KatyP Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Jeg lurer på om noen har erfaringer med fagskoleutdanning og det å komme inn i arbeidslivet? Vil en eksamen fra en skole som feks advokatsekretær hjelpe meg frem i køen eller stiller jeg like sterkt ved å bare komme og si at jeg ønsker praksis? Altså lære mens jeg jobber? Med en fagskoleutdanning har man jo endel kunnskap på forhånd men jeg har hørt folk omtale denne type utdanning som bortkastet tid og at du ikke stiller sterkere enn en ufaglært. Stemmer dette? Setter pris på alle svar
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Du bør i det minste sørge for å ta en utdanning hos en skole som er NOKUT godkjent. Jeg vil tro at å jobbe i praksis kombinert med skole gir deg best mulighet. Anonymkode: 5f6d9...ac4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Tenker du advokatsekretær så er det bortkastet. De fleste advokater har jusstudenter til sekretæroppgaver, eller andre som de utdanner/lærer opp selv før de sendes på advokatforeningens egen opplæring og utdannelse. Ønsker du jobb på advokatkontor, så er juss veien inn. Fagskoler er jo ikke helt det du gir eksempel på da. Anonymkode: 6b30d...a26
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Jeg har en toårig teknisk fagskoleutdanning. Det var hardt nok med 8timer undervisning hver dag og lekser. Det teller omtrent like mye som en tilsvarende ingeniørutdannelse som er 3år. Men ikke like hardkjøring. Anonymkode: 3d6f3...99d
KatyP Skrevet 13. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2016 Takk for svar folkens. Når jeg prater om fagskole tenker jeg feks dette: http://www.treider.no/?gclid=CjwKEAiAu6DBBRDDr6-e_6698E0SJACvuxnyZhLOZvvYXS3lVIhhVRswgshXxlFIUjhkzbgi-Lnh6xoCFrnw_wcB Har også hørt at advokatsekretær er litt bortkastet iom ar jusstudenter ofte brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå