Gå til innhold

kjøpt hus.skværet opp med eks.hva nå med huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har hatt et hus A med sambo. 2små barn. Vi slo opp,og for å gjøre ting rent praktisk,betalte han meg ut av huset,som han nå eeier 100%. Av det fikk j 100k til å kjøpe nytt hus. Søkte husbanken,fikk kjøpt hus B.nå er kontrakten signert og huset skal overtas om 1mnd. Men nå har j og eks skværet opp. Vi skal fortsette å bo sammen i hus A,som vi alltid har gjort. Kan jeg angre kjøpet på hus B?hvis ikke,hva KAN jeg gjøre? 

Anonymkode: 54d7a...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke solgt huset igjen, kan du ikke leie det ut? 

Anonymkode: bcf1b...aa6

• Liker 3
Skrevet

Du kan ikke angre på huskjøp. Det er bindende kontrakt. 

Du kan velge mellom å leie det ut eller selge det videre. 

Jeg hadde gått for å leie det ut, da har du noe å falle tilbake på om forholdet du er i strander fullstendig om kort tid. Pluss at du bygger verdier på egen hånd. Salg gir en kostnad på trolig 100-150.000,- 

• Liker 5
Skrevet

Du må selge, man får ikke leie ut bolig med lån fra Husbanken, man må bo der selv. Lånet er for vanskeligstilte, ikke for å drive utleie.

Anonymkode: 5f16e...8b0

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må selge, man får ikke leie ut bolig med lån fra Husbanken, man må bo der selv. Lånet er for vanskeligstilte, ikke for å drive utleie.

Da er det kanskje bedre at dere bor i huset ditt og leier ut hans? Evt. at han betaler en viss leie slik at han ikke bor gratis samtidig som han tjener leieinntekter på sitt eget.

Anonymkode: cb293...d7c

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det kanskje bedre at dere bor i huset ditt og leier ut hans? Evt. at han betaler en viss leie slik at han ikke bor gratis samtidig som han tjener leieinntekter på sitt eget.

Anonymkode: cb293...d7c

Kan hende vilkårene for lånet frafaller når man er to i boligen, det skulle vel bare mangle, husbanken er som nevnt for vanskeligstilte. De bruker opp midler som kunne gått til noen som trenger dem.

• Liker 1
Skrevet

Ikke sant. Jeg var jo vanskeligstilt den stund huset ble kjøpt.men at ting tok tid,og vi ble tilslutt sammen igjen,var ikke beregnet. Men hvis jeg selger igjen med engang,taper jeg jo meglerkostnad og forskjellige gebyrer..

Skrevet

Snakk med husbanken.

Anonymkode: 78e1d...044

Skrevet

Hvor sikker er du på at forholdet kommer til å funke? Ikke brenn alle broer med en gang!

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant. Jeg var jo vanskeligstilt den stund huset ble kjøpt.men at ting tok tid,og vi ble tilslutt sammen igjen,var ikke beregnet. Men hvis jeg selger igjen med engang,taper jeg jo meglerkostnad og forskjellige gebyrer..

Slik er det. Og neste gang det blir slutt, hva gjør du da? 

Anonymkode: 38c44...adb

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig situasjon. Snakk med NAV, det er mye bedre å spille med åpne kort. Hvis ikke er det mye vanskeligere å få hjelp til lån en annen gang.
Men sier som flere her. Hva hvis dette ikke holder og du står der om få mnd uten noe sted å bo? Er jo ikke bare å søke nytt lån hvis du for kort tid tilbake solgte huset du fikk hjelp med å skaffe vil jeg tro.

Anonymkode: 42751...095

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...