Gjest Odense Skrevet 25. november 2004 #1 Skrevet 25. november 2004 Noen som hvet hvor lang angrefristen/byttefristen er på Oasis??
Gjest Melk Skrevet 25. november 2004 #2 Skrevet 25. november 2004 Er du sikker på at de har sånn frist?
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2004 #3 Skrevet 25. november 2004 Hvis du vil ha tilbake pengene, måtte du ha inngått en avtale om deponering.
Gjest miau Skrevet 25. november 2004 #4 Skrevet 25. november 2004 vet ikke sikkert. Men vanlige regler for deponering er at det må avtales spesielt ( selv om noen store kjeder har deponering automatisk). Hvis butikken forsatt har varen og du har kvitteringen går det sikkert bra
Gjest Odense Skrevet 25. november 2004 #5 Skrevet 25. november 2004 jeg mente ikke deponering, men å få bytte inn kjolen å få tilgodelapp. hvor lang fristen er på det..
Gjest Melk Skrevet 25. november 2004 #6 Skrevet 25. november 2004 jeg mente ikke deponering, men å få bytte inn kjolen å få tilgodelapp. hvor lang fristen er på det.. Og jeg spør igjen: Er du sikker på at de har slikt tilbud? Ikke alle butikker bytter.
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2004 #7 Skrevet 25. november 2004 jeg mente ikke deponering, men å få bytte inn kjolen å få tilgodelapp. hvor lang fristen er på det.. Det vanlige er 5-8 dager hvis man har kvitteringen. (Men ikke alle butikker har denne tjenesten)
missfidget Skrevet 25. november 2004 #9 Skrevet 25. november 2004 Noen som hvet hvor lang angrefristen/byttefristen er på Oasis?? Hva med å ringe på telefon og spør?
Gjest Odense Skrevet 25. november 2004 #10 Skrevet 25. november 2004 Hva med å ringe på telefon og spør? Joda, kunne godt ha gjort det, men butikken er så ny at det er umulig å opprive tlf. nr til butikken. Har prøvd nettet, opplysningen og ringt andre Oasis butikker i landet, men uten hell, ingen har nummeret..Så derfor lurte jeg på om noen her visste...
Gjest miau Skrevet 25. november 2004 #11 Skrevet 25. november 2004 Noen som hvet hvor lang angrefristen/byttefristen er på Oasis?? Grunnen til at jeg svarte på deponering er fordi du skrev "angrerett" og med det er det mange som mener dep. Mange tror nemlig at den er automatisk... Sorry
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #12 Skrevet 26. november 2004 Alle butikker MÅ ha returrett ifølge loven! Så lenge det ikke er undertøy og badetøy. Det vanlige er 7 dager og du må ha med kvittering. Som også de andre har nevt, for å få tilbake pengene må du som regel deponere, men hvis ikke så får du bytte til annen vare, eller tilgodelapp.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2004 #13 Skrevet 27. november 2004 Da jeg jobbet på KappAhl hadde vi sånne små brosjyrer vi la oppi posene hvor det stod at vi hadde 30 dagers returrett. Mange kunder kommenterte at det var så bra, men da jeg spurte sjefen om det sa hun at det egentlig ikke var så overdrevent fantastisk, for vi fulgte bare kjøpsloven... Ring Forbrukerrådet og spør
Loolaa Skrevet 27. november 2004 #14 Skrevet 27. november 2004 Alle butikker MÅ ha returrett ifølge loven! Så lenge det ikke er undertøy og badetøy. Det vanlige er 7 dager og du må ha med kvittering. Fra Forbrukerrådets sider: Med bytterett menes at du kan returnere en vare, mot å få en annen tilbake. Det er ikke noe vilkår at varen har en mangel for å kunne bytte den. Bytterett er ikke regulert ved lov, men kan enten avtales med selgeren, eller følge av sedvane/bransjepraksis. Som følge av sedvane, kan du blant annet få byttet klær og andre tekstiler, bøker og gullsmedvarer. Har du kjøpt en vare med mangel, har du klagerett etter forbrukerkjøpsloven. Har du kjøpt varen utenfor fast utsalgssted (butikk), har du rett til å angre på kjøpet etter angrerettloven.
Champagne Skrevet 27. november 2004 #15 Skrevet 27. november 2004 I følge loven har man faktisk kun "bytterett" om det er mangel ved varen, ikke fordi man har ombestemt seg. Dette er noe butikken kan gi deg i tillegg om de ønsker det. Hvis man kjøper varer utenfor fast utsalgssted (postordre, på messer etc) har man såkalt angrerett og kan returnere varen om man ombestemmer seg. Dette fordi mange handler på impuls om man kjøper på messer ol, mens det blir sett på som om man har planlagt det litt bedre når man selv oppsøker den enkelte butikk.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #16 Skrevet 27. november 2004 Jeg har jobbet mange år i butikk, og det er SÅ mange som mener at man har automatisk krav på å bytte varer. De fleste butikker gjør dette, men det er ekstraservice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå