Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt fra jeg var barn har jeg elsket lys på trær og busker i Hagen i julen. Mine foreldre satte aldri opp slikt, så jeg beundret naboens fine lys. Nå er jeg voksen, har eget hus og ønsker å ha lys på trær i min egen hage. Men når er det akseptabelt å sette opp slike lys? Kan jeg gjøre det allerede 1. desember, eller er det for tidlig? 

Anonymkode: 2038c...890

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste gjør det vel til 1.søndag i advent. 

Anonymkode: 34b67...310

• Liker 2
Skrevet

Lys ute kan du sette opp allerede nå. Ingenting er så koselig i en ellers mørk og kald vinter som litt lys. Så lenge du ikke planlegger å bruke farga "julelys". 

• Liker 1
Skrevet

1. Desember er helt fint, og la dem gjerne henge til ihvertfall slutten av januar. Jeg synes slike lys er mer en måte å lyse opp vinteren enn ren julepynt.

Anonymkode: cddab...67e

• Liker 2
Skrevet

Her tenner de aller fleste julelysene første søndag i advent, det er vel det mest vanlige, selv om jeg allerede nå ser flere som har tent julelysene ute. Dette er litt tidlig i mine øyne, men man gjør som man vil.

Anonymkode: 12665...35a

Skrevet

Tusen takk for svarene. Da ser det ut som jeg ikke er helt på viddene med 1. desember. Lysene skal være ufargede, er ikke så glad i lys med farger. 

Anonymkode: 2038c...890

• Liker 1
Skrevet

Jeg har regelen 1. desember eller 1. advent avh av hva som kommer først.

• Liker 1
Skrevet

Her har noen alt gjort det. Vi pleier å ha jukekranstenning første søndag i advent. Men I år er mannen borte sa så blir vel den tirsdagen etter. Er så koselig når det er mye lys ute. Og trist når det plukkes ned.....

Skrevet
12 timer siden, Eikenøtt skrev:

Lys ute kan du sette opp allerede nå. Ingenting er så koselig i en ellers mørk og kald vinter som litt lys. Så lenge du ikke planlegger å bruke farga "julelys". 

Farga lys er jo ikke julelys, det er jo tivolilys :P

Anonymkode: 609ea...55a

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har oppe mine lys hele året (balkong). Det er vel bare koselig med lys i hagen, har aldri tenkt at det er så julete?

Skrevet
På 13.11.2016 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Farga lys er jo ikke julelys, det er jo tivolilys :P

Anonymkode: 609ea...55a

Naboen har en laaang rekke med fargelys som blinker og står på. Og det får vi som underholdning helt til mars, siden vinduene våre peker akkurat dit😑 Jeg liker absolutt ikke fargelys, spesielt ikke til jul. Det er litt harry, egentlig. 

Men å pynte med varmhvite lys, er så koselig og fint å se på, så det kan man for min del begynne med nå😃

Anonymkode: f31c6...4c1

Skrevet

Vi henger opp lys ute 1. søndag i advent eller 1. desember, alt etter hva som kommer først.  Da henger de oppe til godt over nyttår.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...