Gå til innhold

Er det vanlig å gi gave på farsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at man har flyttet hjemmeifra er det vanlig å gi gaver på farsdag til faren sin? Eller er det bare ektefellen/kjæresten som gjør det? Gir du?

Anonymkode: f3c5d...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er FARSdag, og dermed barna som hedrer. Er det plundrete med gave, så tar man i allefall en telefon og gratulerer😘

• Liker 1
Skrevet

Vanlig med en oppmerksomhet.

Skrevet

Ikke vanlig i min familie.

• Liker 2
Skrevet

Faren min hatet sånne kjøpepressdager. Prøvde en gang å gi ham et manneblad og en flaske importøl, men han syntes bare det var teit :fnise:

Men et kort, en sms eller en kake satte han pris på, hvis det passet sånn. Men det var ikke noe krav, han hadde et veldig avslappet forhold til den type dager. Nå er han dessverre død, men jeg minner barna på å tegne et kort til pappa og jeg hjelper dem å lage kake. Kjøper ingenting.

Anonymkode: 32684...96d

• Liker 1
Skrevet

Tror nesten ikke min far er klar over at det er farsdag i år.

Skrevet (endret)

Jeg gir ingenting til min far. Ingen av oss i familien liker å feire mors- eller farsdag med gaver. Vi spiser heller ikke kake.

Sier gratulerer på gøy hvis vi tilfeldigvis snakker med ham og husker det.

Endret av exictence
Skrevet (endret)

Vanlig hos oss iallefall..

Har kjøpt ei treningstrøye til pappa som han skal få senere idag, og jentungen har kjøpt en liten ting til pappaen sin. Som vi skal vekke med kaffe og frokost på senga om ikke så lenge nå :)

Jentungen og meg bakte kake igår, så i ettermiddag blir det kaffe og kake. 

Endret av skruf
  • Liker 3
Skrevet

Jeg hjelper barna våre å stelle i stand en fin farsdag. Jeg tar dem om morgenen for å la ham sove ut, deretter hjelper ungene meg å lage frokost og kaffe, og så er det klart vekking og god plass til en koselig gratulasjon. Svigerfar kommer på middag senere i dag, og da skal vi ha kake også (dette ville nok skjedd uavhengig av noen farsdag).

I forveien har jeg satt ungene i sving med å lage gave til ham, en tegning fra hver (1 og 3 år gamle). Han får noe fra meg også i år, rett og slett fordi han snart har bursdag, og jeg valgte å heller kjøpe noe annet til bursdagen hans som han plutselig trengte. Da får han den opprinnelige gaven i dag i stedet for...

Anonymkode: 54133...c84

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Mousj skrev:

Det er FARSdag, og dermed barna som hedrer. Er det plundrete med gave, så tar man i allefall en telefon og gratulerer😘

Jeg har ikke så veldig lyst å hedre min far. Etter de siste års "begivenheter" ønsker jeg minst mulig kontakt med ham. Barndommen har jeg på en måte tilgitt ham for. 

Heldigvis er han i utlandet men jeg hopper galant over å sende ham en sms eller å ringe. Har selvfølgelig dårlig samvittighet for det og lurer på hva han tenker om jeg ikke kontakter ham.... Men da tenker jeg på de gangene han har glemt bursdagen min..... 

Er far selv, syns det er hyggelig med en koselig frokost sammen og en god klem, men man trenger ikke kjøpe noe. :) 

Skrevet

Mor- og farsdag blir feiret med kort og gave i vår familie. Spiser gjerne kake og en god middag også. 

Anonymkode: f640e...fb8

Skrevet

I min familie er det vanlig. Gir gave på mors- og farsdag, drar til mamma og pappa og feirer med en enkel kake. :-) Både jeg og søsknene mine gjør det hver gang

Anonymkode: bedf7...1a9

Skrevet

I min familie feirer vi hverken morsdag eller farsdag.

Skrevet (endret)

Har ikke vært normalt med gaver på slike dager i vår familie siden jeg gikk på barneskolen, og da var det greier vi lagde på skolen han fikk. Hadde vi bodd nær hverandre hadde jeg nok tatt meg et besøk, men siden han bor så langt borte får det bli en telefonsamtale. 

Endret av Moonwalker
Skrevet

Ikke vanlig for oss, men nå har vi ikke spesielt med gavetradisjon i familien uansett. 

Vi pleier å bake da. 

Anonymkode: a07c4...1ea

Skrevet

Veldig kommersielt. Jeg gir om jeg husker det, bare fordi jeg er vant til det. Men faren til mine barn får ingenting, for han sa at han ikke trengte noenting :P !!!

Anonymkode: 8a48f...a4a

Gjest Magnifiq
Skrevet

Her er det vanlig.

Jeg hjelper ungene med å stelle i stand deilig frokost, bakte boller i går, og ordner så de får laget fine kort. 

Spørr de hva de vil kjøpe, også kjøper jeg for dem (7,og4år) (i år ble det sokker fordi datteren vår observerte at han hadde hull i en sokk på tirsdag).

Min pappa får en flaske med god vin, og et hyggelig kort.

Skrevet

Ja, han får ei lita oppmerksomhet. I år blir det ei treningst-skjorte og sjokolade. Mannen min får også ei lita gåve som femåringen har plukka ut. Blir god lunsj saman og iskake til dessert. 

Skrevet

Jeg har alltid gitt en liten gave på mors - og farsdag, og mine foreldre gav til sine foreldre så lenge de levde. 

Synes det er hyggelig, og så blir det gjerne litt kaffe og kake også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...