Gjest Eugene Onegin Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Fremdels ikke har Innset at bibelen er en eventyrbok og at Gud er en fantasifigur. Er det ikke på tide at menneskeheten vokser ut av disse vrangforestillinger religion faktisk er.
stan Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 Kanskje fordi mennesker opplever Gud som sann og Bibelen som en god forklaring på det uforklarlige? 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 Problemet med hypotesen om at det eksisterer en "Gud", er at hypotesen ikke er falsifiserbar - det går til dags dato ikke an å bevise at den er feil. Jeg kan for eksempel påstå at det er julenissen i samråd med påskeharen som har har skapt verden, noe man vil ha store problemer med å motbevise. For jeg kan argumentere med at det er julenissen som startet big bang. Og hvis vitenskapen finner hva som la grunnlag for big bang, så kan jeg bare trekke argumentasjonen videre å si at det var julenissen som var ansvarlig for å legge nettopp dette grunnlaget. Eventyrboken bibelen vil etter hvert forsvinne og folk vil finne noe nytt å tro på. Slik har det vært i alle tider. Religioner - tilnærmet lik hverandre, har kommet og gått opp gjennom tidene. Anonymkode: 69c7d...232
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Får du aldri nok av disse tullete trådene dine, Balian? Anonymkode: 80472...2f1
Gjest Eugene Onegin Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Får du aldri nok av disse tullete trådene dine, Balian? Anonymkode: 80472...2f1 Nemen se min lille søte private stalker er tilbake.
stan Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet med hypotesen om at det eksisterer en "Gud", er at hypotesen ikke er falsifiserbar - det går til dags dato ikke an å bevise at den er feil. Jeg kan for eksempel påstå at det er julenissen i samråd med påskeharen som har har skapt verden, noe man vil ha store problemer med å motbevise. For jeg kan argumentere med at det er julenissen som startet big bang. Og hvis vitenskapen finner hva som la grunnlag for big bang, så kan jeg bare trekke argumentasjonen videre å si at det var julenissen som var ansvarlig for å legge nettopp dette grunnlaget. Eventyrboken bibelen vil etter hvert forsvinne og folk vil finne noe nytt å tro på. Slik har det vært i alle tider. Religioner - tilnærmet lik hverandre, har kommet og gått opp gjennom tidene. Anonymkode: 69c7d...232 Interessant at konklusjonen på at Gud ikke kan motbevises er at folk slutter å tro på Ham.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 38 minutter siden, stan skrev: Interessant at konklusjonen på at Gud ikke kan motbevises er at folk slutter å tro på Ham. Jeg vet ikke om du forstår hva jeg mener. Jeg tror folk ville sluttet å tro på gud hvis det var mulig å finne evidens for at han ikke finnes. For eksempel: Før i tiden trodde enkelte at sykdom skyldtes djevelen. I dag vet vi at sykdom blant annet skyldes virus og bakterier. Dette har vi funnet ut ved hjelp av medisinsk utvikling - forskere som har fremsatt testbare hypoteser, og deretter gått grundig til verks for å søke empirisk støtte. Det er vel ikke så mange kristne som i dag tror at sykdom er djevelens verk, og som derfor bare legger seg ned for å dø hvis de blir alvorlig syke. På dette området har gud/djevel mistet posisjon pga vitenskapen. Men å finne støtte for at det eksisterer en gud, er annerledes. Hvordan skal man for eksempel teste at "gud gjennomsyrer alt". Dette er en altfor generell påstand. Hva er i så fall denne gjennomsyringen - er det egne guds-atomer, er det en målbar viberasjon, er det et spesielt molekyl, er det en varme som vi kan måle temperaturen på? Det er altfor vagt, man vil derfor ikke kunne vise at dette ikke er sant, og derfor vil folk fortsette å tro. Anonymkode: 69c7d...232
stan Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om du forstår hva jeg mener. Jeg tror folk ville sluttet å tro på gud hvis det var mulig å finne evidens for at han ikke finnes. For eksempel: Før i tiden trodde enkelte at sykdom skyldtes djevelen. I dag vet vi at sykdom blant annet skyldes virus og bakterier. Dette har vi funnet ut ved hjelp av medisinsk utvikling - forskere som har fremsatt testbare hypoteser, og deretter gått grundig til verks for å søke empirisk støtte. Det er vel ikke så mange kristne som i dag tror at sykdom er djevelens verk, og som derfor bare legger seg ned for å dø hvis de blir alvorlig syke. På dette området har gud/djevel mistet posisjon pga vitenskapen. Men å finne støtte for at det eksisterer en gud, er annerledes. Hvordan skal man for eksempel teste at "gud gjennomsyrer alt". Dette er en altfor generell påstand. Hva er i så fall denne gjennomsyringen - er det egne guds-atomer, er det en målbar viberasjon, er det et spesielt molekyl, er det en varme som vi kan måle temperaturen på? Det er altfor vagt, man vil derfor ikke kunne vise at dette ikke er sant, og derfor vil folk fortsette å tro. Anonymkode: 69c7d...232 Jeg forstår veldig godt. Siden det hverken er mulig å bevise eller motbevise Gud, så vil tro bestandig eksistere. Derfor er det ingen vits i å si at det er ulogisk å tro, folk slutter ikke å tro av den grunn. Da er det mer interessant hva folk tror på og hvorfor. 1
mjauritz Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 Herregud som du maser om religion! Kan du ikke bare la folk få tro på hva de vil, så kan du sitte der i ateist-verdenen din og være fornøyd med det?! Det er så barnslig og arrogant å legge seg oppi hva andre tror på med mindre de aktivt prøver å konvertere deg. Herlighet, la det gå! 1
lokmeister2016 Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 Mitt bidrag for og forklare dette : Kort forklart gud eller ''big bang theory'': If I don't put a seed in the earth, There will be no flower. If i do ther will be... You ned action to make something. Thats the force behind the big bang , or god who some might call it.. if something, or someone never smashed to atoms against eachother ,there would never be a big bang.. So if you don't belive big bang or god, what else is there? Sorry dårlig rettskriving!
Gjest Eugene Onegin Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 9 timer siden, lokmeister2016 skrev: Mitt bidrag for og forklare dette : Kort forklart gud eller ''big bang theory'': If I don't put a seed in the earth, There will be no flower. If i do ther will be... You ned action to make something. Thats the force behind the big bang , or god who some might call it.. if something, or someone never smashed to atoms against eachother ,there would never be a big bang.. So if you don't belive big bang or god, what else is there? Sorry dårlig rettskriving! Har ikke argument tar og siterer fra en annen Internet side og later som det er sitt eget.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 På 12.11.2016 den 12.46, Aegon Targaryen skrev: Fremdels ikke har Innset at bibelen er en eventyrbok og at Gud er en fantasifigur. Er det ikke på tide at menneskeheten vokser ut av disse vrangforestillinger religion faktisk er. Problemet til de gudløse er vel at dere ikke har noen motargumenter, ettersom det er umulig å bevise at Gud ikke finnes. Dermed vil mennesket fortsette å tru slik vi har siden tidenes morgen, og slik 90% av verdens befolkning fortsatt gjør Anonymkode: 3ef28...b00
lokmeister2016 Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 3 timer siden, Aegon Targaryen skrev: Har ikke argument tar og siterer fra en annen Internet side og later som det er sitt eget. Jeg skrev de faktisk helt selv og delte de på face. Så ikke kom her og kom her. De skrev jeg selv!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå