Chickenwings85 Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hei. Jeg har fått påvist pcos og har i den forbindelse fått innkalling til kikkhullsopersjon nå i begynnelsen av desember for å fjerne noen av de cystene jeg har. Syklusene mine er lange og uregelmessige, og jeg har ikke eggløsning uten pergotime. Jeg er i dag akkurat ferdig på Provera (for å sette i gang mensen igjen, eller for å få den litt raskere). Planen er at jeg nå skal vente på mensen slik at jeg kan begynne på pergotime igjen. Det som er dumt er at jeg skal operere ca samme dato som jeg regner med at jeg får eggløsning. Jeg er veldig gla for at jeg har fått dato på operasjon, og at det er såppass kort ventetid, men det er typisk at operasjonen skal komme på den dagen jeg regner ut at jeg får eggløsning. Å ha eggløsning er ikke vanlig kost for meg, så derfor synes jeg dette er litt vanskelig. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer fra laparoskopi? Jeg lurer på hvordan syklusen er i ettertid? Er det slik at syklusen begynner på nytt, eller fortsetter den som vanlig. ALtså, hvis jeg opereres, kan jeg likevel få eggløsning dagen etter? Å hvor lenge må jeg vente før jeg evt klarer å ha sex? Jeg tenker å ringe til sykehuset i morgen, men synes det er fint å kanskje få noen med erfaringer til å svare meg her inne. Det er jo ikke akkurat bra å drive å proppe i seg medisiner og hormoner som både provera og pergotime, hvertfall ikke hvis jeg ikke engang kan ha samleie på eggløsningsdagen. Håper at noen har noen svar å gi meg
Muffin Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Jeg ville droppet stimulasjon denne syklusen og ventet på operasjonen Hvis jeg forstår det riktig skal du inn og "drille" eggstokkene mtp å fjerne overflødige follikler og derved oppnå spontane eggløsninger? Hvis operasjonen lykkes, vil du jo ha spontane eggløsninger i en kortere eller lengre periode fremover, med påfølgende mulighet for å oppnå graviditet. Det er veldig mye "hvisomatte, dersomatte" i dette scenariet - jeg ville avventet sykehusets anbefaling. Og nå ble du kanskje null prosent klokere
Chickenwings85 Skrevet 13. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2016 23 minutter siden, Muffin skrev: Jeg ville droppet stimulasjon denne syklusen og ventet på operasjonen Hvis jeg forstår det riktig skal du inn og "drille" eggstokkene mtp å fjerne overflødige follikler og derved oppnå spontane eggløsninger? Hvis operasjonen lykkes, vil du jo ha spontane eggløsninger i en kortere eller lengre periode fremover, med påfølgende mulighet for å oppnå graviditet. Det er veldig mye "hvisomatte, dersomatte" i dette scenariet - jeg ville avventet sykehusets anbefaling. Og nå ble du kanskje null prosent klokere Hehe Ble kanskje ikke sååå veldig mye klokere! Men ja, om de skal "drille" eller "stikke hull i", er jeg litt usikker på. Det skal hvertfall forhåpentligvis hjelpe meg med å få stabile sykluser samt eggløsning uten stimulasjon. Blir digg å slippe å vente sommer, vinter og vår på neste mens. Men fader, gledet meg til starten av desember jeg nå, slik vi kunne få et ordentlig forsøk før operasjonen. Nå kom visst operasjonen tidligere enn ventet. Meen, kan jeg likevel få eggløsning 1-2 dager etter operasjonen (slik jeg regner meg frem til), eller, starter syklusen helt på nytt igjen. Herregud, jeg føler meg helt grønn. Det dukker stadig opp flere og nye spørsmål i denne kronglete prøveperioden. Uansett, takk for svar Muffin! Burde kanskje høre på hva sykehuset anbefaler. Meeen, om det er noen andre der ute som har noen meninger og/eller anbefalinger, KOM MED DET!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå