Frøken.stille Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Uff jeg har fått så uren hud i det siste, flere store og røde kviser, og jeg klarer ikke sminke huden pent! Det blir veldig tørt over kvisene og sminken vil ikke dekke eller sitte! Man ser godt at jeg har kviser under sminken har dere noen gode tips eller råd? Dette går veldig utover selvtilliten og jeg kvier meg for å gå uten sminke blant annet foran kjæresten (og vi har vært sammen i nesten 8 år..)
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 4 timer siden, Frøken.stille skrev: Uff jeg har fått så uren hud i det siste, flere store og røde kviser, og jeg klarer ikke sminke huden pent! Det blir veldig tørt over kvisene og sminken vil ikke dekke eller sitte! Man ser godt at jeg har kviser under sminken har dere noen gode tips eller råd? Dette går veldig utover selvtilliten og jeg kvier meg for å gå uten sminke blant annet foran kjæresten (og vi har vært sammen i nesten 8 år..) Dra til hudlege og få tatt en rens og utklemming. Ikke klem på de eller rør de selv, da risikerer du enda mer kviser og arr. Når du har vært på et par sånne rens-timer så vil du merke at kvisene blir mindre og derfor også mindre synlige. I tillegg så anbefaler jeg at du bruker Avene Hydra Soothing cream fra apoteket, en krem som tar bort alt det tørre men som ikke gir mer kviser Anonymkode: f644d...ddb 1
Frøken.stille Skrevet 12. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dra til hudlege og få tatt en rens og utklemming. Ikke klem på de eller rør de selv, da risikerer du enda mer kviser og arr. Når du har vært på et par sånne rens-timer så vil du merke at kvisene blir mindre og derfor også mindre synlige. I tillegg så anbefaler jeg at du bruker Avene Hydra Soothing cream fra apoteket, en krem som tar bort alt det tørre men som ikke gir mer kviser Anonymkode: f644d...ddb Hudlege eller hudpleier? Men takk dor tips. Ønsker gjerne tips om hvordan man sminker seg pent når man sliter med uren hud!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4 Skrevet 13. november 2016 6 timer siden, Frøken.stille skrev: Hudlege eller hudpleier? Men takk dor tips. Ønsker gjerne tips om hvordan man sminker seg pent når man sliter med uren hud! Har slitt med kviser i 10 år selv og prøvd alt utenom isotretinoin pga jeg ble gravid, kvisekremer hjalp litt der og da men fikk enda tørrere hud dessverre. Det som holdt kvisene i sjakk aller mest var månedlig rens og lett utklemming hos hudpleier, mest fordi kvisene mine lager arr hvis de får stå for lenge uten at de blir klemt ut. Alle de arrene jeg har nå er av kviser jeg ikke har rørt og latt være og de har fått stå i fred for lenge og utvikle seg til betente kviser. Jeg ville først tatt meg en tur til hudpleier og sett om ikke problemet er så "mildt" at det kan fikses der, men hvis det har gått en stund og problemet vedvarer så hadde jeg til slutt dratt til en hudlege. PS: en trøst er at når du blir gravid vil du mest sannsynlig få helt fin hud igjen(pga hormoner), er gravid nå og for første gang på 10+ år har jeg ikke sett en eneste ny kvise, den er HELT ren plutselig...(bank i bordet). Men det er en mager trøst da, men noe å se frem til den dagen du skal ha barn!:) Anonymkode: f644d...ddb 2
Pepsimax96 Skrevet 13. november 2016 #5 Skrevet 13. november 2016 Hei! Jeg har slitt med dette selv (hadde også ganske store kviser) og anbefaler en god primer/ansiktsspray før du legger på sminke. Kan anbefale smashbox photo finishing primer (tror jeg den heter) den gjør huden myk og fin og sminken sitter på lengre, og gerard sin setting spray. Så gjelder det å ha en foundation som er full dekkevne og som ikke tørker ut huden eller gjør at huden din ser oljete ut etter en stund, og da kan jeg anbefale "estee lauder double wear" foundation eller "urban decay all nighter" foundation. De er utrolig gode, men estee lauder kan fort bli litt tør så fuktighetskrem før du tar på primer og deretter foundation er bra. Urban decay er helt sinnsykt god dekkevne. Kjøp deg en såkalt beauty blender til å påføre, jeg kjøper mine på eBay og de funker minst like bra som de "ekte"! Til slutt vil jeg si at når du påfører foundation med beauty blender, så "dabb" foundationen på istedenfor å gni den. Da får du mer dekkevne. Håper dette var nyttig, spør om det er noe mer du lurer på!:) 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #6 Skrevet 13. november 2016 9 minutter siden, Pepsimax96 skrev: Hei! Jeg har slitt med dette selv (hadde også ganske store kviser) og anbefaler en god primer/ansiktsspray før du legger på sminke. Kan anbefale smashbox photo finishing primer (tror jeg den heter) den gjør huden myk og fin og sminken sitter på lengre, og gerard sin setting spray. Så gjelder det å ha en foundation som er full dekkevne og som ikke tørker ut huden eller gjør at huden din ser oljete ut etter en stund, og da kan jeg anbefale "estee lauder double wear" foundation eller "urban decay all nighter" foundation. De er utrolig gode, men estee lauder kan fort bli litt tør så fuktighetskrem før du tar på primer og deretter foundation er bra. Urban decay er helt sinnsykt god dekkevne. Kjøp deg en såkalt beauty blender til å påføre, jeg kjøper mine på eBay og de funker minst like bra som de "ekte"! Til slutt vil jeg si at når du påfører foundation med beauty blender, så "dabb" foundationen på istedenfor å gni den. Da får du mer dekkevne. Håper dette var nyttig, spør om det er noe mer du lurer på!:) Jeg har lest om mange som anbefaler den foundationen på KG, og tenkte jeg skulle prøve den. Det viste seg å være 300+kr i søpla, den var veldig stygg på huden, så jeg ble overrasket over at så mange hadde gode erfaringer med den foundationen? Det er nok individuelt hvilken foundation som passer folk, men det der var virkelig bomkjøp for min del... jeg har normal hud/fuktfattig (ikke tørr eller fet). Vet ikke helt hva det var med den men den ble kakete, og trakk ikke inn i huden enda jeg prøvde mer forskjellige baser.. Når vi er inne på foundations så anbefaler jeg Missha BB foundation, det er et koreansk merke og jeg bestilte på eBay, kostet under 100-lappen. Den dekker bra med bare ett lag og gir ingen kviser. Anonymkode: f644d...ddb
Frøken.stille Skrevet 13. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har slitt med kviser i 10 år selv og prøvd alt utenom isotretinoin pga jeg ble gravid, kvisekremer hjalp litt der og da men fikk enda tørrere hud dessverre. Det som holdt kvisene i sjakk aller mest var månedlig rens og lett utklemming hos hudpleier, mest fordi kvisene mine lager arr hvis de får stå for lenge uten at de blir klemt ut. Alle de arrene jeg har nå er av kviser jeg ikke har rørt og latt være og de har fått stå i fred for lenge og utvikle seg til betente kviser. Jeg ville først tatt meg en tur til hudpleier og sett om ikke problemet er så "mildt" at det kan fikses der, men hvis det har gått en stund og problemet vedvarer så hadde jeg til slutt dratt til en hudlege. PS: en trøst er at når du blir gravid vil du mest sannsynlig få helt fin hud igjen(pga hormoner), er gravid nå og for første gang på 10+ år har jeg ikke sett en eneste ny kvise, den er HELT ren plutselig...(bank i bordet). Men det er en mager trøst da, men noe å se frem til den dagen du skal ha barn!:) Anonymkode: f644d...ddb Ok, takk! Jeg skal bestille time til hudpleie. De siste årene har jeg fått arr etter hver kvise, men har som regel bare fått en-To ved mensen... nå har det tatt helt av den siste uken :/ 1
Frøken.stille Skrevet 13. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2016 4 timer siden, Pepsimax96 skrev: Hei! Jeg har slitt med dette selv (hadde også ganske store kviser) og anbefaler en god primer/ansiktsspray før du legger på sminke. Kan anbefale smashbox photo finishing primer (tror jeg den heter) den gjør huden myk og fin og sminken sitter på lengre, og gerard sin setting spray. Så gjelder det å ha en foundation som er full dekkevne og som ikke tørker ut huden eller gjør at huden din ser oljete ut etter en stund, og da kan jeg anbefale "estee lauder double wear" foundation eller "urban decay all nighter" foundation. De er utrolig gode, men estee lauder kan fort bli litt tør så fuktighetskrem før du tar på primer og deretter foundation er bra. Urban decay er helt sinnsykt god dekkevne. Kjøp deg en såkalt beauty blender til å påføre, jeg kjøper mine på eBay og de funker minst like bra som de "ekte"! Til slutt vil jeg si at når du påfører foundation med beauty blender, så "dabb" foundationen på istedenfor å gni den. Da får du mer dekkevne. Håper dette var nyttig, spør om det er noe mer du lurer på!:) Takk for gode råd. Jeg bruker primer og sånn ansiktssprsy, men får teste ut de du nevner har hørt mye bra om urban deqay! Jeg bruker Mac idag, men etter noen timer så har sminken "sklidd av" på haken. Får man kjøpt urban deqay på kicks? når man bruker beauty blender, skal den være fuktig/våt eller tørr?
Pepsimax96 Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 2 timer siden, Frøken.stille skrev: Takk for gode råd. Jeg bruker primer og sånn ansiktssprsy, men får teste ut de du nevner har hørt mye bra om urban deqay! Jeg bruker Mac idag, men etter noen timer så har sminken "sklidd av" på haken. Får man kjøpt urban deqay på kicks? når man bruker beauty blender, skal den være fuktig/våt eller tørr? Ja, du får kjøpt urban decay på kicks! Ellers så kan jeg anbefale too faced born this way foundation, men den må kjøpes på eBay eller sephora. pleier å spraye den litt med ansiktsspayen, men funker veldig bra uten også! Jeg synes fort Mac sine foundationer sklir av enkelte plasser jeg også..
Pepsimax96 Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest om mange som anbefaler den foundationen på KG, og tenkte jeg skulle prøve den. Det viste seg å være 300+kr i søpla, den var veldig stygg på huden, så jeg ble overrasket over at så mange hadde gode erfaringer med den foundationen? Det er nok individuelt hvilken foundation som passer folk, men det der var virkelig bomkjøp for min del... jeg har normal hud/fuktfattig (ikke tørr eller fet). Vet ikke helt hva det var med den men den ble kakete, og trakk ikke inn i huden enda jeg prøvde mer forskjellige baser.. Når vi er inne på foundations så anbefaler jeg Missha BB foundation, det er et koreansk merke og jeg bestilte på eBay, kostet under 100-lappen. Den dekker bra med bare ett lag og gir ingen kviser. Anonymkode: f644d...ddb Snakker du om estee lauder sin? Den kan fort bli litt heavy og kakete om du ikke påfører den riktig og ikke setter den med et pudder. Er 2 år siden jeg brukte den nå da, husker bare at den var veldig god dekkevne.
Frøken.stille Skrevet 13. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2016 5 minutter siden, Pepsimax96 skrev: Ja, du får kjøpt urban decay på kicks! Ellers så kan jeg anbefale too faced born this way foundation, men den må kjøpes på eBay eller sephora. pleier å spraye den litt med ansiktsspayen, men funker veldig bra uten også! Jeg synes fort Mac sine foundationer sklir av enkelte plasser jeg også.. Tusen takk- spørs om det ikke blir litt shopping imorgen!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 7 timer siden, Frøken.stille skrev: Ok, takk! Jeg skal bestille time til hudpleie. De siste årene har jeg fått arr etter hver kvise, men har som regel bare fått en-To ved mensen... nå har det tatt helt av den siste uken :/ Bestill heller time hos en hudlege. Vil du overlate huden din til en som har utdanning tilsvarende vgs eller en lege med 12 års utdanning? De finnes legemidler som kan redusere kviser uten at lommeboka blir tilsvarende redusert. Anonymkode: b8d91...af7
Frøken.stille Skrevet 13. november 2016 Forfatter #13 Skrevet 13. november 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bestill heller time hos en hudlege. Vil du overlate huden din til en som har utdanning tilsvarende vgs eller en lege med 12 års utdanning? De finnes legemidler som kan redusere kviser uten at lommeboka blir tilsvarende redusert. Anonymkode: b8d91...af7 Er det ikke lang ventetid å få time hos hudlege?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå