Gå til innhold

er vi i endetiden?

lokmeister2016

Anbefalte innlegg

hei og hå alle på kg!

Jeg bare lurer på er de flere her som har lest bibelen, jeg har lest siste boka i bibelen flere ganger.

Og syntes det er litt skummelt , da jeg ser skremmende mange tegn som står om i bibelen dukker opp nå!

trur også ene ''beistet'' i bibelen er trump, eller så er han en lysets engel hehe..

men folkens, er vi i ende tiden eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Mye tyder på det.  Men hvor lenge som er igjen vet ingen. Et tips til deg ts er å lese serien  "latt tilbake" av Tim Lahaye m/flere.

Anonymkode: 80dd9...41c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi lever nok i endetiden. Hvis man tar en titt på profetiene som er spådd så er det skremmende mye som stemmer, og mer og mer tyder på at Jesu gjenkomst nærmer seg. Ingen vet dagen eller timen står det, så de dommedagene som er spådd slik som at 2012 var verdens ende er bare tøv. Jesu gjenkomst skal komme snikende som en tyv om natten, men hvert et øye skal se Ham. 

Menneskene som skrev bibelen kan umulig ha visst at alt dette kom til å skje så langt inn i fremtiden. naturkatastrofer og jordskjelv er en av endetidsprofetier. Og statistikk viser at bare de siste 30-50 årene har jordskjelvene økt noe ENORMT! 

Anonymkode: eb629...bdd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.11.2016 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Ja, vi lever nok i endetiden. Hvis man tar en titt på profetiene som er spådd så er det skremmende mye som stemmer, og mer og mer tyder på at Jesu gjenkomst nærmer seg. Ingen vet dagen eller timen står det, så de dommedagene som er spådd slik som at 2012 var verdens ende er bare tøv. Jesu gjenkomst skal komme snikende som en tyv om natten, men hvert et øye skal se Ham. 

Menneskene som skrev bibelen kan umulig ha visst at alt dette kom til å skje så langt inn i fremtiden. naturkatastrofer og jordskjelv er en av endetidsprofetier. Og statistikk viser at bare de siste 30-50 årene har jordskjelvene økt noe ENORMT! 

Jeg fatter virkelig ikke at religiøse bruker det at det står om naturkatastrofer, jordskjelv osv i bibelen som tegn på endetiden. Naturkatastrofer har vitterlig eksistert så lenge jorden har eksistert. 

På Jesu tid var det selvfølgelig skummelt med jordskjelv  og slikt fordi de ikke visste hva det kom av, eller kunne forutse dem som vi kan med dagens teknologi. Ingen tvil om at de følte verden holdt på å gå under når det var naturkatastrofer. 

Anonymkode: d16aa...79e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fatter virkelig ikke at religiøse bruker det at det står om naturkatastrofer, jordskjelv osv i bibelen som tegn på endetiden. Naturkatastrofer har vitterlig eksistert så lenge jorden har eksistert. 

På Jesu tid var det selvfølgelig skummelt med jordskjelv  og slikt fordi de ikke visste hva det kom av, eller kunne forutse dem som vi kan med dagens teknologi. Ingen tvil om at de følte verden holdt på å gå under når det var naturkatastrofer. 

Her fikk du tydeligvis ikke med deg poenget. Det var nemlig ikke naturkatastrofene det handlet om, men det at statistikken hat flydd til himmels de siste årene. Er ikke det litt rart? Og hvordan forklarer du endetidsprofetien om "det pengeløse samfunn"? Om få år så ser det ut som det er helt slutt på kontanter. Det brukes stadig mindre av det, og mer av bankkort og andre teknologiske betalingsmetoder. Hva med den om Israels gjenfødelse? Det er ikke fryktelig langt du skal tilbake i tid da Israel gjenoppsto som en egen stat... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎11‎.‎2016 den 3.07, lokmeister2016 skrev:

hei og hå alle på kg!

Jeg bare lurer på er de flere her som har lest bibelen, jeg har lest siste boka i bibelen flere ganger.

Og syntes det er litt skummelt , da jeg ser skremmende mange tegn som står om i bibelen dukker opp nå!

trur også ene ''beistet'' i bibelen er trump, eller så er han en lysets engel hehe..

Ifølge bibelen er vi godt inn i endetiden, og de profetiene som gjenstår er dyrets merke og Herrens gjenkomst. At "sjernene fra himmelen skal falle" og "solen bli formørket, og månen bli rød som blod" har allerede skjedd.
Det ene dyret er ikke en personskikkelse, men identifiserer USA, så du hadde jo for så vidt rett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

overnaturlige tegn og ulike naturskapte katastrofer har funnet sted også lenge før apemenneskene ble skapt. Uten apemennesker, ingen guder i himmelen, ergo ingen religion. Trump er bare en av oss og vi fortjener konsekvensene av dette, akkurat som når vi hadde prest som statsminister for noen få år siden i Norge.

Anonymkode: 6e01d...253

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her fikk du tydeligvis ikke med deg poenget. Det var nemlig ikke naturkatastrofene det handlet om, men det at statistikken hat flydd til himmels de siste årene. Er ikke det litt rart? Og hvordan forklarer du endetidsprofetien om "det pengeløse samfunn"? Om få år så ser det ut som det er helt slutt på kontanter. Det brukes stadig mindre av det, og mer av bankkort og andre teknologiske betalingsmetoder. Hva med den om Israels gjenfødelse? Det er ikke fryktelig langt du skal tilbake i tid da Israel gjenoppsto som en egen stat... 

Vi har da fortsatt penger selvom vi ikke bruker kontanter. Digitale penger er også penger. Synes du griper etter halmstrå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har da fortsatt penger selvom vi ikke bruker kontanter. Digitale penger er også penger. Synes du griper etter halmstrå. 

Ja det syns du nok. Direkte global kommunikasjon? Idag kan man sende direktesendt TV over hele kloden, og man kan benytte seg av tjenester som skype osv. Og ja dette er også et endetidstegn. Jada dette har man kunnet i mange år, men ikke i nærheten så lenge som 2000 år, og de kunne heller ikke vite at det noen gang ville bli mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det syns du nok. Direkte global kommunikasjon? Idag kan man sende direktesendt TV over hele kloden, og man kan benytte seg av tjenester som skype osv. Og ja dette er også et endetidstegn. Jada dette har man kunnet i mange år, men ikke i nærheten så lenge som 2000 år, og de kunne heller ikke vite at det noen gang ville bli mulig. 

Vi får enes om å være uenige. Jeg synes religion er helt latterlig og fatter ikke at noen vier livet sitt til en religiøs livsstil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får enes om å være uenige. Jeg synes religion er helt latterlig og fatter ikke at noen vier livet sitt til en religiøs livsstil. 

Religion og tilbedelse i sammenheng med livsstil kan vise seg å være så mangt. Hvis du er i overkant opptatt av penger, klær, musikk, TV - hvordan definerer du det? Når du har tilsynelatende oppegående mennesker som ligger i sovepose utenfor en billettluke i dagevis for å sikre seg gode billetter for å oppleve sitt idol på nært hold - hvordan definerer du det? Mange her får brått allergi så snart det siteres litt fra Bibelen men den advarer svært mye mot falske profeter og ikke minst mot "slike som elsker nytelser mer enn de elsker Gud, idet de har en ytre form for gudhengivenhet, men viser seg falske når det gjelder dens kraft..."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 13.11.2016 den 3.07, lokmeister2016 skrev:

hei og hå alle på kg!

Hvorfor er dette viktig for deg å vite? Har du noen svin på skogen? :humpe: Fortell!!  :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Ja. Mye tyder på det.  Men hvor lenge som er igjen vet ingen. Et tips til deg ts er å lese serien  "latt tilbake" av Tim Lahaye m/flere.

Anonymkode: 80dd9...41c

Hva har du tenkt å gjøre som forberedelse til denne dommedagen da? Drikke og feste eller grave deg ned i en dommedagsbunker på Dovrefjell?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye mulig 

Anonymkode: 99d4f...7a8

Innlegget var fra 2016..

Anonymkode: 84bd9...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...