AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Han har en forferdelig dårlig oppførsel og er i tillegg utrolig sta. Vi er trangbodde og deler 2 soverom som 3. Jeg deler med et barn det største rommet mens han har sitt eget. Dessverre er hans rom veldig mørkt men jeg har prøvd å gjøre alt for å gjøre det koseligere. Han har bestemt seg for at han vil ha det største rommet for seg selv og vi skal dele det lille rommet som to. Makan til egoisme. Er så oppgitt. Nå er det dørsmelling og utaknemmrlighet het fra han. Han er bare 13 år. Og maser og maser om å få vårt rom. Skikkelig plagsomt. Noen ideer? Anonymkode: 27153...6fa
Honey Dew Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Er ikke du moren/faren hans da? Du må da klare å takle ditt barns raseri og snakke fornuft med han... 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Har du tenåringsbarn selv? Anonymkode: 27153...6fa 1
tussi680 Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Du står på ditt, han er kun 13 år og skal ikke bestemme over deg i hele tatt. Men nå har han sett og hørt hva andre har og det gjør han litt opprørt. Typisk tenåring. Ellers kan han kjøpe seg malerkost selv og male eller gjøre andre ting om han vil. Det er hardt og tøft, har vært tenåringsmamma selv, så vet hva du går gjennom. Man blir litt oppgitt innimellom, men lukk ørene, og følg et slikt råd, la han tjene noen kr for å få det slik han vil ha det. Ikke la han ta over rommet ditt. 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 9 minutter siden, tussi680 skrev: Du står på ditt, han er kun 13 år og skal ikke bestemme over deg i hele tatt. Men nå har han sett og hørt hva andre har og det gjør han litt opprørt. Typisk tenåring. Ellers kan han kjøpe seg malerkost selv og male eller gjøre andre ting om han vil. Det er hardt og tøft, har vært tenåringsmamma selv, så vet hva du går gjennom. Man blir litt oppgitt innimellom, men lukk ørene, og følg et slikt råd, la han tjene noen kr for å få det slik han vil ha det. Ikke la han ta over rommet ditt. Takk. Er alene med barna og det er litt tøft å stå imot når de er så viljesterke. Gode råd fra deg. Nesten alle vennene hans bor i store hus og har store fine rom. Det handler nok om det også. Og han roter noe helt forferdelig. Klart blir rommet enda mindre trivelig da. Anonymkode: 27153...6fa
Eneri Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Han kan få male rommet sitt lysere, evt finne rimelige bruktmøbler via facebooksider el Finn for å få rommet sitt mer etter sitt ønske, men har får IKKE det største rommet alene.
Saphyria Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Det er bare å si at når det er han som betaler husleia/boliglånet, så skal han heller få det store soverommet, men fram til da bestemmer du. Og hvis han ikkje skjerper seg med surmulinga, så får han dele rommet med sitt søsken, for det er vanligere at barna deler rom, enn at barn deler rom med sin far/mor. Går det ikkje an å male rommet da, om det er så mørkt? 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Veggene er hvite men vindue peker rett inn i en murvegg. Kommer nesten ikke lys inn. Men jeg hadde tilbudt å male det litt mer lunt og henge opp en masse speil men han nekter å snakke med meg nå. Anonymkode: 27153...6fa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 beklager, men jeg tror ikke du blir kvitt surmulig og dørsmelling selv om du gir etter å bytter rom... Husker selv jeg hatet alt og alle fra jeg var 13 til jeg var 17. Når jeg tenker tilbake så skjønner jeg virkelig ikke at foreldrene mine ikke kastet meg på hue og rævva ut... Poenget mitt er, en tenåring vil aldri vært fornøyd... det å gjøre opprør, kreve, kjefte, krangle og smelle med dører er en helt normal del av tenårene. Men om du gir etter nå, så har han pushed deg over grensa, og hva er da neste grensen han skal prøve pushe? Anonymkode: c45c6...63f 12
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Du har veldig rett her! Ja til alle punktet. Som aleneforelder tviler man noen ganger på seg selv i mangel av andre voksne. Anonymkode: 27153...6fa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Jeg mener at du er sjefen, altså du bestemmer. En 13-åring skal ikke bestemme, han er et barn. Han kan komme med ønsker, som foreldre skal lytte til, men det er du som bestemmer til slutt. Viktig å kommunisere, snakke sammen. Dørsmelling er nok noe som hører tenåringsfasen til. Det går over Anonymkode: 788c1...ed0 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 Jeg har ikke en tenåring nei, men er ikke så lenge siden jeg var 13 år selv og å oppføre meg sånn som det der hadde fått konsekvenser, sånt hadde aldri blitt tolerert i min familie. Anonymkode: 1fa75...761 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veggene er hvite men vindue peker rett inn i en murvegg. Kommer nesten ikke lys inn. Men jeg hadde tilbudt å male det litt mer lunt og henge opp en masse speil men han nekter å snakke med meg nå. Anonymkode: 27153...6fa Er det tilstrekkelig lys på rommet da? Henge opp masse speil høres da fryktelig stygt ut. Anonymkode: fa0ad...853 2
Feyfeyhey Skrevet 13. november 2016 #14 Skrevet 13. november 2016 Ville sagt han kunne få det store rommet, jeg. Om han delte det med søskenet sitt. Tviler han sier ja til det, men da har han hvertfall fått ett valg. 4
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2016 #15 Skrevet 13. november 2016 Jeg hadde også gjort det klart at det største rommet er for to personer og at enten deler han det med sitt søsken eller han får være fornøyd der han er.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #16 Skrevet 13. november 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det tilstrekkelig lys på rommet da? Henge opp masse speil høres da fryktelig stygt ut. Anonymkode: fa0ad...853 Ja, det er tilstrekkelig med lamper der. Ikke en masse speil men to stykk som reflekterer dagslyset. Anonymkode: 27153...6fa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #17 Skrevet 13. november 2016 10 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg hadde også gjort det klart at det største rommet er for to personer og at enten deler han det med sitt søsken eller han får være fornøyd der han er. De to kan dessverre ikke dele rom. De krangler så utrolig mye at det er hele grunnen til at han har enerom. Samt at jeg synes ikke det er heldig å ha en liten jente med sin tenåringsbror på rommet. Anonymkode: 27153...6fa
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2016 #18 Skrevet 13. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De to kan dessverre ikke dele rom. De krangler så utrolig mye at det er hele grunnen til at han har enerom. Samt at jeg synes ikke det er heldig å ha en liten jente med sin tenåringsbror på rommet. Anonymkode: 27153...6fa Det var nå heller ikke planen. Det var for å fortelle tenåringen at det er et rom for to personer!
Honey Dew Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du tenåringsbarn selv? Anonymkode: 27153...6fa Hvis det er meg du svarte, så nei, nå har jeg ikke tenåringsbarn. De er forlengst voksne og foreldre selv
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Skrevet 15. november 2016 På 13. november 2016 den 15.57, AnonymBruker skrev: De to kan dessverre ikke dele rom. De krangler så utrolig mye at det er hele grunnen til at han har enerom. Samt at jeg synes ikke det er heldig å ha en liten jente med sin tenåringsbror på rommet. Anonymkode: 27153...6fa Jeg håper det bare er min hjerne som hoppet til en konklukjson jeg egentlig ikke vil være med på,men jeg må bare spørre hva du mener med den setningen? Anonymkode: 5b62c...026 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå