AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #1 Skrevet 13. november 2016 Jeg sa i en diskusjon her en dag (ikke forum) at jeg ikke tiltrekkes av hvite menn, og at jeg kun dater menn med utenlandsk opprinnelse. Jeg er selv en hvit kvinne. I følge noen er dette rasistisk. Dette er noe jeg ikke kan noe for. Jeg kan finne en og annen hvit mann tiltrekkende, men det skjer svært sjeldent. Hva mener du? Anonymkode: aa65f...63f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Det er omtrent like rasistisk som å påpeke at mange asylsøkere er dey av økonomiske hensyn. Altså ikke rasisme. Anonymkode: d09a8...54f 2
Gjest Black Amethyst Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 (endret) Jeg synes ikke det. Jeg har ikke hatt mye tiltrekning mot for eksempel menn fra midtøsten. Har hatt venninner som oftest kunne falle for utenlandske menn fra mer eksotiske land, men jeg sjølv har likt best hvite menn, spesiellt med mer nordiske trekk. Det handler mer om preferanser. Forskjellig hva en tiltrekkes. Endret 13. november 2016 av Black Amethyst
Gjest Black Amethyst Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 (endret) Dette betyr ikke at menn fra midtøsten og fra andre lignende land ikke kan være tiltrekkendes i utseende og ha fin personlighet, men det handler som sagt mer om egne preferanser. Endret 14. november 2016 av Black Amethyst
fiole Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Det handler om smak og behag. Litt rart at noen skulle se på det som rasisme. Som kvinnen over her skriver så har det med preferansene. Jeg vokste opp i et hjem med foreldre som hadde omgangskrets med forskjellige nasjonaliteter og har faktisk ikke lært hva rasisme er før jeg ble voksen og ble relativt sjokkert over at det i det hele tatt eksisterte. Jeg er fremdeles av den oppfatningen at fargen er helt irrelevant i forhold til å bedømme mennesker....om de er gode eller dårlige 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 Selvfølgelig er det rasistisk når det nettopp er rasen som gjør at du liker/misliker en gruppe. Det er jo nettopp det som er selve definisjonen på rasisme. Jeg har det på samme måten: synes negerdamer ser motbydelige ut, mens jeg tiltrekkes av østasiater. Jeg er altså rasist. Anonymkode: fdca3...8b1
Gjest Black Amethyst Skrevet 13. november 2016 #7 Skrevet 13. november 2016 (endret) Flere ganger så tiltrekkes en også hva en ikke ser så mye i eget land men også fordi de synes det er pent. Det er heller ikke uvanlig at mange kvinner og menn fra sydligere land og fra latin amerika synes at blonde menn og kvinner med blå øyne er pene, samme skjer mange ganger med norske menn og kvinner når de drar til sydligere land at de synes menn og kvinner virker penere ut med sitt mørkere hår, brune øyne, gyllen hud... Har aldri sett på dette som rasisme heller. Endret 13. november 2016 av Black Amethyst
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #8 Skrevet 13. november 2016 Nei, det er ikke det. Dog kanskje litt generaliserende med tanke på at det er veldig mange folk i verden og de har alle sin egen "look" og peronlighet. Men rasistisk er det ikke. Anonymkode: 55561...160
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det rasistisk når det nettopp er rasen som gjør at du liker/misliker en gruppe. Det er jo nettopp det som er selve definisjonen på rasisme. Jeg har det på samme måten: synes negerdamer ser motbydelige ut, mens jeg tiltrekkes av østasiater. Jeg er altså rasist. Anonymkode: fdca3...8b1 Jeg tror det har mer med hvordan man sier disse tingene. Hvis man sier "å jeg liker ikke negerdamer/pakkisdamer/downsdamer osv" da er det en negativ konnotasjon. Men hvis man sier "å jeg liker ikke afrikanskedamer/svartedamer/pakistanskedamer/brunedamer/østasiatiskedamer/guledamer" da er det en nøytral måte å si det på. Anonymkode: 55561...160
Gjest Eugene Onegin Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Alt er rasisme i dagens samfunn.
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 Jeg ser ikke på det som rasisme.
Marie90 Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 Selvsagt er det ikke det. Det er ikke diskriminerende å ikke ville date noen, med mindre du mener de har en "rett" til sex og et forhold med deg, og du må bevise det motsatte. Slik er det heldigvis ikke. Å kalle det rasisme vitner om en enorm berettighetsfølelse, der kvinner må ha rasjonelle og akseptable argument for å ikke ville knulle deg. Det å være romantisk/seksuelt interessert i noen er heller ikke det samme som å mislike dem, anse dem som mindreverdige eller ville ha dem utryddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå