AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Ja.... men http://www.kk.no/livsstil/så-mye-mat-tilsvarer-en-grandiosa-35486 Her står det at en grandis tilsvarer tre måltider! Og dere som slanker dere tenker jo åh shit, men hva med oss som strever med å få i oss nok kalorier om dagen og ikke klarer å spise så mye? Kan det være at Grandiosa er tingen? Anonymkode: 4bacd...f49
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Det er lite næringsstoffer i grandiosa, men dersom du lager pizza selv så er det jo helt greit. Anonymkode: 94d0f...067 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 All næringstett mat er bra for dere, men det sier seg vel selv at nøtter, avokado, sunne oljer, fet fisk osv. er bedre å spise enn Grandiosa? Anonymkode: c34e8...532 5
Gjest Gallagher Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Hadde heller satset på å lage ekstra kaloririke energidrikker og fylt på med det. Du orker jo ikke å spise en hel grandiosa om du sliter med å få i deg nok mat på andre måltider vil jeg tro. Grandiosea er ikke sunt
stan Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 Så lag hjemmelaget pizza, reduser fettmengden. Da kan du også bruke grovere mel, det smaker bedre og er sunnere. Jeg blander gjerne tre-fire ulike mel-sorter. I tillegg kan man bruke magrere kjøtt, og mindre salt. Vanlig fredagspizza til oss er drøyt dobbelt så stor som Grandiosa, men har omtent samme energi innhold.
Fru Uperfekt Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.... men http://www.kk.no/livsstil/så-mye-mat-tilsvarer-en-grandiosa-35486 Her står det at en grandis tilsvarer tre måltider! Og dere som slanker dere tenker jo åh shit, men hva med oss som strever med å få i oss nok kalorier om dagen og ikke klarer å spise så mye? Kan det være at Grandiosa er tingen? Anonymkode: 4bacd...f49 Det finnes mat som er beregnet på pasienter som får i seg for lite kalorier bruk heller den maten 2
stan Skrevet 11. november 2016 #7 Skrevet 11. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lite næringsstoffer i grandiosa, men dersom du lager pizza selv så er det jo helt greit. Anonymkode: 94d0f...067 Hva mener du? En Grandiosa inneholder : Fett: 49,5 gram Karbohydrat: 149,5 gram Sukker: 13,22 gram Salt: 5,2 gram Protein: 69 gram Altså nesten 300 g næringstoffer, mer enn halvparten av vekta, mye mer enn mange av de alternative matvarene artikkelen kommer med.
jabx Skrevet 11. november 2016 #8 Skrevet 11. november 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.... men http://www.kk.no/livsstil/så-mye-mat-tilsvarer-en-grandiosa-35486 Her står det at en grandis tilsvarer tre måltider! Og dere som slanker dere tenker jo åh shit, men hva med oss som strever med å få i oss nok kalorier om dagen og ikke klarer å spise så mye? Kan det være at Grandiosa er tingen? Anonymkode: 4bacd...f49 Fy faen så kjedelige de foreslåtte alternative rettene er. 4
minister-mio Skrevet 13. november 2016 #9 Skrevet 13. november 2016 På 11. november 2016 den 22.38, stan skrev: Så lag hjemmelaget pizza, reduser fettmengden. Da kan du også bruke grovere mel, det smaker bedre og er sunnere. Jeg blander gjerne tre-fire ulike mel-sorter. I tillegg kan man bruke magrere kjøtt, og mindre salt. Vanlig fredagspizza til oss er drøyt dobbelt så stor som Grandiosa, men har omtent samme energi innhold. Dette vil jo være tips til en som slanker seg, ts trenger det motsatte 1
stan Skrevet 13. november 2016 #10 Skrevet 13. november 2016 22 minutter siden, minister-mio skrev: Dette vil jo være tips til en som slanker seg, ts trenger det motsatte Da bytter du bare ut med lysere og finere mel. Baker bunnen tynnere. Bruker storfekjøtt og gjerne noe bacon. Bruk mye ost, finn en fet type. Stek kjøttet i smør. Alt dette vil øke energi per enhet. Og pizzaen vil sikkert bli kjempegod. Server med en litt sterk rødvin
Gjest noe tilfeldig Skrevet 13. november 2016 #11 Skrevet 13. november 2016 8 minutter siden, stan skrev: Da bytter du bare ut med lysere og finere mel. Baker bunnen tynnere. Bruker storfekjøtt og gjerne noe bacon. Bruk mye ost, finn en fet type. Stek kjøttet i smør. Alt dette vil øke energi per enhet. Og pizzaen vil sikkert bli kjempegod. Server med en litt sterk rødvin ....jeg ble sulten
Persephone Skrevet 13. november 2016 #12 Skrevet 13. november 2016 En Grandiosa inneholder mange kalorier, ja. Dette fikk jeg virkelig øynene opp for da jeg var hjemme hos pappa og stekeplatene ikke funka. Det ble jo selvfølgelig Grandis da, og siden jeg talte kalorier da innså jeg at det virkelig ikke var greit om jeg skulle spise hele pizzaen, spesielt ikke siden pappa hadde dytta på enda mer ost. I følge LifeSum er det 1286 kalorier i en glutenfri Grandis. Det er mye!!!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #13 Skrevet 13. november 2016 3 timer siden, stan skrev: Da bytter du bare ut med lysere og finere mel. Baker bunnen tynnere. Bruker storfekjøtt og gjerne noe bacon. Bruk mye ost, finn en fet type. Stek kjøttet i smør. Alt dette vil øke energi per enhet. Og pizzaen vil sikkert bli kjempegod. Server med en litt sterk rødvin Dette er tips jeg bruker for å gå ned i vekt! Bortsett fra melet da. Det kutter jeg helt ut og bruker heller alternativer uten så mye stivelse (min favorittoppskrift på pizzabunn er egg, proteinpulver, ost, fløte, fiberhusk og krydder, og flere altetere jeg har servert den til har sagt at det er den beste pizzabunnen de har smakt). Og at jeg ikke drikker rødvin hver dag. Men jo, du har forsåvidt en del rett. De fleste tipsene er naturlige, sunne råvarer. Så mer av dem gir gladere kropp som er mer villig til å bli normalvektig uansett om man startet som overvektig eller undervektig. Anonymkode: 4a83e...730 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #14 Skrevet 13. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er tips jeg bruker for å gå ned i vekt! Bortsett fra melet da. Det kutter jeg helt ut og bruker heller alternativer uten så mye stivelse (min favorittoppskrift på pizzabunn er egg, proteinpulver, ost, fløte, fiberhusk og krydder, og flere altetere jeg har servert den til har sagt at det er den beste pizzabunnen de har smakt). Og at jeg ikke drikker rødvin hver dag. Men jo, du har forsåvidt en del rett. De fleste tipsene er naturlige, sunne råvarer. Så mer av dem gir gladere kropp som er mer villig til å bli normalvektig uansett om man startet som overvektig eller undervektig. Anonymkode: 4a83e...730 Kunne du skrevet/linket til hele den oppskriften på pizzabunn? Anonymkode: 79816...667
Fru Uperfekt Skrevet 13. november 2016 #15 Skrevet 13. november 2016 På 11.11.2016 den 22.45, jabx skrev: Fy faen så kjedelige de foreslåtte alternative rettene er. Mer spennende enn grandis i det minste
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #16 Skrevet 13. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du skrevet/linket til hele den oppskriften på pizzabunn? Anonymkode: 79816...667 Gjerne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866 Jeg bruker ikke soja da. Jeg bruker heller nøytralt proteinpulver. Så dette er min versjon: 2 egg 1 ss fløte 1/2 ts bakepulver 1,5 dl revet ost litt salt 1 ss kaldpresset olje 2 scoop proteinpulver 1 ss fiberhusk Rør sammen og vent i noen minutter mens fiberhusken får jobbe litt (men ikke vent for lenge, da blir den for tykk). Spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225 ºC, eller til bunnen blir sprø og begynner å få farge. Sleng på ditt favorittfyll og stek videre til den er ferdig Anonymkode: 4a83e...730 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. november 2016 #17 Skrevet 13. november 2016 Grandiosa er ikke pizza. Lag heller hjemmelaget pizza
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #18 Skrevet 13. november 2016 1 time siden, Loki Laufeyson skrev: Grandiosa er ikke pizza. Lag heller hjemmelaget pizza Enig Lag en hjemmelaget pizza. D akan du ha på det du selv vil. Om du velger broccoli, halve rosenkål, rødløk i båter, hvitløk og tomater eller om du vil ha skinke eller pepperoni blir ditt eget valg. Og nordmenn er svært rause med osten! Om du teller kalorier så går det helt fint å ikke drukne pizzaen i ost Anonymkode: 7f4a4...f57 1
CoolSistah Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 På 13.11.2016 den 19.29, AnonymBruker skrev: Gjerne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866 Jeg bruker ikke soja da. Jeg bruker heller nøytralt proteinpulver. Så dette er min versjon: 2 egg 1 ss fløte 1/2 ts bakepulver 1,5 dl revet ost litt salt 1 ss kaldpresset olje 2 scoop proteinpulver 1 ss fiberhusk Rør sammen og vent i noen minutter mens fiberhusken får jobbe litt (men ikke vent for lenge, da blir den for tykk). Spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225 ºC, eller til bunnen blir sprø og begynner å få farge. Sleng på ditt favorittfyll og stek videre til den er ferdig Anonymkode: 4a83e...730 Jeg skal prøve den. Men er den god, eller "lavkarbo-god"?😁 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Skrevet 15. november 2016 2 timer siden, CoolSistah skrev: Jeg skal prøve den. Men er den god, eller "lavkarbo-god"?😁 Haha! Det er jo en annerledes pizzabunn, men den er nøytral og god, synes jeg. Og som sagt tidligere, jeg har servert den til flere altetere som har sagt at det er den beste pizzabunnen de har smakt. Den smaker litt som en tam omelett hvis det ikke er noe mer i deigen. Men jeg pleier å legge til litt oregano, eller kanskje litt pesto. Det gjorde jeg med pizzadeigen før da brukte mel også. Anonymkode: 4a83e...730 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå