Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe! Er så utrolig oppgitt over huden min, har til nå ikke funnet noe som hjelper å dekke huden min som er rødblusset og nuppete, angivelig på grunn av rosacea :icon_frown: også ganske tørr hud.. sukk. På jakt etter ny Foundation kom jeg over bare minerals og lurte på om noen har erfaringer å dele? Trenger noe som dekker rødheten, ikke fremhever de røde nuppene og ser naturlig ut! Bruker for tiden Sensai og er fornøyd helt frem til jeg ser meg i speilet noen timer senere.. Er så leeeeeeeei :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min rosacea har blitt betydelig bedre etter at jeg sluttet å bruke såpe i ansiktet. Jeg renser den med olje. Jeg tar en liten klatt olje og masserer inn i huden. Opptil 10 minutter hvis jeg har god tid. Så tar jeg en ren klut og væter den i varmt vann til den er glovarm og gjennomvåt. Så vrir jeg kluten kjapt og legger den over ansiktet og lar den ligge der til den ikke er varm lenger. Hvis jeg har god tid, så gjentar jeg dette noen ganger. Så tørker jeg forsiktig av oljen med kluten. Man skal ikke fjerne all oljen, bare mesteparten. Det blir liggende en liten hinne igjen.

En liten obs her. Du kan få en del kviser første to ukene før huden skjønner at den ikke skal produsere så mye talg.

Anonymkode: ffed4...e40

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min rosacea har blitt betydelig bedre etter at jeg sluttet å bruke såpe i ansiktet. Jeg renser den med olje. Jeg tar en liten klatt olje og masserer inn i huden. Opptil 10 minutter hvis jeg har god tid. Så tar jeg en ren klut og væter den i varmt vann til den er glovarm og gjennomvåt. Så vrir jeg kluten kjapt og legger den over ansiktet og lar den ligge der til den ikke er varm lenger. Hvis jeg har god tid, så gjentar jeg dette noen ganger. Så tørker jeg forsiktig av oljen med kluten. Man skal ikke fjerne all oljen, bare mesteparten. Det blir liggende en liten hinne igjen.

En liten obs her. Du kan få en del kviser første to ukene før huden skjønner at den ikke skal produsere så mye talg.

Anonymkode: ffed4...e40

jeg har kun brukt kokosolje på huden i flere år, til sminkefjerning og alt inntil nylig da jeg invisterte i noen dyrere hudpleieprodukter som skulle passe til min hud, ingen forskjell :/ 

Skrevet

La Roche Posay har noen gode produkter for rosacea-hud, Bl.a et serum (som jeg er veldig fornøyd med) og en cc-cream (som er veldig god, men dessverre for mørk for meg). 

Hvis du er veldig plaget kan det kanskje lønne seg å ta en runde med Rozex-salve. Jeg har fått den på resept, men tror egentlig den er reseptfri. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...