AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #1 Skrevet 12. november 2016 Kan dette gå bra da? Vet nå eggløsning var, så kan ikke forstå at jeg kan være kortere på vei. Gynekolog virket litt bekymret, skal inn igjen til uken. HUn mente hun ikke kunne bekrefte graviditet rett sted en gang, selvom hun ikke så noe ved sjekk av eggstokker. Hun kunne bare bekrefta graviditet pga denne oppklaringen, som hun kalte det, og tjukk livmorslimhinne(?). Noen som har sett så lite så "langt" på vei? Anonymkode: 6311f...99d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #2 Skrevet 12. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dette gå bra da? Vet nå eggløsning var, så kan ikke forstå at jeg kan være kortere på vei. Gynekolog virket litt bekymret, skal inn igjen til uken. HUn mente hun ikke kunne bekrefte graviditet rett sted en gang, selvom hun ikke så noe ved sjekk av eggstokker. Hun kunne bare bekrefta graviditet pga denne oppklaringen, som hun kalte det, og tjukk livmorslimhinne(?). Noen som har sett så lite så "langt" på vei? Anonymkode: 6311f...99d Umulig å si fordi du er så kort. Hjertet begynner å slå først mellom uke 5 og 6 så det kan være akkurat for tidlig til å finne noe. Tjukk livmorslimhinne og at det er noe i livmor og ingenting i eggstokker betyr i allefall at du er gravid og at graviditeten er rett sted etter all sannsynlighet. Hold pusten en uke, da får du mye bedre svar, for da bør de klare finne et knøttlite hjerte hvis det er noe levedyktig der. Anonymkode: a2337...0ea
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #3 Skrevet 12. november 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Umulig å si fordi du er så kort. Hjertet begynner å slå først mellom uke 5 og 6 så det kan være akkurat for tidlig til å finne noe. Tjukk livmorslimhinne og at det er noe i livmor og ingenting i eggstokker betyr i allefall at du er gravid og at graviditeten er rett sted etter all sannsynlighet. Hold pusten en uke, da får du mye bedre svar, for da bør de klare finne et knøttlite hjerte hvis det er noe levedyktig der. Anonymkode: a2337...0ea Takk for svar Jeg er veldig redd for exu, da jeg har hatt det før. Men hun så ikke noe som tydet på det enda. Men - da jeg hadde forrige exu så så vi faktisk omtrent det samme på tidlig ul.. så jeg er litt redd. Forskjellen nå er mer symptomer og ikke samme blødninger. Dog noe spotting. Huff, jeg håper det bare er for tidlig! Anonymkode: 6311f...99d
Gjest Sisti Skrevet 12. november 2016 #4 Skrevet 12. november 2016 Det er ikke anbefalt med UL så tidlig, for det er ofte veldig vanskelig å se noe som helst, og det kan skape unødvendig bekymring. Mange som har fått beskjed om at de ikke ser noe, men så har de vært gravide likevel. Bare det å vente noen dager til man er over 6 uker er bedre (hjertet slår), men mange gynekologer foretrekker også å vente til uke 7 (for selv i uke 6 kan man overse det bittelille bankende hjertet).
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #5 Skrevet 12. november 2016 Jeg har vært til UL i uke 7 og fosteret var 7,8 mm. Har hun funnet noe som er målt til 4,5 mm eller mener hun det var størrelsen på fosteranlegg? Anonymkode: 81cc1...e16
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #6 Skrevet 12. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært til UL i uke 7 og fosteret var 7,8 mm. Har hun funnet noe som er målt til 4,5 mm eller mener hun det var størrelsen på fosteranlegg? Anonymkode: 81cc1...e16 Jeg er ikke ts men tipper de foreløpig bare ser fostersekken og ikke fosteranlegget i det hele tatt, fordi hun er kommet så kort. Mener det er vanlig at fosteranlegget kommer opp av fostersekken, ca samtidig som som en kan finne hjertet. Men det er ikke vanlig å finne noe mer enn en fostersekk før uke 6+. Før det ser man i beste fall en skygge som kan være et fosteranlegg, men ingenting sikkert utover at en kan fastslå at en er gravid. Ultralyden hun har tatt nå er bare rett og slett tatt for tidlig til at gynekologen kan finne ut noe særlig mer en det hun gjorde. Ts: har de tatt hcg målinger av deg med tanke på at du spotter? Stigningen mellom målinger i hcg antyder også om dette går veien eller ikke. Anonymkode: a2337...0ea
Strikkesokken Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 Jeg var hos gyn i uke 5 og hun fant ingenting annet enn tykkere slimhinner her. Var på sykehuset i uke 6 pga fare for ex.u, og der fant de kun et fosteranlegg(?) Som muligens lå på rett plass, men ikke noe hjerte. Kom tilbake uken etter og fikk da se et bankende hjerte. Er nå 3 uker til termin
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 Hva er exu? Anonymkode: 37912...658
Kajal Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er exu? Anonymkode: 37912...658 Graviditet utenfor livmoren.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 TS her. Takk for svar alle sammen!:) Godt å høre at de kan gå bra og at det kan være for tidlig. MEN - i dag tok jeg en ny cb digital,en viser 2-3 Det viste det forrige lørdag også, og da tenker jeg at dette er en god indikasjn på at noe ikke er rett...I tillegg har jeg hatt mer spotting enn noensinne, friskt rødt blod på papiret. Ikke spor, som tidligere, men en del mengde. Hadde det vært lite hadde jeg tenkt det kunne komme fra GU i går, men det er jo endel tørk og det er så friskt... Jeg må vel bare forberede meg på at dette ikke går veien...Men det er så tungt.. Blir veldig redd for om i noensinne blir gravid, ettersom den exuen og nå en SA, evt en exu. Får ikke svar på blodprøve før på mandag, men jeg regner jo med jeg har for lav stigning pga cb digital.... Anonymkode: 6311f...99d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 Jeg hadde stagnering i hcg med to dagers mellomrom og deretter en stigning på 200 tre dager etter, som ikke var i nærheten av dobling. Gynekologen ble veldig overrasket over å finne et bankende hjerte på TUL (uke 7). Så ikke gi opp helt enda. Anonymkode: 9923e...040
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde stagnering i hcg med to dagers mellomrom og deretter en stigning på 200 tre dager etter, som ikke var i nærheten av dobling. Gynekologen ble veldig overrasket over å finne et bankende hjerte på TUL (uke 7). Så ikke gi opp helt enda. Anonymkode: 9923e...040 Tusen takk! Jeg regna litt på det, og dersom 200 er minimum på 2-3 uker, og man antar jeg hadde det forrige lørdag... så bør det ved normal stigning ligge over 2000 i dag... Og det gjør det jo ikke Så jeg håper at jeg er som deg. Samtidig må jeg j være realistisk her....vi så lite på ultralyd i går, og jeg spotter friskt blod. Jeg tenker alt dette hver for seg kunne ha vært ok, men alt til sammen gir ikke veldig gode odds.... Redd for senere prøving også... Kanskje jeg ikke kan få barn? Siden kun vært gravid to ganger, og da var første en exu og nå..virker det heller ikke til å utvikle seg rett? Blir veldig pessimistisk, men jeg får ta en skikkelig prat med gyn til uka. Anonymkode: 6311f...99d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Jeg regna litt på det, og dersom 200 er minimum på 2-3 uker, og man antar jeg hadde det forrige lørdag... så bør det ved normal stigning ligge over 2000 i dag... Og det gjør det jo ikke Så jeg håper at jeg er som deg. Samtidig må jeg j være realistisk her....vi så lite på ultralyd i går, og jeg spotter friskt blod. Jeg tenker alt dette hver for seg kunne ha vært ok, men alt til sammen gir ikke veldig gode odds.... Redd for senere prøving også... Kanskje jeg ikke kan få barn? Siden kun vært gravid to ganger, og da var første en exu og nå..virker det heller ikke til å utvikle seg rett? Blir veldig pessimistisk, men jeg får ta en skikkelig prat med gyn til uka. Anonymkode: 6311f...99d Kom friskt blod med meg også og gyn kunne se det var litt blod i utfloden, men det var positivt at det ikke var koagulert og klumpete. Greit å være realistisk og forberede seg på at det kanskje ikke går veien, men ikke gi opp alt håp enda. Og vertfall ikke i forhold til om du kan få barn. Er mange som har mistet flere ganger, men så klaffer det til slutt. Anonymkode: 9923e...040
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom friskt blod med meg også og gyn kunne se det var litt blod i utfloden, men det var positivt at det ikke var koagulert og klumpete. Greit å være realistisk og forberede seg på at det kanskje ikke går veien, men ikke gi opp alt håp enda. Og vertfall ikke i forhold til om du kan få barn. Er mange som har mistet flere ganger, men så klaffer det til slutt. Anonymkode: 9923e...040 Takk! Anonymkode: 6311f...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå