Gå til innhold

Dårlig matlyst, men har ikke lyst på brødmat eller kjøtt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg spise da?

Målet er å ikke gå ned mer i vekt.

Jeg har begynt med næringsdrikker (se tidligere tråd)....

men jeg har ikke lyst på brødmat, og kjøttmat....

da klarer jeg bare å spise bittelitt.

Smoothies, yoghurt, is, frukt går greit...

Forslag til andre ting jeg kan ha lyst på?

Jeg spiser gjerne et egg til frokost (solegg med bittelitt salt på) - hvor mye kalorier er det i et egg?

Og appelsinjuice er jeg glad i, med fruktkjøtt.

Anonymkode: 693ef...645

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Hvis du ikke har lyst på mat egentlig, og alternativet er at du ikke får i deg noe, så er det viktigste at du spiser. Spis akkurat det du har lyst på. Om det er nudler, is og sjokolade, så er det greit om det er det som må til for at ikke vekta skal gå ytterligere ned. Ellers kan kanskje supper eller annet mer eller mindre flytende være lett å få i seg. Egg er supert å spise, gjerne mer enn et. Hvis det frister kan du jo for eksempel lage omelett, speilegg, kokte egg og eggerøre. Putt gjerne i litt fløte og stek i smør eller olje, det er en lett måte å få i seg ekstra kalorier.

Skrevet

Fullkornspasta i stedet for brød? 
Suppe av kokosmelk, grønnsaker og ris (søk på oppskrifter)

Skrevet

Salat.

Anonymkode: 1fabb...517

Skrevet

Anbefaler deg en skive med brødtypen oppmerksomhetsbehov. Den er digg.

• Liker 1
Skrevet

Er det vits i å spre anoreksiaen sin på KG?

Anonymkode: 85246...35d

Skrevet

Jeg er alvorlig syk (kreft) og sliter med å holde vekta. er henvist til ernæringsfysiolog, vet ikke hvor lang tid det tar...

men trenger forslag på mat.
Det virker som brødmat og middagsmat går tregt å få i seg og som regel tar jeg bare noen biter før jeg føler det vokser i munnen og kaster resten.

Er ikke kvalm nå heldigvis... men det er ingenting jeg har lyst på.

Smoothies, iskrem - slike ting som er lette å spise. Suppe har jeg ikke lyst på.

Og finnes det kjerringråd for å øke matlysten?

Anonymkode: 693ef...645

Skrevet

Høres ut som du skal google raw food. Vet ikke om noen gode sider, men det finnes noen oppskrifter på denne youtubekanalen: https://www.youtube.com/channel/UCUORv_qpgmg8N5plVqlYjXg/videos

Ellers kan du jo spise så mye frukt og grønnsaker du bare orker. Her er også en god smoothie med kokosnøtt:
Oi, der så jeg at du har kreft...da vil jeg virkelig anbefale oppskriftene til Chris! 

Anonymkode: d54cf...9c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...