AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Hvordan feirer dere farsdagen? Vi er ett par i tjueårene som har en baby. Begge våre fedre vil at vi skal komme til de på middag og kaker. Jeg syns det er nok styr med å bare dra ett sted når man har babyer. De har jo rutiner vi må følge i forhold til søvn og mat osv. Ikke klarer vi å rekke to middager og kaker heller. Hvordan gjør dere dette? Vi har bare en bil ellers kunne vi delt oss lettere. Anonymkode: 6841b...6bc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Da tror jeg det fikk bli anna hvert år. Hadde ikke orka to familiebesøk tror jeg. Vi feirer bare med kaffe og kake, ikke middag. I hovedsak er jo dette for at små barn skal feire med sin pappa, så jeg ville hatt det i fokus. Anonymkode: b1a8d...b8d
Blikkboks Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Kva med å invitere begge til dykk? 4
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Kan dere ikke ha det sånn at dere går en søndag hos ene faren, og neste søndag til den andre faren? Eller en annen dag? Trenger ikke alltid gå på dagen. Viktigste er å vise at datteren/sønnen bryr seg om faren sin Selv om h*n ikke er der på dagen. Tror nok de skjønner at det ikke er så enkelt å komme begge steder på en dag. I dag har jeg vert på grava til pappa med blomster og lys og felt noen tårer. Så fikk jeg min første farsdag presang fra sønnen min som eksen min kom med. Synes det var snilt av henne. Ble rørt og måtte komme noen tårer da også.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Vi inviterer alle foreldrene hit på middag og kaker, og feirer alle 3 pappaene:) Tar som regel også en "frokost seanse" med gaver til mannen på morgenen Anonymkode: feb42...56b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Når eg hadde en bestefar som levde gikk vi alltid til han om formiddagen, han budde 2 min i fra oss. Og så går vi til mormor og morfar om ettermiddagen med kake og kaker. Også kommer de som kan, også har stortsett meg og min bror laga middag til pappa så lenge det har passa seg. Og det samme gjer vi når det e morsdag. Anonymkode: a7ad3...9fa
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Dere drar selvsagt ikke på to middager. Dere må velge én. Der dere har mest lyst, han som er mest ensom, han som lager best middag eller rett og slett trekke lodd. Så kan dere ta annet hvert år om det er så mye mas Evt. bli hjemme alene, eller invitere begge til dere. Anonymkode: 81dd7...0b1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så mye styr med farsdag/morsdag. Det tar jo helt av, og blir som bursdag eller jul for enkelte? Her har vi bare en bestefar i live, så det løser seg jo selv, og det begrenser seg uansett til et lite kaffebesøk. Hadde den andre bestefaren også vært i live hadde det nok blitt et lite kaffebesøk der også, på vei til eller fra den andre. Ellers gjør vi ikke annet ut av farsdagen her hjemme enn det ungene ordner istand selv: hjemmelaget kort hvor de har skrevet noe hyggelig til pappa'n sin, og han får kaffe og frokost på senga. Hvis vi ikke er på kaffebesøk til egne mødre eller fedre på farsdag/morsdag (det skippet vi gjerne da ungene var veldig små), så har vi laget en kake til kveldskosen her hjemme. Ferdig med det. Ingen ekstra støtte til handelsstanden her, altså. Anonymkode: dc074...b01
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så mye styr med farsdag/morsdag. Det tar jo helt av, og blir som bursdag eller jul for enkelte? Her har vi bare en bestefar i live, så det løser seg jo selv, og det begrenser seg uansett til et lite kaffebesøk. Hadde den andre bestefaren også vært i live hadde det nok blitt et lite kaffebesøk der også, på vei til eller fra den andre. Ellers gjør vi ikke annet ut av farsdagen her hjemme enn det ungene ordner istand selv: hjemmelaget kort hvor de har skrevet noe hyggelig til pappa'n sin, og han får kaffe og frokost på senga. Hvis vi ikke er på kaffebesøk til egne mødre eller fedre på farsdag/morsdag (det skippet vi gjerne da ungene var veldig små), så har vi laget en kake til kveldskosen her hjemme. Ferdig med det. Ingen ekstra støtte til handelsstanden her, altså. Anonymkode: dc074...b01 Må legge til: da ungene var veldig små hendte det at den ene av oss dro på kaffebesøk til sine, og den andre ble hjemme med ungene, også kunne den andre dra ut en tur når den første kom hjem. Anonymkode: dc074...b01
Biloba Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Vi har vært på besøk hos begge besteforeldreparene i løpet av de siste to ukene (ikke pga farsdag)og de fikk gratulasjoner på dagen på telefon. På farsdag har vi feiret den flotte pappaen vår. Han fikk nybakt frokost på sengen, kake på ettermiddagen, en personlig oppmerksomhet fra barna og godord fra meg. Da jeg var barn hadde vi også feiringen for mor/far i kjernefamilien, besteforeldre var av og til med på kakebesøk, men de var ikke hovedpersonene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå