AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Anbefaler alle å gå ifra partner/ektefelle hvis personen er kontrollerende, slem og som nekter deg i å ta del! Mener at du er verdiløs, men deretter verdifull når du gjør som h*n sier! En partner der man må gjøre seg fortjent til "kjærlighet." Og daglig bruke krefter på å tenke ut måter å unngå missnøye, for da blir du skadet! Røm og forsvinn NÅ! Plutselig har du sittet med partneren i åresvis og godtatt det ene og det andre for å ha fred i heimen og til slutt gir man opp og mister troen på at man kan få det bedre eller noen form for lykke, annet enn det slangen forteller deg. Man får barn for alt ble plutselig så bra! Men så innser man at det var en illusjon. H*n konkurrerer med barnet om oppmerksomheten din, leker med følelsene til barnet, sår splid. Du gjør nesten alt du kan for å beskytte dem, annet enn å gå...fordi du tror det kan bli mye verre om du prøver. Du lever så for sine barn hvor man håper inderlig ikke vil ta samme valg og man slår seg til ro med at man i det minste har klart å lage et fint hjem for dem og barnebarn. Men så slår det deg at din partner som har revet og slitt i deg og hvisket løgner, løgner du visste var løgner men til slutt fortalte du de samme løgnene til deg selv. Personen vil ALLTID være den samme! Og etter mange år ser du at du har sviktet som forelder der du ser hvor mye slitasje barna dine har fått etter å ha vokst opp med en nummen mor eller far med en giftig og manipulerende dritt du har latt leve tett på i livene deres, hele deres liv ... Den partneren kommer aldri til å endre seg. I livet deres har dere bygd hus, fått bil, en arv og en flott fasade, men du innser at det aldri var like viktig for barnet ditt som det å ha en glad forelder. Barnet ditt vil flytte tidlig ut og nekte å komme hjem eller på besøk mens den giftige personen er i samme hus. Du får vondt fordi du vet at denne personen vil gjøre det vanskeligere for barna når barnet ikke gir etter eller lar seg bli styrt av ondskapens lillefingeren, også vet du h*n vil alltid gjøre det vanskelig og tøft! Selv vanskelig for deg som mor eller far å hjelpe barnet ditt. Jeg kan bare advare alle dere andre! GÅ! Du trøster deg og de voksne barna med at du har lest at psykopater blir roligere med årene, og når de blir gamle blir de kanskje like harmløse som normale folk. Men hvor gammel da egentlig? GÅÅÅÅÅÅ!!!! Anonymkode: a3a5b...c86 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Enig, alt er bedre enn et slikt liv. Psykopater er ikke glad i deg, de holder på med evig sirkulering, en blir utslitt-de skaper så mye konflikter mennesker i mellom, de er psyke. Psykopati er en psykisk sykdom, utbredt og de blir aldri bedre/friske. Så, enig med HI- GÅ. Anonymkode: 392f2...b4b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Fsren min er psykopat. Han ødela barndommen min, ungdomstida mi, forhold, forsøkte å ødelegge ekteskapet mitt, ødela for meg da jeg var selvstendig næringsdrivende og gjør alt han kan den dag i for å ødelegge livet mitt. Snakker stygt om meg og setter ut falske rykter om meg og skal ta hevn fordi jeg nekter han å se barnebarnet slik han holder på. Unner ingen Å måtte leve med sånne. Anonymkode: 2ca14...d1f 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 Nå er jeg ikke sammen med personen mer, men det var fint med en påminnelse. Takk for innlegg Anonymkode: 5a516...ea9 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 ENDA en psykopat tråd.... Kan dere slutte å slenge ut med diagnoser og whatnot hele tiden? Bare fordi en person driter i følelsene dine og er en drittsekk så betyr det ikke han er "psykopat". Anonymkode: b0b82...0d4 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: ENDA en psykopat tråd.... Kan dere slutte å slenge ut med diagnoser og whatnot hele tiden? Bare fordi en person driter i følelsene dine og er en drittsekk så betyr det ikke han er "psykopat". Anonymkode: b0b82...0d4 En psykopat er jo gjerne en drittsekk som driter i andres følelser, så det ts beskriver betyr i alle fall ikke at mannen IKKE er psykopat. Poenget, uansett hva man kaller denne kroniske drittsekken, er å ta varselsignalene på alvor og komme seg unna fort som f. Anonymkode: f0c7b...0c5 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #7 Skrevet 12. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En psykopat er jo gjerne en drittsekk som driter i andres følelser, så det ts beskriver betyr i alle fall ikke at mannen IKKE er psykopat. Poenget, uansett hva man kaller denne kroniske drittsekken, er å ta varselsignalene på alvor og komme seg unna fort som f. Anonymkode: f0c7b...0c5 Hahaa liker at du utdyper menn, og ikke kvinner,heia feministen. Kvinner er like manipulerende som menn, helst verre av og til Anonymkode: eaa87...1e6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #8 Skrevet 12. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaa liker at du utdyper menn, og ikke kvinner,heia feministen. Kvinner er like manipulerende som menn, helst verre av og til Anonymkode: eaa87...1e6 Gratulerer. Med meget godt fokus i en tråd om krapyl psykopater, dyssosiale svin. Hm, la meg se... aner jeg kvinneforakt.. ? Wonder why. Anonymkode: b08e3...8ce
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #9 Skrevet 12. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaa liker at du utdyper menn, og ikke kvinner,heia feministen. Kvinner er like manipulerende som menn, helst verre av og til Anonymkode: eaa87...1e6 VEL...nå handlet Hi om en mann.... .... .... Anonymkode: 51d9a...8d5 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #10 Skrevet 12. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: ENDA en psykopat tråd.... Kan dere slutte å slenge ut med diagnoser og whatnot hele tiden? Bare fordi en person driter i følelsene dine og er en drittsekk så betyr det ikke han er "psykopat". Anonymkode: b0b82...0d4 Det er POSITIVT MED KUNNSKAP! Det er mange psykopater/narsissister der ute og fok går i fellen hver dag. Anonymkode: 392f2...b4b 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #11 Skrevet 12. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er POSITIVT MED KUNNSKAP! Det er mange psykopater/narsissister der ute og fok går i fellen hver dag. Anonymkode: 392f2...b4b Ja. Og flere burde lese boken Sjarmør og tyrann, som kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets sider Anonymkode: 51d9a...8d5 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #12 Skrevet 12. november 2016 Jeg lever heldigvis ikke med en psykopat, men har et menneske i nær familie som jeg lurer på om faller under denne diagnosen. H*n er sammen med et menneske i min nære familie. H*n har aldri tatt initiativ til snakke og/eller bli kjent med oss, noe man har avskrevet som "beskjedenhet." H*n har gitt inntrykk av at h*n liker meg, men ikke min samboer. "Konflikten" startet med at h*n baksnakket, gjorde narr av, og regelrett frøs ut min samboer. Min samboer tok seg personlig ikke veldig nær av dette, noe h*n merket. Til slutt sluttet h*n å svare når min samboer spurte om noe. Lot som om at h*b ikke hørte dette. Partneren (altsø den som er i min familie), unnskylder igjen dette med beskjedenhet. Til slutt eskalerte dette i såpass stort omfang at jeg tok det opp med en av mine foreldre. Denne hadde også lagt merke til tendensen. Jeg ønsket ingen konflikt med dette mennesket, fordi jeg hadde dårlige viber angående h*n. Så ønsket ikke å konfrontere h*n. Min samboer sa likevel til partneren da partneren spurte hva jeg hadde imot vedkommende, at det gjaldt h*ns baksnakkelse og behandling av ham. Vedkommende påstod dette aldri hadde skjedd, og personen i min nære familie anklaget MEG for løgn. I etterkant, har denne personen begynt å kontakte mine venner, familie, jobb etc, med sine ekte e-postkonti, FB, Instagram, med mer. Når vedkommende først ble konfrontert, påstod h*n at h*b aldri hadde gjort det. Når så beviser og vitner steg frem, sa h*n dette var falskt, eventuelt at vedkommende var hacket. Alt har foregått over flere måneder, noe som er nevnt er informasjon særdeles få kjente til, samt tekniske spor viser at det er vedkommende som har gjort dette. Fra å hakke på min samboer, går dette mennesket nå etter meg. H*b har snudd medlemmet i min nære familie mot meg. Sørger for at denne personen omtrent kun omgås h*n og h*ns familie. H*n nekter å omgås mine foreldre fordi de har uttalt at de støtter meg. Usikker på hvorvidt dette faller under psykopati, men har fått høre av en psykolog at det er meget sannsynlig. Det er veldig frustrerende og ødelegger en hel familie. Jeg lurer på om mitt familiemedlem noen gang vil få øynene opp for, og innse sannheten. Alt vi legger frem avvises. Partneren har nektet å anmelde saken, og nekter å møte oss for å finne ut av ting. Likevel støtter og tror mitt familiemedlem på vedkommende. Hva kan man gjøre i en slik situasjon? Får knapt sove lenger, både på grunn av den emosjonelle belastningen, men også på grunn av at den gale partneren fortsetter å stalke meg. Både jeg og mine foreldre har spurt om vedkommende misliker meg og hvorfor, det benekter h*n. H*n påstår eneste grunn til det er fordi jeg liksom har funnet på alt dette. (Isåfall hadde jeg vært et geni på alle områder. Og vært en Gud med så mange tilganger jeg måtte ha). Alle ser hvor ulogisk det er, med unntak av mitt familiemedlem. Nå er neste skritt at advokat tar kontakt med vedkommende, men er redd det gjør h*n enda mer hevnlysten, som beskrevet her. Håper noen kan komme med oppmuntrende ord, holder på å gi opp snart. Anonymkode: 4f623...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #13 Skrevet 12. november 2016 Kvinner elsker og hater psykopater. Det som er tragisk er at en snill mann ofte blir kastet ut av et evt forhold mye tidligere enn en psykopat (spennende mann i kvinnenes øyne). Jeg har ingen medlidenhet ovenfor kvinner generellt, for de får som de sår. Anonymkode: 0e326...aa4
Carrot Skrevet 12. november 2016 #14 Skrevet 12. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: ENDA en psykopat tråd.... Kan dere slutte å slenge ut med diagnoser og whatnot hele tiden? Bare fordi en person driter i følelsene dine og er en drittsekk så betyr det ikke han er "psykopat". Anonymkode: b0b82...0d4 Auda - følte du det traff kanskje siden du ble så provosert at du måtte påpeke dette i en tråd som tydelig handler om noe veldig reelt og vanskelig for mange? Sammen med det faktum at "slike" mennesker på folkemunnen alltid har blitt stemplet som "psykopat" er det ikke å "stille en diagnose" men å bruke et kjent begrep i ikke-medisinsk forstand, men det regnet jeg nesten med du også skjønte tross alt og står igjen med at utbruddet ditt inneholdt mer enn bare en markering på at man misbruker en psykisk diagnose i sin dagligtale? 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Og flere burde lese boken Sjarmør og tyrann, som kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets sider Anonymkode: 51d9a...8d5 Fin bok, men det er mange andre også innen psykologien som tar for seg grensetilfellene - likevel syns jeg nok at begrepet "psykopat" fint kan brukes i dagligtale for å påpeke at enkelte mennesker rett og slett driter i hva du føler fordi det de føler er viktigere og de vil aldri endre seg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #15 Skrevet 12. november 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner elsker og hater psykopater. Det som er tragisk er at en snill mann ofte blir kastet ut av et evt forhold mye tidligere enn en psykopat (spennende mann i kvinnenes øyne). Jeg har ingen medlidenhet ovenfor kvinner generellt, for de får som de sår. Anonymkode: 0e326...aa4 tror det henger litt sammen med at det er veldig vanskelig å bryte ut av et forhold med en sånn en. De gjør en avhengig og gir dårlig selvtillit. Men så er det en berg og dalbane! Man klarer kanskje å bestemme seg for å forlate han, men så kommer han inn og smelter hjertet hennes og er den snilleste og mest sjarmerende romantikeren en stund til. Tøyer strikken... Og all samvittighetskvalene. En kvinne som lever med en person som er ikke er snill (psykopatiske tendenser,) Jeg tror kvinnen HATER og forakter mannen, men samtidig har forelsker seg innimellom fordi han bygger henne opp når han vil og knuser henne etterpå igjen. Jeg tror at en kvinne aldri hater en snill mann på samme måte. Men de er ofte forferdelig sjarmerende og manipulerende og som sagt utrolig vanskelig å bli kvitt. En annen ting er at de aldri gir seg med å prøve å erobre deg hvis de ikke klarte det først, også kan kvinnen være redd for alle konsekvensene i å forlate han. (terror/vold/ryktespredning ect.) MEN NÅ skrev jeg dette som en kommentar på at kvinner elsker og hater psykopater. Dette skjer andre veien også! Anonymkode: a3a5b...c86
Carrot Skrevet 12. november 2016 #16 Skrevet 12. november 2016 Føler for å legge til at det ikke er kun menn det er snakk om, kvinner er kanskje like ofte kontrollerende og ønsker sin vilje som menn, men som ab over skriver er det ofte slik at denne typen mennesker finner seg en partner som ser dem som en utfordring til noe bedre, og i det ligger mye av kjernen - man kan ikke endre andre, andre kan endres seg fordi de selv ønsker en endring så klart, men ingen endrer seg fordi noen andre sier det skal..
OPIgirl Skrevet 12. november 2016 #17 Skrevet 12. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner elsker og hater psykopater. Det som er tragisk er at en snill mann ofte blir kastet ut av et evt forhold mye tidligere enn en psykopat (spennende mann i kvinnenes øyne). Jeg har ingen medlidenhet ovenfor kvinner generellt, for de får som de sår. Anonymkode: 0e326...aa4 De får som de sår? Som man sår, høster man heter det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå