Catlin Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Jeg har lyst å lage advenskalender til to av mine beste venninner. Det kan ikke koste så mye - og jeg er totalt tom for ideer. Noen som har ideer til hva jeg kan finne på?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Det første er jo å sjekke om de ønsker seg kalender. Der sire mange nei - vi har alt vi trenger og ti ganger til med ting. Deretter, om de ønsker seg en kalender: gi dem noe de kan glede seg over nå og som samtidig ikke ender med en bad feeling etterpå. Altså ikke 24 luker med sukker, ikke 24 luker med ting som må kastes i den stadig voksende søppelhaugen eller 24 luker med kosmetikk som om 3-4 år havner på helsefarlig-lista. Min beste ide er: 24 luker (gjerne digitale) med grunner til hvorfor de er dine beste venninner, bilder av morsomme ting dere har gjort sammen og/eller minner. Kast inn en håndfull eventer, kan være alt fra venninne-måneskinnstur med hjemmelaget kakao eller gløggkveld i stua (passer for den blakke) til tur på kino/kafé/byen. Anonymkode: 911d3...929 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 1 time siden, Catlin skrev: Jeg har lyst å lage advenskalender til to av mine beste venninner. Det kan ikke koste så mye - og jeg er totalt tom for ideer. Noen som har ideer til hva jeg kan finne på? Det er dyrt med kalendere, selv om du kjøper bare noe til 10 kr per dag, det blir jo 240 kroner det påen kalender! Men finn gjerne på sånne aktiviteter da...eller fine ord for dagen.... Det kan være en koselig kalender du har laget med fyrstikkesker, og inni er det et lapp med et visdomsord og en liten karamell........ Anonymkode: 9b643...c33 1
Millimani Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Gjør som meg og min familie. Vi kjøper til hverandre, men bare for adventssøndagene. Å kjøpe en gave for hver dag i 24 dager er ikke nødvendig til en voksen person. Min familie klarer oss med å gi på adventssøndagene. Første gaven er alltid en Flax-kalender. De andre kan være f.eks. sokker, dagkrem, deodorant, marsipan, te, osv. 1
Maleficenta Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 På Friday, November 11, 2016 den 21.14, Catlin skrev: Jeg har lyst å lage advenskalender til to av mine beste venninner. Det kan ikke koste så mye - og jeg er totalt tom for ideer. Noen som har ideer til hva jeg kan finne på? Babor kalender eller decleor kalender ellerbodyshop sin. Om ikke blir det bare at man kjøper no smådill som ingen trenger 1
Lykkehjerte Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 På Friday, November 11, 2016 den 22.44, AnonymBruker skrev: Det er dyrt med kalendere, selv om du kjøper bare noe til 10 kr per dag, det blir jo 240 kroner det påen kalender! Men finn gjerne på sånne aktiviteter da...eller fine ord for dagen.... Det kan være en koselig kalender du har laget med fyrstikkesker, og inni er det et lapp med et visdomsord og en liten karamell........ Anonymkode: 9b643...c33 Likte dine forslag, og tar de med meg.
Lykkehjerte Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 32 minutter siden, Millimani skrev: Gjør som meg og min familie. Vi kjøper til hverandre, men bare for adventssøndagene. Å kjøpe en gave for hver dag i 24 dager er ikke nødvendig til en voksen person. Min familie klarer oss med å gi på adventssøndagene. Første gaven er alltid en Flax-kalender. De andre kan være f.eks. sokker, dagkrem, deodorant, marsipan, te, osv. Svært hyggelig med adventspakker på søndagene!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 En tepose, porsjonspakning med kakao, en kaffekapsel, et telys med duft, litt hjemmelaget snop, et par røkelsespinner osv. Kan godt være små, ubetydelige ting, men gitt som gave oppleves det som et uttrykk for omtanke. Anonymkode: dc414...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 På 11.11.2016 den 21.59, AnonymBruker skrev: Det første er jo å sjekke om de ønsker seg kalender. Der sire mange nei - vi har alt vi trenger og ti ganger til med ting. Deretter, om de ønsker seg en kalender: gi dem noe de kan glede seg over nå og som samtidig ikke ender med en bad feeling etterpå. Altså ikke 24 luker med sukker, ikke 24 luker med ting som må kastes i den stadig voksende søppelhaugen eller 24 luker med kosmetikk som om 3-4 år havner på helsefarlig-lista. Anonymkode: 911d3...929 Du er nok gøyal på fest. Anonymkode: 6a5bf...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tepose, porsjonspakning med kakao, en kaffekapsel, et telys med duft, litt hjemmelaget snop, et par røkelsespinner osv. Kan godt være små, ubetydelige ting, men gitt som gave oppleves det som et uttrykk for omtanke. Anonymkode: dc414...8dd Dette synes jeg var gode ideer, og også dusjsåpe/bodylotion i reisestørrelse, små neglelakker (kjøpe flerpakk og dele opp, så blir det ikke så dyrt) o.l. Anonymkode: 6a5bf...2f7
Pikeliten Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 Stikk innom Biltema og Clas Ohlson og ta en grundig kikk. Fant isbitposer med hjerteform på Biltema til under en tier i fjor. Nyttige ting som er bittelitt ekstra. Ellers støtter jeg forslaget om bilder av dere og sitater underveis, det trekker ned prisen. Hva med å kikke på loppis/bruktbutikker etter glass med noe morsom print, en bok som passer eller morsomme kort? Ved å tenke litt alternativt kan du finne mye som er veldig billig og som mottaker kan synes er gøy. Hva med å brette en origami-stjerne som er så populært nå? I avispapir eller et vanlig hvitt kopiark er det tilnærmet gratis😊 Tepose der du bytter ut den lille lappen på tråden med en hjemmelaget?
Catlin Skrevet 18. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 18. november 2016 Mange ideer her. Tusen takk !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå