AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Hei, det blir min første jul i min egen leilighet i år. Og lurer på når det er greit å pynte til jul? Jeg vil gjerne gjøre det koselig her og gleder meg til dette. Når pynter dere til jul? Jeg tenkte 1. Desember, men det er kanskje litt tidlig.. . Hva er vanlig hos deg? Anonymkode: 40646...0bf
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 23. desember. Anonymkode: a699d...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Jeg pynter ikke til jul siden jeg alltid er bortreist, men jeg pynter jo til advent i slutten av november. Anonymkode: dd266...fba
Kontormus Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 1 søndag i advent er det greit å begynne syns jeg. I år er det den 27. november. Syns å vente så lenge som til lillejulaften er lenge, og julen blir så kort. Er hyggelig å la julestemningen sige inn i førjulstida 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 Starter å pynte så smått rundt advent og så tar vi det litt etter litt utover desember, juletreet pynter vi lille julaften. Anonymkode: 60427...08c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #7 Skrevet 11. november 2016 Begynner rundt advent med bare litt pynt, også tar vi resten og treet lille julaften. Anonymkode: 42e83...a32
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #8 Skrevet 11. november 2016 Jeg gjør slik det var da jeg var liten og bodde hjemme Juletre kommer ikke inn og pyntes før på kvelden lille julaften. På lille julaften på dagtid kjøper jeg en skikkelig stor julestjerne. - det er slik jeg har julepyntet når jeg har vært hjemme hos meg selv før og etter selve julaften. Da er romjulen med julekos og julepynt veldig hyggelig. I fjor jobbet jeg hele julen, så da valgte jeg bort juletreet og kompenserte med masse svibler og julestjerne. I år har jeg fri mellom jul og nyttår, og da blir det nok juletre som pyntes på lille julaften. Anonymkode: 3afaf...de6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #9 Skrevet 11. november 2016 Først pynter vi og gjør oss ferdig med advent. Anonymkode: 38e3c...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #10 Skrevet 11. november 2016 Jeg drar bort i juleferien, og vil ikke ha jul i en måned i strekk. Det blir ingen julepynt, men pynter litt til advent med stake og duk og sånn Anonymkode: 0a541...dbf
Cascol Skrevet 11. november 2016 #11 Skrevet 11. november 2016 Pynter til jul 23. desember. Først kommer jo advent, med lys og stjerne i vinduet og sånt☺
applestories Skrevet 11. november 2016 #12 Skrevet 11. november 2016 Julepynten kommer frem 21.-22. desember. Frem til for et par-tre år siden pyntet vi ikke før 23., men det er så mye å gjøre, og det er koseligere å slippe å stresse sånn med all pynten (for det begynner å bli mye og mange rom) at det blir litt tidligere nå. Men treet kommer aldri opp før lillejulaften sen ettermiddag eller kveld.
SweetM Skrevet 11. november 2016 #13 Skrevet 11. november 2016 Pynter til advent 1. søndag i advent eller 1. desember (avhengig av hva som kommer først). Da er det lilla som gjelder. Stjerner og lysestaker i vinduene, dørkrans og utelys kommer fram da. Fra ca 13. desember begynner jeg å finne fram litt julepynt, henger opp julegardiner osv. Jeg foretrekker å pynte med få ting, men gjerne større eller dyrere ting som betyr noe for meg. Er ikke helt som Gjertrud Sand (The Julekalender), med andre ord... Juletreet pynter jeg 22. eller 23. desember, kommer an på hvordan jeg jobber. Rydder vekk julepynten 6. januar eller nærmeste fridag. Her jeg bor er det vanlig å ha julepynten framme til 20. dag jul (13. januar), men det synes jeg blir for lenge.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #14 Skrevet 11. november 2016 1. søndag i advent starter jeg med stjerne i vinduet og adventsstake. Jeg har også planer om å etterhvert kjøpe noen lilla duker, men har ennå ikke funnet noen som passer. For å få fin stemning i adventstiden prøver jeg også å få til rolige kvelder med telys, rolig musikk, klementiner og en bok. Etterhvert kommer dager der leiligheten er fylt med duften av nybakte småkaker, og gradvis kommer kakeboksene frem. Pepperkakehuset blir satt frem når det er montert siste søndag før jul. Lille juleaften eller dagen før vi reiser bort pynter jeg til jul. Da er jeg ferdig med julevasken, og har ryddet en plass til julekrybba i bokhylla. Jesusbarnet må så klart vente til han er født. Julepynten varer vanligvis ganske lenge, for når januar og hverdagen kommer er det så koselig å ha en pyntet leilighet å komme tilbake til. Jeg prøver å få ut jula før 20. dag jul. Da jeg bodde hjemme var julepynting en fin og viktig del av juleforberedelsene. Om kvelden lille juleaften hentet vi ned juletreet og julepynten fra loftet og monterte treet. Pappa pleide å gjøre dette da vi var små, men etterhvert som vi ble større fikk vi gjøre det helt selv. Pyntingen fikk vi også gjøre stort sett på egenhånd, under overoppsyn fra mamma som passet på at vi pyntet litt i hele huset. Duker og gardiner tar mamma seg av fremdeles. Når pynten skulle ned 13. dags jul var vår jobb å samle all pynten på stuebordet mens mamma og pappa pakket det ned. Til slutt demonterte vi treet, og mens vi og pappa bar all pynten opp satte mamma pepperkakehuset på stuebordet og hentet en hammer. Den årlige trusselen var at hvis vi somlet rakk vi ikke spise av pepperkakehuset før leggetid, og da ville mamma og pappa spise opp alt sammen etter at vi hadde lagt oss. Trusselen mistet effekt etterhvert som vi begynte å legge oss nesten like sent som foreldrene våre, men da hadde vi vanen. Søsknene mine bor der fremdeles, og jeg er sikkert på at ihvertfall lillebroren min tviholder på disse tradisjonene. Anonymkode: 90db1...688
Gjest Eugene Onegin Skrevet 11. november 2016 #15 Skrevet 11. november 2016 Jeg pynter aldri til jul.
Gjest Vinglepetra Skrevet 11. november 2016 #16 Skrevet 11. november 2016 Pynter til advendt først, da pleier jeg å sette fra advendtslys og finne frem duker, ha advendtstaker og stjerner i vinduene. Setter også frem små reinsdyr og andre julefigurer. Pleier å ta frem julegardiner, puter og små pynte figurer. Selve treet setter jeg ikke opp før 22 desember, liker å ha der klart før lille juleaften. Jeg rydder vekk julen rett etter nyttår, eller 30.12. Da pleier jeg å ta vekk alt sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #17 Skrevet 11. november 2016 1. desember pynter treet også da. investert i et dyrt fake et som er veldig fint. må få valuta for pengene liker ikke lilla så kjører på med rødt og julete med en gang Rydder vekk jula etter nyttårsaften. Anonymkode: a08ff...82f 2
SunnivaOslo Skrevet 12. november 2016 #18 Skrevet 12. november 2016 Soon... Pynter litt gradvis da,men uka før jul er det så overpynta her at shabby chic vennina mi som bare pynter med hvitt og sølv nesten besvimer. 1
Strawberry Fields Skrevet 12. november 2016 #19 Skrevet 12. november 2016 (endret) Jeg pynter 1. desember! Gleder meg alltid til jul, og vil nyte julestemningen så mye som mulig. Det er jo da adventskalendene og sjokolagekalenderne settes opp å, så da passer det fint med pynt. Endret 12. november 2016 av Strawberry Fields
melatonin Skrevet 12. november 2016 #20 Skrevet 12. november 2016 Liker å få opp litt og litt utover desember. Begynner så klart med adventsstake og stjerner inne, og lyslenker ute. Så dukker det opp litt her og der ut over desember. Tar resten av pyntinga kanskje 22, des, men treet er fast tradisjon at jeg og mannen pynter den 23 des, spiser en gooood kvledsmat og bare kjenner at nå er det jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå