Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaringer med fagskoleutdanning og det å komme inn i arbeidslivet? Vil en eksamen fra en skole som feks advokatsekretær hjelpe meg frem i køen eller stiller jeg like sterkt ved å bare komme og si at jeg ønsker praksis? Altså lære mens jeg jobber? Med en fagskoleutdanning har man jo endel kunnskap på forhånd men jeg har hørt folk omtale denne type utdanning som bortkastet tid og at du ikke stiller sterkere enn en ufaglært. Stemmer dette? 

Setter pris på alle svar:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør i det minste sørge for å ta en utdanning hos en skole som er NOKUT godkjent.

Jeg vil tro at å jobbe i praksis kombinert med skole gir deg best mulighet. 

Anonymkode: 5f6d9...ac4

Skrevet

Tenker du advokatsekretær så er det bortkastet. De fleste advokater har jusstudenter til sekretæroppgaver, eller andre som de utdanner/lærer opp selv før de sendes på advokatforeningens egen opplæring og utdannelse. Ønsker du jobb på advokatkontor, så er juss veien inn. 

Fagskoler er jo ikke helt det du gir eksempel på da. 

Anonymkode: 6b30d...a26

Skrevet

Jeg har en toårig teknisk fagskoleutdanning. Det var hardt nok med 8timer undervisning hver dag og lekser. Det teller omtrent like mye som en tilsvarende ingeniørutdannelse som er 3år. Men ikke like hardkjøring.

Anonymkode: 3d6f3...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...