Gå til innhold

Hund nummer 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har lenge vurdert å kjøpe en hund nummer 2. Jeg har allerede en liten blandingshund på 5 år og vurderer kanskje å få en liten kompis til. Da jeg kjøpte hun jeg har nå tenkte jeg ikke så mye, tenkte mest med hjertet der, og heldigvis gikk det greit! Men det jeg lurer på nå er om dette er lurt. Det første jeg tenker på er leiemarkedet, jeg syntes allerede er veldig vanskelig å leie i Oslo med hund, hvordan vil det da bli med to? Jeg er student og har masse tid til hunden, i tillegg har jeg familie som alltid stiller opp ved behov. Jeg personlig tenker at dette skal gå mer enn greit nok, men jeg har et soft spot for dyr og hadde sikkert hatt en dyrehage om penger og tid ikke hadde stoppet meg. Så hva tenker dere? Jeg har en blanding av bichon og shi tzu nå og hun har det bra med andre hunder, men vet ikke om dette kan forandre seg med en liten en i hus. Har dere noen blandinger eller raser dere vil anbefale? En med det samme aktivitetsnivået? 

Anonymkode: 81f9c...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke uttale meg om leiemarkedet og antall hunder, men du burde vel i alle fall høre med de du leier av nå? Ellers er det jo trivelig for hunder med selskap, særlig hvis de kan bli lekekamerater (da slipper du litt billigere unna med tanke på aktivisering og trim også). Men det er også mye jobb med to hunder.. det er vanskeligere å trene - i alle fall til du har trent de til å la seg trene hver for seg ;) Og det kan være litt mer styr med måltider, særlig hvis en eller begge vil beskytte mat og ressurser (food guarding). Er det valp du tenker å få? 

Skrevet

Det er ingen som kan anbefale deg en blanding, fordi en hund av en bestemt blanding kan både se forskjellig ut og te seg annerledes fra en annen av samme blanding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...