Susa Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Vi skal til København på juleshopping, og jeg lurer på hva som er lurest mtp betaling. Tar jeg ut penger i banken hjemme, veksler jeg på flyplassen, bruker jeg bankkort med visa eller mastercard?
petterm Skrevet 13. november 2016 #2 Skrevet 13. november 2016 Min erfaring er at danskene er ganske harde på at de krever gebyr på bruk av kredittkort. Noen krever også gebyr på bruk av ordinære Visa kort, opp til 4%!. Sist jeg var i Danmark hadde jeg kredittkort fra gebyrfri.no. Før jeg dro satte jeg inn det jeg regnet med å trenge av penger på kredittkortet. I Danmark tok jeg ut kontanter på gebyrfri kortet. Det ikke er gebyr på kontantuttak på det kortet. Siden jeg hadde betalt inn på forhånd så slapp jeg renter på uttaket. Når jeg kom hjem overførte jeg restbeløpet tilbake til lønnskontoen.
Anglofil Skrevet 13. november 2016 #3 Skrevet 13. november 2016 Danmark er et av de få stedene jeg velger å bruke kontanter, rett og slett fordi det er høye gebyrer ved bruk av kredittkort. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå