Gå til innhold

Var det sånn småbarnslivet var?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her på selveste farsdagen og gråter. Vi brukte to år på å bli gravide. Samboer ble ikke den faren jeg hadde forestilt meg. Han er så opptatt av seg selv, lite av meg og sønnen.

jeg er også sliten og savner friheten. Men ønsket jo familielivet. 

Vi var sammen i fem år før vi begynte å prøve. Kjente hverandre godt, alt lå til rette. Og vi er godt over tretti år og har levd livet.

Anonymkode: 0c96b...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er ungen da? Mange fedre som er lite involverte de første månedene, min samboer inkludert. Det kommer seg. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter her på selveste farsdagen og gråter. Vi brukte to år på å bli gravide. Samboer ble ikke den faren jeg hadde forestilt meg. Han er så opptatt av seg selv, lite av meg og sønnen.

jeg er også sliten og savner friheten. Men ønsket jo familielivet. 

Vi var sammen i fem år før vi begynte å prøve. Kjente hverandre godt, alt lå til rette. Og vi er godt over tretti år og har levd livet.

Anonymkode: 0c96b...a13

Du kommer ikke til å angre, du har barnet uansett om det går dårlig med forholdet.

Det er en del som sier de er klar for å bli foreldre som ikke har tenkt på det seriøst, med seriøst mener jeg at man lever seg litt inn i hvordan det blir med lite søvn, lite tid til seg selv og et helt annerledes liv. Høres ut som han ikke hadde tatt innover seg hvordan tilværelsen som forelder er.

Anonymkode: bf6b4...c68

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke til å angre, du har barnet uansett om det går dårlig med forholdet.

Det er en del som sier de er klar for å bli foreldre som ikke har tenkt på det seriøst, med seriøst mener jeg at man lever seg litt inn i hvordan det blir med lite søvn, lite tid til seg selv og et helt annerledes liv. Høres ut som han ikke hadde tatt innover seg hvordan tilværelsen som forelder er.

Det er jo få som kan sette seg inn i det uansett tenker jeg. Det er jo en helt ny tilværelse, og for noen er det uansett tøffere enn for andre. 

Skrevet

Mange menn som er dårlige fedre, og partnere for den saks skyld. Jeg syntes alt ble enklere da jeg ble alene. Trist for barnet, selvsagt. 

Må bare anbefale deg å gå til familievernkontoret og få samlivsterapi, jo før jo bedre. Kjenner en som er terapeut, og han sier at utfordringen med samlivsterapi er at folk gjerne drøyer det så lenge at det er for sent. 

Anonymkode: 9baea...1c0

Skrevet
15 minutter siden, Boxee skrev:

Det er jo få som kan sette seg inn i det uansett tenker jeg. Det er jo en helt ny tilværelse, og for noen er det uansett tøffere enn for andre. 

Det er jeg faktisk ikke enig i. Jeg tenkte mye på at lite søvn, at man blir mer sliten, at egne behov ikke var det viktigste lenge før jeg fikk barn. Ingen ting med småbarnstilværelsen kommer brått på fordi jeg er forberedt på det. 

Nå kommer sikkert noen luringer og skriver ''så fint for deg da, men fordi om du har det sånn så er det ikke slik for de fleste.''

Poenget mitt er at å bli forelder krever forberedelser, det er ikke bare noe du hiver deg inn i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...