Eneri Skrevet 13. november 2016 #1 Del Skrevet 13. november 2016 Hei! For noen måneder siden oppdaget jeg at det var kommet et slags hvitt, seigt belegg på bladene til en stueplante jeg trooor heter duftranke. Den sto i samme vinduskarmer som noen orkideer, og det ble spredd til den m Jeg vasket plantestengler og blad med grønnsåpevann, men etter kort tid kom det tilbake og jeg måtte kaste plantene. Kjøpte nye orkideer, men nå lider de samme skjebne. Kan det ha smittet pga gjenbruk av krukke? Den ene krukka jeg har brukt er ruglete og vanskelig å få helt ren Har dere med litt grønne fingre noen råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 13. november 2016 #2 Del Skrevet 13. november 2016 Hvis du har fått lus så burde du også vaske krukkene. Vi spyler og vasker bordene på jobb iallefall, når vi har luseangrep i planteavdelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 13. november 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2016 Har vasket krukkene med vann+ zalo. Bør jeg bruke noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 13. november 2016 #4 Del Skrevet 13. november 2016 Vi spyler bare med varmt vann, så jeg vet ikke helt, er dessverre ikke fagperson =\ Så lenge lus og egg er borte skal det være greit, og de dør jo gjerne av behandlingen når det blir vasket med f.eks zalo. Hvis det ikke er andre planter rundt som kan være smittebærere så kan du også ha fått med deg nye lus fra butikken, det er dessverre ikke uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg tipper det er ullus du har fått. Ta ett bildesøk på Google og se om det ligner Anonymkode: 1b974...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå