AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hei! Hvis man tenker arkitektur henger mye av tidens verdier igjen i vegger, tak og materiale. Hvis bygningen ble reist på 1800-tallet står det for verdier som fostret det gamle Norge og som gav liv, som gjenspeiler i høye tak, brede dører og andre detaljer som henviser til mennesket frihet. Jeg tenker at de som stemmer FrP og Høyre kan bo i gamle bygårder (konservative verdier), mens de som stemmer AP, SV, Rødt etc kan bo i boliger bygget etter 1940 (nye verdier), med kantete form, like vinduer, et pedagogisk bygg med enkle former, hvor det ikke er noen overraskelser eller mystikk. En kloss. Det du ser er det du får. Anonymkode: 09438...42d
fulladet Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 For min egen del og de jeg kjenner ser det ut som om vi søker mot boliger i stil med barndomshjemmet. Ellers er det boligmarkedet, bankregler og arbeidsmarkedet som har bestemt hvordan jeg skal bo. Tror politisk ståsted har veldig lite med boligvalg å gjøre.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Det eneste jeg ikke har bodd i er en moderne kloss. Ellers har jeg både hatt høy takhøyde og etterkrigsbolig. Mitt politiske ståsted har 0 med boligvalg å gjøre. Det er beliggenhet - best mulig i forhold til hva banken vil være med på - som er av betydning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå