Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #1 Del Skrevet 25. november 2004 Kjæresten min ønsker seg mest av alt et byggesett til jul. "Helst et stort ett!" Hvor får jeg tak i det? Lekebutikk? Bor i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 25. november 2004 #2 Del Skrevet 25. november 2004 Kommer litt an på hva slags byggesett, men de aller aller fleste lekebutikker har noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 25. november 2004 #3 Del Skrevet 25. november 2004 Folk bygger jo alt fra ordentlige fly til modellfly, pc-"byggesett", gammeldags meccano til det å bygge møbler og modellbiler. Byggesett kan jo være ALT! Hva slags type byggesett er det han ønsker seg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Respect Skrevet 25. november 2004 #4 Del Skrevet 25. november 2004 Han har fortalt at han bygde modellfly og lignende når han var yngre. Tenker at det bør være noe i den gaten. Ellers er visstnok den store drømmen radiostyrt helikopter som han vil bygge selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vercetti Skrevet 27. november 2004 #5 Del Skrevet 27. november 2004 Ah, right up my alley! Bygger masse plastbyggesett selv, og her går det i alt fra trailere til jagerfly, panservogner til hus. Det spørs litt hvor "perfeksjonist" han er, selv hater jeg å bygge biler o.l. når jeg ikke har det rette utstyret til å gjøre det tipp/topp. (airbrush, klarlakk etc etc) Da er det enklere å bygge panservogner og fly, for de skal som oftest se litt rufsete ut. Merkene du skal se etter; - Tamiya (har nydelige detaljerte sett, en fryd å sette sammen og alt passer uten for mye arbeid - BEST på panservogner!), - Hasegawa (usansynlig godt detaljerte og korrekte sett, absolutt best på fly), - Italeri (de eneste som har tilfredstillende vogntog/lastebiler/trailere, har meget fine panservogner skala 1/35), - AMT/Monogram (definitivt best utvalg på US-biler, passformen kan være litt fubar på AMT, men det er bare utfordring) Du får stort sett tak i på de fleste lekebutikker, men utvalget er som oftest noe spartansk der (og som regel er det Revell eller Heller - som er crap). Det beste er å finne en dedikert hobbyforretning som fører slikt. Da spørs det egentlig bare hvor i landet du holder til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Respect Skrevet 27. november 2004 #6 Del Skrevet 27. november 2004 Bor i Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vercetti Skrevet 27. november 2004 #7 Del Skrevet 27. november 2004 Der er jeg desverre ikke så kjent, men det MÅ jo finnes noen med godt utvalg. Nekter å tro noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 27. november 2004 #8 Del Skrevet 27. november 2004 Nå har jeg ikke adressen da, men om du er i Prinsens gate og er på vei fra Trondheim Torg ti Elgesteter ligger det en hobbybutikk på andre siden av gaten for Trondheim Torg. Har ikke gatenummeret, men jeg bor på Elgester og når jeg går til byn via Prinsens gate går jeg forbi den butikken! Vanskelig forklart? Kan forklare litt til om du ikke skjønner? Den butikken har iallfall masse modellbyggesett utstilt i vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå