AM ghd Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Skal pusse opp kjøkkenet så blir uten tilgang på skikkelig kjøkken i en ukes tid. Tenkte derfor å lage noen middager nå som bare kan varmes i mikro. Noen tips til hva som blir godt i mikro?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Jeg har ikke mikro, men jeg var uten kjøkken i flere måneder da vi renoverte vårt. Alt av supper, gryter og gratenger går fint å fryse, og sikkert å tine i mikro også. Ellers kan en sånn billig kokeplate til å plugge inn i vanlig kontakt være greit, og en vannkoker (som man feks man lage couscous eller nudler med, når man kan koke vann). Anonymkode: 15754...b90 1
Gjest Margit Spat Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Jeg tror omtrent alle gryteretter og supper kan fryses ned i passende porsjonsstørrelser og varmes opp igjen i mikrobølgeovn. Selv ville jeg blandet kokt pasta eller ris (avhengig av typen gryte) i retten før nedfrysning, slik at man kan varme opp igjen alt i ett. Lasagne er også mulig å varme opp i mikro (jeg mener: man får jo kjøpt mikrolasagne i frysedisken, og man kan helt fint lage sin egen mikrolasagne.) Jeg har ikke selv noen erfaring med fisk i mikrobølgeovn, men det skulle f.eks ikke være noe problem å varme opp igjen frossen fiskesuppe.
_popcorn_ Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 lasagne, pizza, gryteretter, piroger, kjøttdeig og spagetti, supper, karbonader. Bare sørg for rask nedkjøling, og ikke hive det varmt inn i fryseren. Ris kan kokes i mikro også, hvilket smaker bedre enn frossen/tint/oppvarma ris/pasta. Ellers så er det jo mye godt dere kan lage uten oppvarming også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå