Gå til innhold

Sløyfer til å ha på juletre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt pyntesløyfer til å ha på juletreet? :) 

Anonymkode: 198ca...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Jeg har ikke sett fine sløyfer i butikkene, så jeg lurer på å lage selv. Jeg har sett kunn sånne flate som ser litt billige. 

Jeg tenkte å kjøpe bånd med tynn ståltråd i, knyte sløyfer (har sett på youtube) og feste med ståltråd på juletreet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎11‎.‎2016 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt pyntesløyfer til å ha på juletreet? :) 

Anonymkode: 198ca...aee

Dette kan du lage selv! :) Kjøp det båndet du ønsker, i bredde og farge, så er det bare å knyte de på greinene der du ønsker! Eller du kan knyte sløyfene ferdig om du vil ha de på en spesiell måte, og så feste de med tynn ståltråd eller annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marillia skrev:

Jeg har ikke sett fine sløyfer i butikkene, så jeg lurer på å lage selv. Jeg har sett kunn sånne flate som ser litt billige. 

Jeg tenkte å kjøpe bånd med tynn ståltråd i, knyte sløyfer (har sett på youtube) og feste med ståltråd på juletreet.

Da blir sløyfene veldig fine, slike med ståltråd inni båndet! :) Har bare sett de i ganske bred str. Vet du hvor man kan få tak i svært smale bånd med ståltråd integrert? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Da blir sløyfene veldig fine, slike med ståltråd inni båndet! :) Har bare sett de i ganske bred str. Vet du hvor man kan få tak i svært smale bånd med ståltråd integrert? :) 

Blomsterforretninger pleier å ha slike bånd :)

For øvrig har jeg kjøpt sløyfer til juletre i Russland og på ebay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt aller første juletre, og jeg eide ikke juletrepynt, kjøpte jeg flere meter rødt silkebånd på ca 5 cm i bredden. Etter hvert har jeg kjøpt mer, og har kjøpt dem i sytilbehørsbutikker med litt utvalg. Panduro har også, men tror det blir dyrere å handle der.

Det finnes noen med en tynn ståltråd i kanten, dette gjør at sløyfene beholder "puffen". Knyter dem bare rett på greinene, jevnt fordelt på treet, litt mindre sløyfter øverst. I gjennom årenes løp har det likevel blitt kjøpt ny juletrepynt, litt hvert år. Derfor knyter jeg sløyfene litt lenger inn, og henger annen pynt utenfor. (Bare rød pynt, med litt gull på her og der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
5 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Hobbybutikker har i alle fall 😊 Har kjøpt både smale og brede der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...