Gå til innhold

Hvor lenge kan urin stå i romtemperatur før jeg bruker testen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å teste i morgen, men får ikke kjøpt test før i to tiden. Står opp 7 og lurer på om jeg kan ta en prøve da og la den stå på badet til klokka 2? 

Da jeg var gravid med eldste å skulle ha med test til legen sa de at jeg skulle bruke morgenurin og la den stå i kjøleskapet til jeg skulle til legen, men da var det jo ikke hcg de skulle måle

Anonymkode: a0e93...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står på bruksannvisningen at man må ha en viss tempratur på urinen, men husker ikke hvor mye.

Anonymkode: c5fdc...4b6

Skrevet

Men har det noe å si at den har stått så lenge, og ikke lenger er "fersk"?

Skrevet

Den kan ikke stå så lenge, nei. Jeg gjorde det samme, nevnte det for legen og hun sa jeg da måtte levere ny prøve. 

Skrevet

Ok. Da får jeg prøve å holde meg i 4 timer før jeg tester eller spare testen til tirsdagsmorgen.

Takk for hjelpen 😄

Skrevet

Gravitest urin kan stå i flere timer. Det er for undersøkelse av bakterier urin ikke skal stå i timesvis da bakteriene vil vokse og gro og gi et feilt bilde på hva du har/hadde i urinveiene dine. 

Anonymkode: ee14b...866

• Liker 2
Skrevet

Høh? Skjer det noe med HCG-innholdet i urinen dersom den blir stående lenge? Jeg trodde regelen om fersk urin og sånn gjaldt i forbindelse med andre typer urinprøver.

Anonymkode: f8177...599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...