrolig mange komplikasjoner som kan skje. 

I tillegg skal en ha enormt med kunnskap og erfaringer om/med både dyret og rasen før man i det hele tatt vurderer å sette kull på den. Bekymrer meg at hun ikke engang kan noe så basic som disiplinering, om hun spruter den med vann hver gang den gjør noe den ikke skal. 

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke dette er greit. De gangene jeg har hatt kull så er det ikke snakk om å la tispa klare seg uten tilsyn under fødsel og i den første tiden etter. Noen tisper vil ha meg der hele tiden, mens andre gjerne vil styre mest selv. Jeg er selvsagt til stede uansett men respekterer også tispas signaler. Nå er jeg så heldig at min mann alltid er hjemme, slik at jeg jo kan gå på jobb selv dersom alt står bra til. Jeg drar ikke om tispa er urolig f.eks.

Det er et stort ansvar å sette valper på en tispe, og mye kan gå galt. Så man bør absolutt både ha både kunnskap og erfaring, eller folk med erfaring rundt seg. Dessverre er det slettes ikke uvanlig at dette ikke er tilfellet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...