AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Irriterer meg at vi plutselig skal være en lykkelig familie som dekker på frokostbordet, leker 3 timer ute i sammen, begrenset surfing på mobilene og tv-titting, planlegging av aktiviteter osv når stebarn er her. Er fint egentlig, men det er ikke slik når det kun er oss og fellesbarn. Da må jeg mase på mannen for at vi skal gjøre de samme tinga og for at vi skal føles som en familie. Har forståelse for at pga sjeldent samvær så blir det mer kos enn hverdag når stebarn er her, ikke nødvendigvis der problemet ligger. Blir rett og slett sjalu når jeg ser hvilken innsats han gjør for stebarn, er det ikke like viktig for fellesbarn at vi har det koselig og harmonisk ellers? Andre som kjenner igjen situasjonen? Anonymkode: 866f6...2df
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Har du fortalt dette til mannen din? Anonymkode: 4ff5e...4d6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 En ting disse trådene har til felles: kommunikasjon! Seriøst, prat med hverandre... Anonymkode: 0081b...b1a 1
Antoinette Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 Dette er er bare tullete, dere må kunne klare å snakke sammen om dissen tingene.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Har selvsagt sagt det til mannen. Spør om andre kjenner igjen situasjonen, greit å vite at jeg ikke er alene eller få tips om hva som gjorde situasjonen bedre for dem. Kommentarer som "seriøst, prat med hverandre" er ikke akkurat til hjelp, men virker nedlatende. Skal husk på å alltid skrive: "Vi har prata om det men det hjelper ikke i innlegg". TS Anonymkode: 866f6...2df 11
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Jeg forstår godt at det er et problem for deg. Jeg har en mann som tror at han kun har ansvar for den ungen han har fra før (både økonomisk og generelt), mens jeg har alt ansvar for for ungen vi var sammen. Jeg står for alt! Både innkjøp, planlegging, stell, aktivisering og oppdragelse. Han har jenta si 50%, og mener at han derfor må gi henne litt ekstra oppmerksomhet når hun er hos oss. Problemer er bare det at han aldri gir oppmerksomhet til gutten vår. Det er det nemlig jeg som må stå for, ettersom han må jobber overtid, dra og møte kompiser, sove lenge i helger og slikt mens han kan. Enkelte mennesker ser det bare ikke. De skjønner ikke problemet, eller velger å ikke se det. Anonymkode: 4eff0...08e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 Hvorfor blir dere værende hos slike tafatte menn da? Anonymkode: c452a...2c5 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Jeg skjønner problemet selv om vi ikke har fellesbarn her. Så jeg kan ikke sammenligne helt. Men jeg tenker at hvis han finner på masse når han har sitt barn hos dere så er jo det kos for dere også? Eller er dere ikke med på det? Her prøver vi å finne på ting når barna er her, både fordi vi vet at de er lite i aktivitet hos mora og får mer enn nok ipadtid, og for at vi faktisk skal ha tid sammen uten forstyrrende element som ipad, tv etc. Hvis dere er med på moroa, så tenker jeg at problemet egentlig ligger i at han gjør lite hjemme når han ikke har sine barn der? Anonymkode: 37ef6...4e2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår godt at det er et problem for deg. Jeg har en mann som tror at han kun har ansvar for den ungen han har fra før (både økonomisk og generelt), mens jeg har alt ansvar for for ungen vi var sammen. Jeg står for alt! Både innkjøp, planlegging, stell, aktivisering og oppdragelse. Han har jenta si 50%, og mener at han derfor må gi henne litt ekstra oppmerksomhet når hun er hos oss. Problemer er bare det at han aldri gir oppmerksomhet til gutten vår. Det er det nemlig jeg som må stå for, ettersom han må jobber overtid, dra og møte kompiser, sove lenge i helger og slikt mens han kan. Enkelte mennesker ser det bare ikke. De skjønner ikke problemet, eller velger å ikke se det. Anonymkode: 4eff0...08e Da vet du vel hvorfor han ikke er sammen med eksen lenger... Anonymkode: c320e...2ff 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet du vel hvorfor han ikke er sammen med eksen lenger... Anonymkode: c320e...2ff Bingo. Anonymkode: c452a...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner problemet selv om vi ikke har fellesbarn her. Så jeg kan ikke sammenligne helt. Men jeg tenker at hvis han finner på masse når han har sitt barn hos dere så er jo det kos for dere også? Eller er dere ikke med på det? Her prøver vi å finne på ting når barna er her, både fordi vi vet at de er lite i aktivitet hos mora og får mer enn nok ipadtid, og for at vi faktisk skal ha tid sammen uten forstyrrende element som ipad, tv etc. Hvis dere er med på moroa, så tenker jeg at problemet egentlig ligger i at han gjør lite hjemme når han ikke har sine barn der? Anonymkode: 37ef6...4e2 Vi er som regel med på moro, og ja, det er kos for oss også😊 Jeg har vært en pådriver for at vi skal ha det gøy med stebarn, at vi ikke bare skal sitte inne osv. Frustrasjonen er som du påpeker at han gjør lite ellers når stebarn ikke er her. Forstå meg rett, han bidrag masse når det gjelder både det praktiske i huset, og stell o.l med fellesbarn. Det er mer det at da er det ok å sove så lenge at vi ikke rekker noe før fellesbarn må ha luren sin, da er det ok å være morgengretten og sur på handletur og ville avbryte hele handleturen når han er lei, da gjør det ikke noe om jeg må gjenta meg selv 5 ganger fordi han sitter på nettbrettet og telefonen, at uteaktivitet med fellesbarn fellesbarn er 30min-1time, at han banner foran fellesbarn for den minste ting osv. Ikke sånn "ring barnevernet banning", men nok til at det ikke er ok. Vet det er forskjell på hvor lenge folk er ute med barna også, som sagt er det forskjellsbehandlingen av stebarn og fellesbarn jeg ikke liker. Ts 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 866f6...2df
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår godt at det er et problem for deg. Jeg har en mann som tror at han kun har ansvar for den ungen han har fra før (både økonomisk og generelt), mens jeg har alt ansvar for for ungen vi var sammen. Jeg står for alt! Både innkjøp, planlegging, stell, aktivisering og oppdragelse. Han har jenta si 50%, og mener at han derfor må gi henne litt ekstra oppmerksomhet når hun er hos oss. Problemer er bare det at han aldri gir oppmerksomhet til gutten vår. Det er det nemlig jeg som må stå for, ettersom han må jobber overtid, dra og møte kompiser, sove lenge i helger og slikt mens han kan. Enkelte mennesker ser det bare ikke. De skjønner ikke problemet, eller velger å ikke se det. Anonymkode: 4eff0...08e Huff, det høres ikke greit ut. Her bidrar mannen egentlig ganske mye, men vi har absolutt våre utfordringer når det gjelder både det ene og det andre. Dette med stebarn og forskjellsbehandling er bare en del av det. Hjelper litt å vite at jeg ikke er alene om å bli frustrert😊 Har dere prøvd profesjonell hjelp noen gang? Skulle ønske jeg kunne tekste privat til deg, men har ikke lyst å bruke kallenavnet mitt her. Synes ofte stemødre får mye pes, vil ikke bli hengt ut. De som mener vi er duster som blir hos menna våre skjønner kanskje ikke at mennene også har mange gode sider, men det er vel mer naturlig å fremheve problemene her på KG for å lufte litt frustrasjon?😉 TS Anonymkode: 866f6...2df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå