Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres ut som virus. Håper du kommer deg kjapt, og husk influensavaksine fra 2.trimester!

Anonymkode: b959e...612

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som virus. Håper du kommer deg kjapt, og husk influensavaksine fra 2.trimester!

Takk! Det skal jeg gjøre , ønsker ikke å gå gjennom noe lignende igjen. 

Er det slik at man må be om den selv, burde ikke fastlege  informere og tipse om den ? Hun har aldri nevnt det for meg. Spesielt hvis det er så viktig/anbefalt...(sporer av tråden litt men..)

Anonymkode: c6006...18c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta mer enn en paracet til dagen når du er syk! Det er ikke farlig å følge anbefalt døgndose noe dager, så lenge de ikke går over lengre tid

Anonymkode: 2d5a3...97b

Ok, takk. Skal vurdere to hvis jeg behøver det. Tror nok jeg blir frisk innen 3 dager, og det er ikke så lang tid!

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det skal jeg gjøre , ønsker ikke å gå gjennom noe lignende igjen. 

Er det slik at man må be om den selv, burde ikke fastlege  informere og tipse om den ? Hun har aldri nevnt det for meg. Spesielt hvis det er så viktig/anbefalt...(sporer av tråden litt men..)

Jo, de bør si noe om det.. Men legen min var også sløv, så det var jordmor som spurte om jeg hadde tatt den enda. Du kan bare spørre om den selv. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, klatremusa skrev:

Halsbetennelse er ikke bare bakteriellt nei. det er ofte virusinfeksjon, og da hjelper ikke antibiotika. man kan ha en crp opp til 50 dersom det er virus. spørsmålet er om du målte crp når den var stigende, eller om den var på topp. ville selv avventet en dag før jeg begynte på den ab kuren for å se om jeg ble bedre av meg selv om feberen kom 24 timer før. anbefaler som de andre over å ta influensavaksinen når du blir frisk. god bedring :)

Vet det, men om du sjekker linken står det at øvre luftveisinfeksjoner som skyldes virus gir crp 10-15..mens bakteriell halsbetennelse gir crp 30-60. Derfor jeg lurte på om hun kanskje burde sjekket, før hun dropper antibiotika? Men skulle jo liksom tro hun var på bedringens vei når feber går ned da..

Anonymkode: 45cd8...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...