Gå til innhold

Fikk parkeringsbot på jobbilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg fikk parkeringsbot på jobb forleden, og policy er at vi betaler den selv. Jeg lurer på om jeg da må gi beskjed til min leder om boten? Er rimelig flau...

Anonymkode: 18789...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å betale, all info står jo på slippen.

Ingen trenger da å vite noe mere.

Anonymkode: 4368e...5e4

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det hadde jeg gjort bare for å være sikker på at det er jeg som forteller det og ikke en eller annen offentlig etat. 

Skrevet

Har tenkt til å betale boten. Men er skeptisk til om sjefen får vite det fra andre enn meg, da kommer jeg vel dårlig ut. Boten fikk jeg forresten på et privatregulert område. 

Er det noe som tilsier at jeg er pliktig til å gi beskjed?

Skrevet

Det er vel bare å betale den. Dersom du skulle få spørsmål, noe jeg tviler på at du får, bekrefter du det og forteller at den er betalt. 

Ettersom dere har en policy på dette er det jo ikke dette et helt usannsynlig tilfelle for jobben, og jeg tviler at de bryr seg nevneverdig så lenge det blir betalt. 

Anonymkode: 22d01...87f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt til å betale boten. Men er skeptisk til om sjefen får vite det fra andre enn meg, da kommer jeg vel dårlig ut. Boten fikk jeg forresten på et privatregulert område. 

Er det noe som tilsier at jeg er pliktig til å gi beskjed?

Du er ikke pliktig til å gi beskjed, bare betal den

Skrevet

Ingen får vite det, og ingen bryr seg forresten heller. Parkeringsbøter er relativt vanlig kan du si! 

Vil heller ikke komme på rulleblad så ingenting å stresse over.

Anonymkode: 22ec7...f14

• Liker 1
Skrevet

er det så farlig nevne det til sjefen da? 
gamle sjefen min lo godt når jeg fortalte henne at jeg fikk bot i fjor sommer. 
Det var mye parkeringsbøter, og en del fartsbøter ute å gikk på de firmabilene, og sjefen brydde seg ikke så lenge vi gjorde opp for oss selv. 

Anonymkode: 6d2b3...78d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle sjefen bry seg om at du fikk en parkeringsbot? Så lenge du betaler den før den går til tvangstrekk skjer vel ikke det heller... 

Anonymkode: 43049...ac6

• Liker 1
Skrevet

Men betal den innen fristen, spesielt hvis det er en leasingbil. Ellers risikerer du at leasingselskapet også skal ha gebyr.

Anonymkode: bbfc8...638

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...