Gå til innhold

Tilkallingsvikar sykepenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt som tilkallingsvikar på et sykehjem i kommunen. På nyåret skal jeg inn til en planlagt operasjon. Vet at jeg vil få penger fra NAV etter 16 dager.  Jeg har jobbet der i et par år, og jeg har flere vakter ukentlig. Kommer ikke til å sette meg opp på vakter denne perioden, da jeg vet når jeg skal inn.

Hva slags rettigheter har jeg til sykepenger de første 16 dager? Leser  at du kan ha krav på å få et gjennomsnitt av de vakter, som du kunne ha forventet å jobbet. Hvem avgjør dette? Noen som kjenner til hvordan dette fungerer i praksis. Hvem kan man evnt kreve dette av ,arbeidsgiver eller NAV? 

Anonymkode: e4510...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags rettigheter har jeg til sykepenger de første 16 dager? Leser  at du kan ha krav på å få et gjennomsnitt av de vakter, som du kunne ha forventet å jobbet. Hvem avgjør dette? Noen som kjenner til hvordan dette fungerer i praksis. Hvem kan man evnt kreve dette av ,arbeidsgiver eller NAV? 

Anonymkode: e4510...b90

Det er forskjellig, noen tar det rett fra Nav, mens i mitt tilfelle forskuterrer arbeidsgiver og får det refundert.

Anonymkode: ca970...1e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...