Mari Y Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Jeg tenker mer sånn i lys av den nylige demonstrasjonen mot pels: er det slik at noen saker klarer å få med seg masse folk fordi det er det som plutselig er kult å bry seg om? Jeg er altså, ut ifra det jeg har sett, veldig kritisk til pelsdyroppdrett i Norge, men jeg er også noe mer opptatt av at man engasjerer seg mot. F eks denne påstanden om at enkelte dyrevernere av og til slipper dem ut i naturen, der de ofte ikke klarer seg. Vet ikke om dette gjelder for norske dyrevern- organisasjoner, men PETA ble hvel anklaget for noe slikt?
herzeleid Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 18 timer siden, Mari Y skrev: Jeg tenker mer sånn i lys av den nylige demonstrasjonen mot pels: er det slik at noen saker klarer å få med seg masse folk fordi det er det som plutselig er kult å bry seg om? Jeg er altså, ut ifra det jeg har sett, veldig kritisk til pelsdyroppdrett i Norge, men jeg er også noe mer opptatt av at man engasjerer seg mot. F eks denne påstanden om at enkelte dyrevernere av og til slipper dem ut i naturen, der de ofte ikke klarer seg. Vet ikke om dette gjelder for norske dyrevern- organisasjoner, men PETA ble hvel anklaget for noe slikt? Ja det tror jeg, i kombinasjon med at en del nok blir genuint engasjerte når de blir gjort oppmerksomme på noe de mener er kritikkverdig. Jeg tror også det henger mye sammen med et ønske om å være, og fremstå, som snill og god. Det medfører også at mange som ikke i utgangspunktet var så engasjert eller belest innen et tema engasjerer seg, og da risikerer du å få med typen som har sett "free willy" og ikke forstår at virkeligheten er hakket mer komplisert. Når så bølgen er over og pels ikke er like "inn" lenger gjør de kanskje noe annet spennende, som å bruke uforholdsmessig mye penger for å reise til Hellas og "redde" flyktninger osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå