AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Eg treng tips til sminke av bra kvalitet, som ikkje koster ein liten formue. Eg er ute etter "the whole she-bang", for eg har ikkje noko som er brukbart i hus. Ein godt pigmentert øyeskygge palett som sitter godt, uten å kake seg etter noen timer. Ein god mascara som separerer vippene og gir litt volum uten å drysse eller smitte av, men treng ikkje gi lengre vipper, for eg bruker briller og det er fryktelig irriterende når vippene kommer borti brilleglasset. Ein eyeliner som påfører farge lett, uten å "gli" ned etter ei stund. Ein leppestift som er matt og som held lenge, helst uten å forsvinne straks man eter eller drikker noe. Ein god neglelakk som gir fin farge, uten å kreve fem lag først. Er det noko slags serum som kan gi meg fyldigere, tjukkere øyevipper raskt? Tips for tørre, flisete lepper? Anonymkode: 3fb7d...922
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Ingen som kan anbefale meg noko som helst? Anonymkode: 3fb7d...922
Gjest Nanne70 Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Jeg synes faktisk at Lindex sine nye øyeskygger er bra! Godt pigmenterte, faktisk såpass at de blir enklere å legge pent med litt primer under. Men de sitter godt, i alle fall på mine øyelokk Ikke så mange paletter, da, men veldig godt fargeutvalg i enkeltskygger. Maybelline synes jeg har gode og rimelige mascaraer. Bruker ikke eyeliner selv, men NYX' Liquid Studio Eyeliner er ikke dyr, og får gode kundeomtaler. Når det gjelder leppestift, kan du jo prøve en av disse MaxFactor Lipfinity-produktene, de skal være langtidsholdbare.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Hva sminke generelt angår, leter jeg fremdeles etter de perfekte produktene. Men jeg har funnet en mascara jeg ELSKER, rett og slett fordi den faktisk er dødsbra. Den drysser/sverter ikke, separerer, gir masse volum uten å klumpe. Nå skal det sies at mascaraer kan oppleves annerledes fra person til person, men jeg anbefaler deg å prøve denne: http://www.vita.no/mac-3d-black?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=CKix2un7sNACFUnncgodlNgNow Jeg har naturlig lange vipper, men de er ikke særlig buede og ganske tynne. Derfor ønsker jeg en mascara som gir volum og en buet effekt. I utgangspunktet er jeg ikke fan av gummibørster(noe denne har), så da jeg gikk til innkjøp av denne var jeg skeptisk. Men aldri har jeg vært borti en bedre mascara. Man finner billigere, men det kunne vært verre... I følge de på MAC er dette den beste mascaraen de selger også. Anonymkode: b5dc7...f53
Mona123 Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Sitat Ein godt pigmentert øyeskygge palett som sitter godt, uten å kake seg etter noen timer Jeg bryr meg veldig lite om merke så lenge jeg har en god øyeskyggebase. Jeg opplever at en god øyeskyggebase er det viktigste, da det er det som gjør at øyenskyggen sitter pent gjennom hele dagen! Sitat Ein leppestift som er matt og som held lenge, helst uten å forsvinne straks man eter eller drikker noe. Vet du spør etter leppestift, men anbefaler deg virkelig Lip Glossene fra Anastasia Beverly Hills. De er som flytende leppestift! Tørker på leppene uten å flasse og opplever at jeg bare må freshe dem opp mot slutten av arbeidsfagen. http://www.anastasiabeverlyhills.com/lip-gloss/lip-gloss.html De kan fås kjøpt på Kicks. 1
dillyduzit Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Her spørs det også hvilke farger du er ute etter, spesielt når det kommer til leppestifter, om du ønsker liquid lipstick (veldig viktig at du bruker leppomade og eventuelt en skrubb før du går løs. Egentlig viktig uansett når det kommer til matte leppestifter) Men for å begynne et sted; av mascara anbefaler jeg Max factor sin false lash fushion. En god mascara som verken drysser, eller sverter av. Den gir meg ikke for lange vipper (brillebruker her også) og holder hele dagen. Separerer godt og gir en litt fyldig "look". Dette er dog avhenging av person til person, men har alltid gått tilbake til denne. Av øyeskyggepalett, hvor mye vil du legge i det? Personlig ville jeg ha gått for Zoeva sitt Cocoa blend. Et palett som holder lenge, blender fint og er godt pigmentert. Et lite tips er å bruke en primer MAC Paint pot eller Urban Decay Eyeshow Primer pot, har du ikke muligheten ville jeg lagt litt concealer på øyelokkene og blendet ut. Til leppestift har du et hav av muligheter. Personlig liker jeg NYX sine liquid listicks, men MAC sitter også nært til hjertet. Min personlige mening, med godt forarbeid på leppene, er MAC min desiderte favoritt, inkludert liplinerene dems. Her er det et hav å velge i mellom. En god leppomade ville jeg definitivt sjekket ut Elizabeth Areden Eight Hour Repair leppebalm, den er min absolutt livredder i løpet av vintermnd, ellers har du Nuxe Reve de Miel leppekrem. En god leppeskrubb kan du lage selv av litt sukker og kokosolje eller en annen olje du har tilgjengelig. Av neglelakker er jeg svært fan av Essie, men har funnet ut at den nye kolleksjonen til H&M fungerer like bra til en brøkdel av prisen. Som regel trenger jeg ett strøk, men for ekstra "fylde" bruker jeg to. Tørker raskt og holder overraskende lenge. 1
vimsefrøken Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Jeg vil absolutt anbefale deg å sjekke ut Urban Decay sine øyeskygge-paletter. De koster litt, men er vel verdt pengene sine. Det kommer jo selvfølgelig også an på hva slags farger du liker og kler, men der har du både varme og kalde farger etter hvilken palett du velger, og en palette du kan finne på utallige look`s med. Mascara finnes like gode i billig-varianter som de dyrere. Selv liker jeg L`oreal Volume million lashes, Max Factor Masterpiece, Maybelline Lash Sensational og Maybelline the falsies push up drama. Men mascara er veldig personavhengig. Så du må nesten teste ut selv. Eyeliner så foretrekker jeg Urban Decay 24/7 eyeliner, de holder gjennom dagen og er gode å påføre. Jeg er en kløne når det gjelder eyeliner, men disse får jeg til. Som inliner på våtkanten foretrekker jeg Isadora sin faktisk. Matte leppestifter synes jeg er litt tricky, da jeg selv sliter med utrolig tørre lepper selv om jeg er flink til å smøre de. Så jeg foretrekker faktisk Nyx soft matte lip cream. De er ikke like holdbare som liquid lipsticks, men de holder greit nok, og tørker ikke ut leppene slik som en liquid lipstick vil gjøre. Neglelakk så er det bare 2 typer jeg bruker, da ingen andre jeg har testet er i nærheten av å være like gode som disse, og det er Essie og Opi, absolutt mine favoritt neglelakker. Lette å legge pent, og holder flott. Men jeg legger alltid 2 lag neglelakk og topcoat, for at neglelakk skal holde lengst mulig. Men gjør jeg dette, så varer de opp til 1 uke av gangen på meg før de begynner å flake.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Anbefaler NYX. Et utrolig billig og bra sminkemerke. Anonymkode: 34df3...a65
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #9 Skrevet 22. november 2016 For vippene vil jeg anbefale castoroil (lakserolje), fås kjøpt både i bryn- og vippesalonger og på helsekostbutikker. Ellers er jeg fan av NYX for lepper og øyenskygge. Billig og bra! Anonymkode: 3aca6...454
Athene Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Mine budsjetttips er: Først og fremst Loreal true match foundation, og age rewind concealer. Velger ofte disse over dyrere alternativer. Morphe øyeskygger og børster. Riktignok dobbelt så dyre i Norge som i USA, men man får mange skygger for prisen. Og bruk den sorte som eyeliner. For Mascara er både Loreal, Max Factor og noen fra Maybelline på nivå med dyrere merker. NYX for lepper, men igjen dobbel pris i Norge. For neglelakk har jeg aldri funnet noen gode alternativer til Essie eller OPI (og elsker Chanel for fargene, ikke kvaliteten), men er kanskje ikke innenfor budsjettmessig. For bryn, fuktighetskrem, primere, pudder, highlighter, bronzer og countouring har jeg ingen budsjettvennlige valg jeg innimellom velger, selv etter å ha prøvd det meste.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 Makeup mekka har mye bra og billig. Liker brynspennen , øyenskyggene er godt pigmenterte. viktig å prime først hvis du vil det skal holde hele dagen. Jeg syns clarins serum mascara er best men den koster 270 så ikke budsjett men mascaraene til yver rocher ( jeg vet harry) er overasskende gode. Bronser er the balm og guerlain en favoritt. the balm får du rimelig på blivakker/blush. neglelakker som ikke flasser etter noen dager har jeg aldri klart å finne 😕 Anonymkode: 90535...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå