AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Jeg skal bytte navn pga giftermål, og familien min ertet meg for det. Gjorde narr av det nye navnet. Er det normalt, eller!? Jeg latet som jeg ikke ble det, men ble såret, Mulig jeg er hårsår.. Men jeg syntes det var koselig å endelig hete det samme, alle sammen. Og så kommer noen og skal gjøre narr og komme med "morsomme" eksempler på hvorfor navnekombinasjonen er teit. Anonymkode: 53bc3...2ff
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Det kommer vel helt an på? Er det en komisk kombinasjon da? Gundersen Pettersen? Hansen Olsen? Storvik Lillevik? Brun Ring? Lyse Grønn? Anonymkode: 16739...1b2 4
Tanuki Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Hva tror du selv? Selvfølgelig er det ikke normalt. Mulig du har en veldig barnslig familie og at du er litt hårsår, men uansett så er det jo bare å sette foten ned å minne familien på at erting pga navn er noe de fleste vokste av seg mens de gikk på barneskolen.. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel helt an på? Er det en komisk kombinasjon da? Gundersen Pettersen? Hansen Olsen? Storvik Lillevik? Brun Ring? Lyse Grønn? Anonymkode: 16739...1b2 Det er ikke en komisk kombinasjon. Det er to helt vanlige navn. Jeg kan selvsagt droppe mitt "pikenavn" hvis det vil gjøre at de holder kjeft. Anonymkode: 53bc3...2ff
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 4 minutter siden, Tanuki skrev: Hva tror du selv? Selvfølgelig er det ikke normalt. Mulig du har en veldig barnslig familie og at du er litt hårsår, men uansett så er det jo bare å sette foten ned å minne familien på at erting pga navn er noe de fleste vokste av seg mens de gikk på barneskolen.. Nei, det var vel et retorisk spørsmål for å gjøre plass til en utblåsning. Jeg ville ikke lage dårlig stemning. Anonymkode: 53bc3...2ff
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Skjedde dette en gang lissom? Hadde ikke tenkt noe mer på det Anonymkode: e5f63...918 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjedde dette en gang lissom? Hadde ikke tenkt noe mer på det Anonymkode: e5f63...918 Ja, men jeg tipper jeg vil høre det igjen. Må nevnes at personen som dro det igang har mobbet meg hele oppveksten, så jeg er nok litt hårsår der.. Anonymkode: 53bc3...2ff
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Kan også være at de synes det er surrealistisk at du endrer navn. Liksom "tenk at det skjer". Og så oppfatter du det som at de gjør narr av det, selv om de ikke mente det slik. Anonymkode: 12f15...c85 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan også være at de synes det er surrealistisk at du endrer navn. Liksom "tenk at det skjer". Og så oppfatter du det som at de gjør narr av det, selv om de ikke mente det slik. Anonymkode: 12f15...c85 Ja, den hånlige latteren og de vulgære eksemplene på hvorfor det er teit var nok godt ment. Sitter bare i hodet mitt. Anonymkode: 53bc3...2ff
Violetta Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Jeg synes du skal heve deg over det, det viser jobber bare at de som sier det er litt enkle, med enkel humor.
funginger Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Men gjorde de narr av at du bytter navn eller navnet du bytter til? Hvis noen hadde latterliggjort meg slik ville jeg bare sagt rolig: "Hvorfor sier du det?", "Men det er ikke ditt problem", "jeg synes faktisk det er et veldig fint navn", hevet meg over det, men forsøkt å få en diskusjon som kan sette dem i et litt dårlig lys. Folk som driter ut andre fortjener at folk rundt dem ser at de er urimelige. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 Altså, jeg tror de eneste navnene jeg hadde ertet deg for er Langballe og Sæd.Ellers spiller det jo ingen rolle for dem hva du heter? Anonymkode: 94a2c...c24
aiba Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 Det gjorde folk seg ferdig med på barneskolen
Gjest Sugemerke Skrevet 13. november 2016 #14 Skrevet 13. november 2016 Ta det direkte opp med den det gjelder når det skjer. Sett øya i personen og spør hvorfor personen holder på slik. Det pleier få folk til å holde kjeft.
Baofz89 Skrevet 13. november 2016 #15 Skrevet 13. november 2016 Jeg har blitt mobbet pga navnet mitt i over 20 år siden det betyr rar på engelsk, så tviler på at folk var ferdig med det på barneskolen. Det gikk så langt at jeg fjernet fornavnet. Har heldighvis ikke kontakt med noen av dem lengre men traumene sitter enda.
Gjest ti10 Skrevet 13. november 2016 #16 Skrevet 13. november 2016 Hvis det kommer fra en som har mobbet deg før, er det vel misunnelse som ligger bak. Skjønner at det ikke er noe hyggelig å bli behandlet på den måten, men det beste er vel at du bare hever deg over det. Synd at folk ikke kan slutte med sånt i voksen alder.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 Pappa gjorde narr av meg for at jeg tok mannens etternavn da jeg giftet meg. La oss si at pikenavnet mitt var Olsen, og jeg giftet meg med Jensen, og tok hans navn. Hvis jeg for eksempel presenterte meg med "Petronella Jensen", kunne han si høyt og tydelig "hun heter ikke Jensen, hun heter Olsen. Jeg visste ikke at jeg hadde oppdratt en idiot som ikke engang vet hva hun heter". Offisielt prøvde han å være morsom, men uoffisielt sa han slikt fordi han ikke likte mannen min. En gang ble jeg lei, og svarte "hvis jeg er en idiot, så er det fordi jeg har lært av den beste", da snakket han ikke med meg på mange år. Poenget mitt med å fortelle dette er ikke for å vise at det er vanlig at familie gjør narr av navn, for det er det ikke, men noen gjør det likevel. Og de gjør det enten fordi de synes det er morsomt, eller for å komme med små stikk. Anonymkode: 92fa6...59a
Cookiemonster Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 Du er kanskje litt hårsår som lar det gå inn på deg? Uansett ingen vits i å bry seg, kanskje heller bare svare med en "right-back-at'ya" kommentar ? Jeg har fått kommentarer på etternavnet mitt hele livet, og får det fortsatt av voksne folk. Men jeg bryr meg ikke om det, da jeg liker navnet mitt, og det har en lang og fin historie
Resignert Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 Dobbelt etternavn er en litt kortsiktig avgjørelse. Hva skjer når en eventuell datter gifter seg med en ung mann med dobbelt etternavn. Om det ikke var snodig med to etternavn, blir det ikke bedre med fire.......Eller så blir diskusjonen enda heftigere....
TinaChristina Skrevet 14. november 2016 #20 Skrevet 14. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel helt an på? Er det en komisk kombinasjon da? Gundersen Pettersen? Hansen Olsen? Storvik Lillevik? Brun Ring? Lyse Grønn? Anonymkode: 16739...1b2 Blind Wold? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå