AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 I dag kom dagen jeg har fryktet. Dagen der far sier at han "ikke har tid til" jenta si. Jeg gråter for jenta mi og er så sint for hans prioriteringer. Da jeg ble sammen med ham, hadde han en skjønn liten jente fra før. Samværet var det så som så med, men jeg ønsket at vår jente skulle bli kjent med søsteren sin, så jeg pushet litt på. Han hadde aldri vært sammen med hennes mor. Den jenta er bare 2 år eldre enn jenta vår. Da jenta vår var 1,5 år gjorde han det slutt. Da sluttet samværet med eldste jenta, og han ville ha lite samvær med vårt barn. Nå har det gått 4 år siden den gang. Han har funnet seg ny kjæreste som har 3 barn fra tidligere med 3 forskjellige menn. Og de fikk nylig en gutt sammen. Han har også tatt opp kontakten med sitt eldste barn, det er kjempebra! Men med 5 barn så har han plutselig ikke tid til vårt barn lengre. Bitter er vel rett ord. For at han har prioritert den nye kjærestens barn over sitt eget. I det siste har han hatt helgesamvær, men etter han ble sammen med hun nye så har det vært unnskyldninger for å slippe, eller at barna hennes skulle ditt og datt, og det er vår jente for liten til. Barna hennes ville ha han med på cup, men det er ikke plass til jenta vår i bilen. Er det flere som har en far eller mor til barnet sitt som prioriterer kjærestens barn over sitt eget? Vet egentlig ikke hva jeg vil med innlegget. Er så lei meg, sint og skuffet nå. Vet ikke hva jeg skal si til den nydlige, uskyldige jenta mi... Anonymkode: 31dc4...d1f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Jeg ville ikke sagt til jenta at far "ikke gidder" å være sammen med henne eller lignende. Si at far er opptatt og trøst. Det er vel ikke stort annet du kan gjøre. Og; Har fars nye kjæreste nå 4 barn med 4 forskjellige menn?!? Det sier jo litt om hva slags dame hun er (sorry, men ingen med middels god dømmekraft setter seg selv i den situasjonen) Anonymkode: c31c6...a87 7
Britt Banditt Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Til hun over: Fars nye kjæreste har kanskje nå fire barn med fire forskjellige (men da er det vel seks barn tilsammen, ikke fem, TS?), men jeg syns nå ikke far er så mye bedre med tre barn med tre forskjellige damer Til TS: Dessverre lite du får gjort her, man kan jo ikke tvinge far til å være interessert eller ha mer samvær. Er uansett bare tapere i dette (barnet som ikke har en interessert far, far som kommer til å angre (forhåpentligvis) når barnet blir eldre og ikke bryr seg så mye om far lengre). 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Synd for deg og jenta di! Men svelg kameler og brenn ingen broer - det du får til av samvær er verdifullt. Så får historien være en advarsel til dem som finner seg en mann med barn fra før - er han en fraværende far for dem, blir han det gjerne overfor deres felles barn også, hvertfall ved brudd. Er ikke så lenge siden jeg leste en tråd her inne der en nettopp hadde fått vite etter ganske lang tid at kjæresten hadde et barn fra før som han ikke hadde kontakt med. Varsellamper... Anonymkode: a318e...797 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Det er jo synd for jenta di, men samtidig så må du vel ha sett at dette var en mulighet alle den tid han ikke var videre interessert i samvær med første barnet. Anonymkode: 898b0...7f5 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Like barn leker best.. Ser ut til at eksen har funnet en likesinned.. De kommer nok til å kose seg en (liten ) stund før de igjen har enda et barn de deler med en de ikke lengre er sammen med Trist at noen kan svikte barnet sitt slik.. Men kanskje det blir bedre når lillebror blir eldre/ datter din blir eldre? Kall inn til samtale på FVK og informert om at du kommer til å informere NAV om reelt samvær ( dvs tilnærmet 0 ) og få maximere barnebidraget.. Kan hende det vil stimulere til økt samvær .. Ellers ville jeg ikke tenkt så mye på det.. I hvertfall ikke at han prioriterer barna hennes forran sitt eget .. Det gjør bare alt så mye vondere ... Gled deg heller over at du får enda mer tid med gullklumpen din Anonymkode: 4e9d4...159 4
Nuith Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 bare glatt over det, tar nok ikke mange måneder før han er singel igjen og "bare" har 3 barn å ta seg av.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg ble sammen med ham, hadde han en skjønn liten jente fra før. Samværet var det så som så med, men jeg ønsket at vår jente skulle bli kjent med søsteren sin, så jeg pushet litt på. Du burde vel forstått ståa på dette tidspunktet. Anonymkode: 0c514...473 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: er han en fraværende far for dem, blir han det gjerne overfor deres felles barn også, hvertfall ved brudd Dette burde være innlysende, men er det ikke for mange likevel av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: 0c514...473 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Nei, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke så den komme! Han hadde mye samvær med henne etter jeg kom inn i bildet. Uansett, hvorfor har han fortsatt samvær med sin eldste datter, men ikke med vår felles? Av de 3 barna hans og stebarna, er det kun vår datter han ikke har tid til... Men jeg får vel ta det på min egen kappe at han velger som han gjør, ser jeg! Anonymkode: 31dc4...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Har ikke dere som svarer TS noe hyggelig å si? Her er det ei dame som er langt nede, og alt dere kommer med er at hun burde se den komme?? Ærlig talt! Hun gjorde vel ikke det da. Alle synes vel best om sin kjæreste og far til sine barn? Hva om far til deres barn plutselig ikke gidder å være far mer? Men den så dere vel komme? Kjære TS. Dette kan ikke være lett. Jenta di kommer sikkert til å spørre etter pappa? Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal si, men bruk tiden din på henne, vær der for henne. Min onkel stakk av fra sine barn, helt uten videre, etter 9 år som far. Selv om det var tungt for både tante og barna deres, sa hun aldri et vondt ord om faren. Håper far til jenta deres finner ut hva han har gjort etter hvert, og at han ønsker samvær igjen. Ikke minsr for at jenta får være sammen med sine søsken. Klem til deg TS Anonymkode: c9527...e67 4
Zienna Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke dere som svarer TS noe hyggelig å si? Her er det ei dame som er langt nede, og alt dere kommer med er at hun burde se den komme?? Ærlig talt! Hun gjorde vel ikke det da. Alle synes vel best om sin kjæreste og far til sine barn? Hva om far til deres barn plutselig ikke gidder å være far mer? Men den så dere vel komme? Kjære TS. Dette kan ikke være lett. Jenta di kommer sikkert til å spørre etter pappa? Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal si, men bruk tiden din på henne, vær der for henne. Min onkel stakk av fra sine barn, helt uten videre, etter 9 år som far. Selv om det var tungt for både tante og barna deres, sa hun aldri et vondt ord om faren. Håper far til jenta deres finner ut hva han har gjort etter hvert, og at han ønsker samvær igjen. Ikke minsr for at jenta får være sammen med sine søsken. Klem til deg TS Anonymkode: c9527...e67 Nettopp! Du tok ordene ut av munnen min. Vi forstår ikke alltid hvorfor folk handler som de gjør, men vi må forskåne barna alt vi kan.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette burde være innlysende, men er det ikke for mange likevel av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: 0c514...473 Innlysende vil jeg ikke si at det er, for folk forandrer seg og modnes også, men som sagt er det et varsel som gjør at man bør se seg litt nøye for. Noen ganger modner man og tar ansvar. Anonymkode: a318e...797
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 Jeg skjønner at du er fortvilet og lei deg, dette er vondt på barnets vegne. Jeg har det litt på samme måte med mine egne barn, dvs de er nesten voksne nå. Far til mine barn har alltid vekkprioritert sine egne barn, og det er sårt å se på at far bruker tid på stesøsken og ikke dem, eksempel er øvelseskjøring. Far kjører kun med stebarn, og gidder ikke med sine egne. Han er med å kjøpe klær til stebarn, men nekter å bruke penger på sånt til egne barn. Resultatet er at barna trekker seg vekk fra faren (de har forsøkt å snakke med han) og han responderer da med å skyve de enda mer vekk... Ond sirkel for vår del, men far vil ikke høre på hverken barna eller råd fra andre. Håper far til ts sitt barn tar til vettet og sikke skyver vekk sitt barn. Lykke til, håper det kan ordne seg. Anonymkode: 4982b...84a 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 Bor han sammen med stebarna? Det forklarer i så fall hvorfor disse prioriteres. Anonymkode: 92053...fae
draug 75 Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 Det høres litt ut som du snakker om en mann som lever litt for mye i nuet. Stebarna er de barna som er hos han i hverdagenog nærmest. Da er det de han tenker på. Han tar nok ikke ansvar for det han ikke har rett under nesen. Det glemmer han av. Slike hendelser er det en del av. Og med ei jente på 1,5år da han dro, så er det lite bindinger. Mens jeg forstår at du gjerne vil at datter skal ha kontakt med faren sin, så tenk på følgende: Med de egenskapene han legger for dagen han her, hvor heldig er det egentlig at han skulle vært sammen med datter? 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor han sammen med stebarna? Det forklarer i så fall hvorfor disse prioriteres. Anonymkode: 92053...fae Man prioriterer vel ikke sine stebarn når man har samvær med eget barn? Det er ingen enkel kabal når man har mine, dine og våre barn, men det blir feil å alltid prioritere stebarna fremfor egne barn. Særlig sårt er det om man har lite samvær.... Anonymkode: 4982b...84a
Biloba Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man prioriterer vel ikke sine stebarn når man har samvær med eget barn? Anonymkode: 4982b...84a Jeg tror cluet her er at han prioriterer hva hans kvinne vil. Da ts møtte ham, prioriterte han ikke engang sitt eneste barn... Så ble han sammen med ts. Det var viktig for ts at han var en god far for deres felles barn, og for hans barn fra før, og derfor steppet han opp. Det ble videre slutt med ts, og når han da ikke hadde en kvinne i sitt liv ditchet han eldstejenta, og ga kun lite prioritet til minstejenta. Så kommer nåværende samboer, og for at hun skal være fornøyd med forholdet må han vise seg som en god stefar for hennes barn og vie dem tid og oppmerksomhet og avlaste deres mor. De får et felles og han bor så med 4 barn. Samboer synes ikke det er greit at han har ditchet sitt eldste barn, og trekker i trådene slik at han gjenopptar kontakten. Nå er han imidlertid en travel mann og har 6 barn å følge opp. Samboer synes det blir litt mye å ha trådstarters barn særlig ofte, og justerer sine signaler til far slik at han ikke står ved den faste tiden han har avtalt til samvær, men trapper ned slik at samværet tilpasses hans deltagelse for husets barn. Problemet er at han har et umodent forhold til sine forpliktelser som far. Han prioriterer ut fra tid og lyst, og for å gjøre partneren sin fornøyd, og har ikke tatt innover seg at han sitter med alle sine barns hjerter og selvfølelse i sine hender. Kan du få til noe slags samarbeid med samboeren hans, tror du? Hun trenger sikkert mannen sin mye siden de tilsammen har 4 barn. Jeg ville ha tilbudt meg å avlaste litt ved at datteren kunne ha med seg et eller flere stesøsken hos meg iblant. Da frigjør de litt ressurser til å kunne ha ekstra kvalitetstid med få av barna av gangen, få gjort husarbeid eller hva de nå måtte trenge (om ikke alle 3 særkullsbarna har mye samvær med fedrene sine). Mener på ingen måte at du plikter å gjøre far og stemor tjenester, men hvis det var mitt barn som var avhengig av stemors goodwill og pushing for å få tilbringe mye tid med faren sin, hadde jeg prøvd å alliere meg med stemor. Selvfølgelig skulle en ønsket at far ble voksen, men jeg ville ikke holdt pusten i påvente av det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man prioriterer vel ikke sine stebarn når man har samvær med eget barn? Det er ingen enkel kabal når man har mine, dine og våre barn, men det blir feil å alltid prioritere stebarna fremfor egne barn. Særlig sårt er det om man har lite samvær.... Anonymkode: 4982b...84a Dersom han ikke prioriterte stebarna hadde det antagelig blitt helvete i heimen. Tror du ikke? Så rettere er vel at han prioriterer husfreden foran en datter han knapt kjenner. Anonymkode: 92053...fae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå