Gå til innhold

Hvordan er kostholdet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurte på om det er noen "eksperter" innen kosthold her inne og kunne sett over hva jeg typisk spiser i løpet av en vanlig dag? Jeg trener moderat et par ganger i uken og hensikten er ikke å gå opp eller ned i vekt. Bare lurer på om jeg spiser riktig nok og får i meg nok og riktige næringsstoffer?

frokost:

1 skål med: havregryn, 1 banan, neve bringebær, toppet med chiafrø, mandelmelk og litt nøtter.

litt minigulrøtter

en kopp grønn te

1 glass vann blandet med spirulina og moringa + 1 jern, 1 c vitamin, 1 D vitamin og 2 omega 3 (piller)

lunch:

3 knekkebrød lagt av grovt rugmel og havregryn med spinatblader og makrell i tomat oppå (uten tilsatt sukker)

mellommåltid:

2 klementiner

litt yoghurt eller cottagecheese med eple og kanel

middag:

veldig variert... Kan  spise vanlig spaghetti bolognesesaus og kjøttdeig, biff med salat og jordbær, grønnsakswok med kylling, veggistaco med bønner... Ja... Har noen tips til middagsretter forresten?:P 

spiser ikke godteri, drikker kun vann og grønn te eller andre tesorter (øko)... Hvis jeg skal spise noe godt en gang i blandt så hender det jeg spiser creme brulee. Så hva syns dere? Please kom med tips hvis dere har :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint kosthold, men jeg synes det hørtes litt lite ut.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Apekatten skrev:

Fint kosthold, men jeg synes det hørtes litt lite ut.

Okay, hvordan da?

Skrevet
2 minutter siden, Gococo skrev:

Okay, hvordan da?

Nå vet jeg ikke hvor mye du spiser til middag, men litt havregrøt,3 knekkebrød, to mandariner, litt yoghurt og middag høres ut som lite mat i mine øyne. Hva med kveldsmat? 

Hva er målet ditt? 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Apekatten skrev:

Nå vet jeg ikke hvor mye du spiser til middag, men litt havregrøt,3 knekkebrød, to mandariner, litt yoghurt og middag høres ut som lite mat i mine øyne. Hva med kveldsmat? 

Hva er målet ditt? 

Har verken gått ned eller opp i vekt så da må jeg vil ligge på rundt 2000 kalorier om dagen... Målet er ingenting bare lurer på om det er nok næring i kostholdet:)

Skrevet
2 minutter siden, Gococo skrev:

Har verken gått ned eller opp i vekt så da må jeg vil ligge på rundt 2000 kalorier om dagen... Målet er ingenting bare lurer på om det er nok næring i kostholdet:)

Nok næring er det nok, men middagene dine bør være relativt store for at det der skal bli 2000 kal til sammen...

Anonymkode: b1346...eb2

• Liker 2
Skrevet

Tenker også at det er lite mat. Både kalorier og mengde. Nå vet jo ikke vi hvor store porsjoner du spiser til middag, men jeg synes dette er lite for å holde meg mett og holde vekten min som er langt fra høy. 

Anonymkode: 5347a...986

• Liker 2
Skrevet

Har du jernmangel? For om du ikke har det tror jeg du risikerer å få jernforgiftning når du tar jerntabletter i tillegg til den jernrike kosten du har

Anonymkode: b71c6...bd4

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du jernmangel? For om du ikke har det tror jeg du risikerer å få jernforgiftning når du tar jerntabletter i tillegg til den jernrike kosten du har

Anonymkode: b71c6...bd4

Jepp, har jernmangel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...