AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 har de siste to-tre mndene vært plaget med store dype kviser på haka. De kommer også er der i ca 7 ukes tid, med hevelse og av å til litt smerte. var hos hudlege for ca 3 uker siden og fikk kur på tetracyclin 300mg x 1.. Han ca det kunne ta opp til 1 mnd + før man fikk resultat og effekt av dette. Begynner på min 3 uke med tetra nå, men har fremdeles utbrudd av disse dype røde hovene kvisene.. er så fortvilet og lei meg på hvordan jeg ser ut, føler meg så jævelig:( Er det noen som har erfaring med slike kviser og tetra? Anonymkode: d92ce...1b3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Veldig individuelt, men de jeg kjenner som har slitt med dype og mange kviser - måtte gå over til evt roacctune for å få effekt. Hadde en venninne som måtte prøve alt før hun fikk resept på roaccutane(de vil jo gjerne unngå en slik sterk kur), og hun opplevde skuffelse etter skuffelse fordi produktene eller legemidlene ikke var sterke nok. Så jeg forstår fortvilelsen din veldig. Jeg synes du skal gi det en sjanse, men hvis du ikke ser noe etter 1,5 mnd ca ville jeg droppet det. Anonymkode: ba0ae...e2d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 Takk for svar😘 Er nå på min 3 uke med tetra.. snakket med hudlegen i går og han sa det kunne blusse litt opp før det gikk tilbake og hadde god tro på at tetra var riktig behandling for meg.. Han sa ofte at den beste "medisinen" under en slik kur også var tålmodighet da det kunne ta tid før de bakteriene som skaper slike dypekviser var brutt ned. Og at grunnen til at det er lang behandling med tetra er nettopp pga dette..jg har nesten ellers ikke noe kviser i ansiktet, noen små her og der av og til. Men problemer ligger nå på haka med de vonde og det har jeg hatt siden aug/sept.. håper av alt at jeg slipper ISO kur, for denne kuren ønsker jeg ikke å begynne på pga alle bivirkninger.. huff😳 Anonymkode: d92ce...1b3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar😘 Er nå på min 3 uke med tetra.. snakket med hudlegen i går og han sa det kunne blusse litt opp før det gikk tilbake og hadde god tro på at tetra var riktig behandling for meg.. Han sa ofte at den beste "medisinen" under en slik kur også var tålmodighet da det kunne ta tid før de bakteriene som skaper slike dypekviser var brutt ned. Og at grunnen til at det er lang behandling med tetra er nettopp pga dette..jg har nesten ellers ikke noe kviser i ansiktet, noen små her og der av og til. Men problemer ligger nå på haka med de vonde og det har jeg hatt siden aug/sept.. håper av alt at jeg slipper ISO kur, for denne kuren ønsker jeg ikke å begynne på pga alle bivirkninger.. huff😳 Anonymkode: d92ce...1b3 De bivirkningene er sterkt overdrevet! Anonymkode: 15c50...a6c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Spiser du mye melkeprodukter? Opplevde at en venn av meg hadde store kviser overalt i ansiktet, og de var store som byller. Da han sluttet å spise melkeprodukter, altså melk, ost og lignende over en lang, lang periode, så forsvant mange av kvisene etterhvert. Han begynte å drikke mer vann, kuttet brus og andre sukkerdrikker, og drakk også "te" som gikk ut på å drikke varmt vann tilsatt ingefær eller sitron for å rense innvendig hver morgen. Det tok litt tid, men huden hans ble virkelig mye bedre. Du trenger jo ikke å kutte ut melkeprodukter for alltid, men unngå dem i minst 3 måneders tid, eller mer, bare for å se om det hjelper. Kanskje ta en allergitest hos legen for å se om det er noen matvarer du reagerer på? Anonymkode: a2e1f...3f5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 2 minutter siden, usikkerjente skrev: Kan du si noe rundt dette?😊 Jeg har flere bekjente som har gått på den kuren og to av mine barn har også gjort det. Den yngste har tatt to kurer. Greit at de i perioder har hatt veldig tørr hud, men smører man godt med riktige produkter så er det til å leve med. En av mine bekjente fikk litt muskelvondt, omtrent som hvis man brygger på en influensa. Men man kan lett justere dosen hvis man får sterke plager og da responderer kroppen nesten umiddelbart. Det er mengden medisin totalt som teller, ikke nødvendigvis pr dag. Yngstemann som nå er oppe i sin andre kur tar nå to og tre tabletter annenhver dag. Det er det som fungerer best for han. En periode som huden var veldig tørr gikk vi ned til en og to annenhver dag. Uansett er den positive effekten av kuren enormt mye større en bivirkningene. Anonymkode: 15c50...a6c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Takk for svar😊 Gjør meg ferdig med tetra først. Legen hadde god tro på at dette kom Til å hjelpe meg, da jeg har så kalt hormonelle kvise(r) er heldigvis ikke plaget med kviser ellers i ansiktet, noen få av og til, men mest utbruddet på haka som har kommet og gått siden aug/sept. Anonymkode: d92ce...1b3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Jeg går på isotretinoin nå. Er helt i starten, så jeg kan ikke si så mye om bivirkninger foreløpig. Men min hudlege sa at det var synd at bivirkningene overdrives så veldig overalt. Ja, det er en sterk kur, og man bør forsøke andre midler først. Men det er mange som venter unødvendig lenge med å forsøke isotretinoin, og for de fleste er resultatet verdt bivirkningene. Husk at mange med mye kviser sliter med selvfølelsen og dermed psyken. For noen hemmer det deres sosiale liv og utfoldelse. I et slikt perspektiv er tørr hud og noen bivirkninger (som for de fleste er relativt milde) en pris det er vel verdt å betale. Og når det gjelder psykiske bivirkninger av isotretinoin, har nyere forskning vist at det ikke er noen stor risiko for det. Tvert i mot har de fleste hatt mer psykiske problemer før denne kuren, nettopp fordi kvisene har påvirket livskvaliteten så negativt. Jeg sier ikke at du skal ta den kuren. Jeg sier bare at om antibiotikakuren ikke fungerer, du føler deg sterkt plaget av kviser, så skal du heller ikke være redd for å prøve. Anonymkode: f9c40...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå