Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg spør tidlig, og starter ikke før medio desember omtrent, men likevel.. trenger tips.. jeg har "mista jula". Får sjeldent julestemning, for meg er jula stress + god mat og hyggelig samvær. Men JULEstemning? Jeg klarer det ikke. Hvor finner jeg det? Eneste jeg tenker på når jeg ser "tre nøtter til askepott" eller en av de millionene tegnefilmer som går på TV er: "dette så jeg i fjor". Klarer ikke å glede meg over det. Den barnslige julegleden. Spenningen, forventningen. Både til mat og gaver. Jeg savner det skikkelig. 

Er det noen som har slitt med det samme, som vil fortelle hva som funket? Hvordan fikk du julestemning? 

Et av hovedproblemene mine er nok stresset jeg sliter med. Jeg klarer å finne noe jeg kan stresse for, alltid, overalt. Hvis alt er i orden, tenker jeg "jeg skulle malt veggen der", eller "har jeg gitt fuglene ute nok mat". Satt på spissen altså. Hjelp! 

Jeg vil også ha en veldig hyggelig jul. 

Endret av Aamu
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn planleggingen tidlig. Lag en plan. Da vet du hva som må gjøres og når, for å komme i mål til rett tid. Inni der setter du av tid til julekos. Levende lys, gløgg, julemusikk på. Har du unger setter du av tid til pepperkakebaking eller annet juleverksted lignende. 

Pass på å ha rom i jule-planen sånn at uventede hendelser ikke velter hele planen. F.eks skal pakkekalenderen, om du har sånt, være pakket og ferdig siste dagen i November. Da slipper du å tenke mer på den resten av Desember.

Underetasjen skal f.eks være ferdig vasket til den og den datoen. Gavene ferdig pakket til den og den datoen. 

Har du en slik plan, med rom til julekos inni der, kommer kanskje julestemningen?

Anonymkode: f0006...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...