_popcorn_ Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 I kommunen her skal vi sortere restavfall, matavfall og papp/papir. Men jeg bor alene, og lager ikke mat hjemme hver dag. om jeg skal sortere, så vil matavfallsboksen knapt være dekket i bunnen før den egentlig kan gå ut selv... Samtidig føler jeg meg rimelig kjip som ikke sorterer nå... Vanlig restavfall tømmes ikke oftere enn hver tredje dag ca. Hvordan løser dere andre det, når dere er alene i husholdningen?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Sorterer kun ut pappen. Resten går i samme pose. Anonymkode: 11531...513 1
Krutthøna Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Jeg bor alene, og her i huset sorters det for harde livet Matavfall, restavfall, plast og papir. Hos meg blir matavfall tømt hver 2. uke, og det er maks 3-5 poser i hver gang. Men, ja jeg sorterer det som sorteres kan. Hadde jeg derimot kastet søpla i sånn felles anlegg....ikke hatt private søppeldunker, hadde jeg gitt beng i hele greia. Da hadde alt gått i en og samme pose/dunken 2
Eikenøtt Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Du kan selvsagt sortere søpla di også tømme matsøpla oftere om det er slik at den mugner før den blir full. Posen trenger ikke være full før du tar den ut... At du ikke sorterer nå har ingenting med at du er alene å gjøre, der er latskap. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Kan jo kaste maten i slike hundeposer og gå med det oftere :). Anonymkode: 19510...d1f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 I min kommune har vi hatt kildesortering i ca. 30 år. Antall fraksjoner har variert, er vel nå forenklet til sju. Jeg har hele tiden hatt en-persons-husholdning, og forstår i grunnen ikke problemstillinga. Alt samles i forskjellige poser på kjøkkenet og bæres ut til fraksjonsdunkene når posen er full. Dunken for matavfall tømmes hver uke, de andre sjeldnere. Går så fint, så.! Anonymkode: 62f37...6ff
_popcorn_ Skrevet 13. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2016 6 minutter siden, Krutthøna skrev: Jeg bor alene, og her i huset sorters det for harde livet Matavfall, restavfall, plast og papir. Hos meg blir matavfall tømt hver 2. uke, og det er maks 3-5 poser i hver gang. Men, ja jeg sorterer det som sorteres kan. Hadde jeg derimot kastet søpla i sånn felles anlegg....ikke hatt private søppeldunker, hadde jeg gitt beng i hele greia. Da hadde alt gått i en og samme pose/dunken Her går alt i en container ute, er mer at dersom jeg skal tømme matavfall fra leiligheten inne, så blir det vel omtrent to kaffefilter og kanskje en epleskrott i løpet av 3 dager...
_popcorn_ Skrevet 13. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2016 3 minutter siden, Eikenøtt skrev: Du kan selvsagt sortere søpla di også tømme matsøpla oftere om det er slik at den mugner før den blir full. Posen trenger ikke være full før du tar den ut... At du ikke sorterer nå har ingenting med at du er alene å gjøre, der er latskap. Veldig klar over at det går på latskap, og at ikke posen må være full! men vanlig mat/drikke inntak mandag til fredag hjemme hos meg er kaffe, og eller er det kun mellommåltider som produserer meget lite avfall... I helgene når jeg faktisk spiser iallefall ett måltid pr dag hjemme, så har jeg absolutt ikke noe problem med sortering...
_popcorn_ Skrevet 13. november 2016 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo kaste maten i slike hundeposer og gå med det oftere :). Anonymkode: 19510...d1f det var ikke så dum ide egentlig, men her kastes restavfall og matavfall i samme container ute, hvor matavfall har egne farger... Jeg bruker derimot hundeposer til å rengjøre kattekassen, perfekt størrelse 1
Kara W Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Da jeg bodde i leilighet sorterte jeg svært lite, men det var mest på grunn av plassmangel. Papir hadde jeg i en pose ved døren som jeg pleide å ta med når jeg gikk ut, men det meste annet gikk rett i vanlig søppel. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Om du er en eller femten i husholdningen spiller ingen rolle. Skal det sorteres så sorteres det. Som flere har sagt: posen med matavfall (og kaffefilter) bæres ut kvelden førrenovasjonsbilen kommer. Appelsinskall og kaffefilter eller full pose med fiskeskinn, potetskrell og annet. Anonymkode: ca3d5...0ff
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jo kaste maten i slike hundeposer og gå med det oftere Anonymkode: 19510...d1f De posene er da ikke resirkuleringsposer? Nytter ikke med plast oppi matavfallet. Anonymkode: 37dd7...803 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 Har ikke slik sortering nå, men da jeg hadde det lot jeg matposen ligge i egen skuff i kjøleskapet. Da unngikk jeg å kaste posen med lite innhold daglig (for å unngå lukt). Og så fikk jeg sortert. Det luktet ikke i kjøleskapet. Anonymkode: 2632d...357 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå