Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alenemødre har ikke så mye tid til å tenke på seg selv. Og du skal være bra teit i huet om du føder en unge for å tjene penger på det. Det koster ca. 800 000,- å fø opp en unge, om du skal gå på trygd får du det kun de første 3 årene. Tror ikke de fleste alenemødre er i noen situasjon de hadde ønsket seg. Det er kjempetøft å være alene med alt ansvar. Jeg synes alenemødre gjør en god jobb, og kunne aldri sett på dem som snyltere. De mottar en helt lovlig støtte fra staten. Synes uansett det er stygt å henge dem ut slik, ikke minst pga. barna som da skal gå å føle at de er en mindreverdig familie. Er det snyltere du er ute etter å ta, er det nok av dem andre plasser. Kanskje du ikke trenger gå lengre en til speilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud...så uengasjerende.

Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hadde vært bedre om "aleneforeldrene" ikke fikk en krone i stønad, at de måtte klare alt selv, og "skilsmisse" burde bare bli gjennomført om ingen utenforstående hadde innvendinger. Man burde i tillegg bli pålagt å finne seg en partner rimelig raskt slik at man ikke ble en byrde for samfunnet. Det finnes jo så mange enslige ungkarer i Finnmark og ellers på bygda....Good luck :P

Skrevet

Og alle sosialklienter er ikke alenemødre heller......

Det er også arbeidsledige ungdommer, narkotikamisbrukere, de som bor sammen med barnefaren og sier til trygdekontoret at de bor alene osv.

Jeg synes det er urettferdig av deg å bare plukke ut den ene gruppen når det er mange grupper som gjør akkurat det samme.

Sett deg selv i en alenemors situasjon, så skal vi se om du sier det samme etterpå.

Jeg forsvarer heller ikke dem, jeg vet at det finnes enkelte der ute som ikke gidder å jobbe og går heller til sosialkontoret og trygdekontoret, men det er all hetsingen jeg ikke liker.

Man trenger ikke å skjære alle alenemødre over en kam, bare fordi noen gjør det du skriver om. Det er veldig urettferdig.

Som jeg skrev tidligere så jobber de som oss andre, sliter med økonomien, har barna i barnahage og de har bare en inntekt til å betale alle utgifter.

Og dessuten så får jo alle som har barn kontantstøtten, småbarnstillegg og barnetrygds, så det kan ikke regnes med i regnestykket om en alenemors inntekt.

Hva med å se tingene fra deres side enn å si at sånn og sånn er det bare?

Gjest Anonymous
Skrevet

Rødhette, jeg tror du har sett litt for mye på Ricki Lake i det siste. Hvor er det du får det fra at alle alenemødre får barn for pengene si skyld og knuller den første og beste som gjør henne gravid??

Tror du at de pengene en alenemor får i støtte kan oppveie for den tiden hun faktisk må bruke på barna?

Jeg tror det er veldig vanskelig å være alene med et barn. Tenk selv om du måtte ta med barnet med en gang du skulle sette foten utenfor døra, eller skaffe barnevakt hver gang du ønska deg litt tid for deg selv.

Selv vet jeg om flere alenemødre som sliter r#va av seg for å få en utdannelse slik at de kan forsørge barna sine selv...

Skrevet

Hvis dette innlegget er skrevet for å provosere, må jeg si at du klarer ikke det engang... :ler:

For så trangsynte mennesker, uten evne til å debattere med det minste innsikt av fakta, eller erfaringer for densaksskyld, må man lete lenge etter.

Og så heldige som vi er så har vi dem faktisk her på KG :hoho:

Ser selv mye på Ricki Lake, men er heldigvis så opplyst at jeg skjønner at dette ikke gjenspeiler the real life!

Skrevet

Og hvor mange alenemødre er det ikke i Norges land? Jeg tror det er mange flere enn dere vil innrømme. En ting er at dem nesten ikke kan folkeskikk. Har en historie å fortelle om i stad. Da var jeg nede på Rimi, og til tross for min forbauselse sto det en skrierunge med mora si. Denne ungen hylte og skreik. Jeg kastet selvsagt et blikk på denne ungen, og tittet deretter på mora, hvor jeg spør forsiktig, si meg... har ikke ungen lært seg maneer? Og tror dere ikke at morauhyret hojet og ulte?

Jeg skjønte straks hvor denne lille gutten hadde lært å skrike.

Waco

Slitsomt at alenemødre ikke ser ut til å akseptere litt konstruktiv kritikk....

Skrevet

Kanskje ungen var i trassalderen, Waco? Det er faktisk sånn at unger skriker innimellom uten at man av den grunn er dårlige foreldre. De tester ut for å se om de får viljen sin, og når det ikke virker skriker de enda høyere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så barn oppvokst med begge foreldrene skriker og hyler altså ikke???

Neivel, det vet vel du....

Og ja det er trolig mange alenemødre her i landet. Og det er alene kvinnenes skyld? Sikkert, for feige, ansvarsløse mannfolk finnes det vel ingen av?!!! :hoho::hoho::hoho:

Hadde jeg møtt deg, som stresset og sliten mor med mer enn nok å tenke på, og du hadde krevd min oppmerksomhet for å snakke om maneerer og folkeskikk(!!!) så skal jeg love deg at det hadde blitt mer enn uling og hojing. Hvis jeg da hadde hatt tid til å bry meg...

Er selv hojende glad for at jeg har et mannfolk til å hjelpe meg, og respekterer veldig de som er alene om dette. Hvis de da er en god mor da såklart. Og det tror jeg nok flesteparten er. For morsinstinktet er sterkt. For de som vet hva det er! Enkelte ting må man bare oppleve for å kunne uttale seg om.

Gjest ha ha
Skrevet

Denne Rødhetta provoseres ikke meg i hvertfall!!!

ha ha ha ha ha ha ha ha

Skrevet

Javel........Hvis du hadde møtt meg og min datter i butikken, waco, så hadde du sett en snart 3 åring som hyler og skriker hvis hun ikke får det som hun vil.

Og hun har ikke lært å skrike av meg, men dette er noe hun har begynt med den siste tiden.

Den ungen du så, var sikkert i trassalderen og da må man regne med litt av hvert fra disse små. Og nei, ikke alle unger kan manerer når de er så liten. Men det behøver heller ikke å bety at foreldrene ikke lærer dem det.

Skal si du forventer deg mye gitt.

Og moren du så behøver heller ikke å være alenemor. Jeg vet du ikke skrev det.

Skrevet
Jeg dømmer ingen, jeg generaliserer ikke, jeg bare lufter tankene mine. Er ikke dette et diskusjonsforum?

Vil man ha en unge, men ingen barnefar, er man en drittsekk.

Hmm..hva er det du gjør da, Rødhette? Det ser da ut for meg som at det er nettopp det du gjør?

Vet du hvorfor den enkelte alenemor er alene med barnet? Hun kan være enke, skilt, gud vet hva. Hun kan i alle fall ha meget gode og legale grunner.

Og selvsagt skal hun ha den støtten hun har krav på fra det offentlige. Det skulle bare mangle!

Noen skaffer seg barn for å kunne leve på statens regning, det vet jeg. Jeg har selv snakket med et par som gjør det. Eller rettere sagt gjorde det, dette er flere år siden. De må faktisk ha mer enn ett barn også, for at det skal "lønne" seg.

De aller fleste gjør det ikke, det våger jeg å påstå!

Dessuten, det finnes alenefedre også! Gjør de det samme da?

Jeg synes du er grovt urettferdig her, og jeg kan heller ikke innse at du har særlig gode argumenter for en slik påstand.

Om barnefaren stikker er det noe mora burde tenkt på før.

Dette er så useriøst at jeg ikke gidder å kommentere det nærmere..

Alle med en viss innsikt vet jo at barnetrygden blir brukt på øl og fanteri på byen, mens barnefaren eller bestemor må ha ungen på påtvunget gratisbesøk. Det er realiteten, jenter, hvorfor ikke se den i øynene?

Gjelder dette også alle, slik man får inntrykk av i det innlegget det er hentet fra?

Ja, dette er et diskusjonsforum, men en debatt på slike vilkår som du disker opp med her er dømt til å mislykkes.

Skrevet

Støtter Hege 100% her!

Hvem kan vite hva som er den bakenforliggende årsak til at en kvinne blir alene med barnet sitt?

Hva om din mor ble enke i ung alder, da du var bare 1 eller 2 år gammel!

Skulle hun i tillegg til sorgen over å miste din far, også ha det økonomisk vanskelig i tillegg?

Skulle dere da ikke få den hjelp dere hadde krav på?

Min svigermor ble "alenemor" før hun fylte førti.

Hun mistet mannen sin så altfor tidlig, og satt igjen med 5 barn i alderen 2, 6, 8, 10 og 11 år.

Hva mener du burde vært en passe "tilleggsstraff" for henne?

Hva er det det gamle indianerordtaket sier: "Døm ikke en mann før du har gått en mil i hans mokkasiner"...

Jeg skjønner at du er ute etter å provosere, men innleggene dine kan faktisk komme til å såre dem som fortjener og trenger det minst! Vi andre - som ikke sitter i en sårbar situasjon - vi tar dritten for det det er. Å rakke ned på en gruppe som allerede har det vanskelig, er hva jeg vil kalle under lavmål og fryktelig dårlig gjort!

Så med mindre du har noe mer intelligent og saklig å komme med, så foreslår jeg at du inntil videre tenker før du skriver.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ting er aldri slik det ser ut som. Knuller mens ungen ligger sidenav..ut og hente en ny som er bedre+ Hva var dette ? Hvordan vet du dette da???Du var vel til stede?

Når folk forteller slikt, da spør jeg.Hvordan vet du dette? har du sett? Har du vert der?

Må man være alenemor for å gjøre slikt?

tror det er de som er alene som knuller mest og flest? de har jo mere tid og mulighet?

Skrevet

Hege.

80% av de som tar initativ til seperasjon/skillsmisser er kvinner. Det er ganske naivt og tro at dette ikke har sammenheng med de økonomiske goder/samværsrett til barn som kvinner automatisk får.

Waco

Det er systemet det er noe feil med.

Gjest eminel
Skrevet

Lurer på hvor mange ganger du har sagt det nå, Waco?! En alenemor har ikke mer penger, en hun hadde hatt hvis hun hadde vært gift og delt økonomi med mannen sin. Hun må ta ansvar for en unge 24 timer i døgnet (når barnet ikke er i barnehagen). Hun må sørge for at ungen får nok mat, nok klær, muligens bleier, litt leker, barnehage (koster PENGER!!) og gi ungen kjærlighet og omsorg. Barn krever masse oppmerksomhet!! Jeg er helt utkjørt bare etter noen timer som barnevakt. Det er et stort ansvar å oppdra et barn alene! Kanskje hun også holder på å studere (som krever tid) eller jobber og sliter?! Det finnes selvfølgelig alenemødre uten rent mel i posen, men det finnes drittsekker alle steder!!

Foreldrene mine klarte så vidt å få endene til å møtes da jeg og søstrene mine var små. De hadde begge greit betalte jobber. Hvis min mor hadde vært alene så burde hun fått mye støtte fra trygdekontoret for å klart seg. Det er jo en selvfølge at de som sliter bør få det!!

Skrevet

Eminel, jeg beklager at jeg er av den oppfattning at man bør ha økonomi før man får unger.

Gjest eminel
Skrevet

Hadde vært et fortrinn det, men ikke alle er for å ta abort hvis de blir uplanlagt gravid. Det er heller ikke alle som har en jobb med superlønn, eller har blitt rike på andre måter heller. Tror ikke det hadde blitt mange unger i fremtiden hvis alle som skulle fått unger hadde hatt god økonomi.

Skrevet

Kanskje det er så enkelt at 80% av alle gifte menn er lite å samle på? :kgblunk:

Neida Waco, jeg er kanskje naiv jeg da, men jeg har ingen tro på at 80% av de kvinner som skiller seg gjør det på grunn av penger.

Tror det er andre grunner jeg.

Hvorfor skiller folk seg i det hele tatt?

Vel, denne tråden handler ikke om dette, men om alle de sleipe alenemødrene...

Det siste var sagt i spøk, men det smaker ille likevel..

Jeg nekter å godta at alenemødre er det fordi de vil tjener penger på det.

De er i alle fall ikke i flertall.

Husk at den "lønna" de i så fall får krever gjenytelse i minst 18 år. De første årene døgnet rundt.

Å være alenemor er ingen 9 til 16 jobb. Hva blir timelønna? For tapt søvn, bekymringer, glede, være husmor generellt, alltid sette barnet før seg selv, holde hus, mat, klær, gi omsorg og kjærlighet, you name it..

Ei mor som skaffer seg barn kun for å få inntekter kan da i så fall ikke være særlig glad i barnet? Da er det enda tyngre å leve med den jobben det er å ha barn.

Mens ei mor som har fått barnet av kjærlighet går til den jobben med glede.

Husk, Waco, at økonomien kan endre seg negativt etter at barnet er født, uansett hvor godt man planlegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...