Rødhette Skrevet 24. juli 2002 #1 Skrevet 24. juli 2002 Det kan umulig være morsomt for en unge å ikke vite hvem som er dets far. Moren vet at faren til barnet kunne vært hvem som helst. Hun hadde sex med åtte forskjellige i løpet av to måneder, det var bare flaks eller uflaks at det ble han det ble. Barnebidrag får hun iallfall. Ungen ligger i senga ved siden av, mens hun knuller en tilfeldig valgt kar som hun skifter ut minst en gang i måneden. Når hun er lei av den ene, overlater hun han ungen og stikker på byen for å få seg noe nytt. En som er litt bedre i senga, og som ikke gjennomskuer hennes slue spill. Kanskje får hun en unge med han også... det blir penger av sånt. Dette er vanligere enn dere tror, jenter. Alenemødrene finner vi overalt. Hippe kjerringer i tjueårsalderen, hvis hovedbeskjeftigelse er sitte på kg, mens ungen ser på tegnefilm på tv. Som variasjon ser hun på big-brother, mens ungen spiller data. Jeg klarer ikke å fatte at folk kan være så på trynet, men det kan de tydeligvis. Her inne finnes det nok av dem, ser jeg. Rødhette
Sitri Skrevet 24. juli 2002 #2 Skrevet 24. juli 2002 Stått opp på feil side av sengen i dag? Det har aldri falt deg inn i at det er barnefaren som stikker fordi dette passet han ikke akkurat nå? Jeg tror alldeles ikke at alenemødre er sånn som du beskriver dem. Kjenner du noen som er alenemor? Hvis ikke, så vet alledeles ikke du hva de gjør. Å si at hun knuller en tilfeldig fyr mens ungen ligger i sengen ved siden av er jævlig sagt. Du vet å dømme folk, skal jeg si. Prøv å sitt deg selv i deres situasjon før du sier noe.
waco Skrevet 24. juli 2002 #3 Skrevet 24. juli 2002 Et godt innlegg, fri for partiskhet eller usakelighet. Dette er jo bare rein og skjær fakta. Skal bli spennende å se hvordan rødstrømpene reagerer på dette! *bravo*
Sitri Skrevet 24. juli 2002 #4 Skrevet 24. juli 2002 Å, er jeg en rødstrøpme nå? Det virker som om rødhette ikke vet hva hun snakker om når hun sier at ALLE alenemødre er sånn, noe som ikke er sant. Og hun har tydeligvis en dårlig dag.
Majken Skrevet 24. juli 2002 #5 Skrevet 24. juli 2002 Åja, naturligvis. ALLE alenemødre er verdens verste avskum!! Ikke jobber dem, og forsømmer barna gjør de, livet er liksom bare en fest for dem. Gifte foreldre gjør ALT riktig de! Ærlig talt, folk som generaliserer sånn som dette, må jo være inni helvete trangsynte....
@lfa Skrevet 24. juli 2002 #6 Skrevet 24. juli 2002 Interessant når noen uttaler seg om ting de overhodet ikke har peiling på...
Rødhette Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2002 Jeg dømmer ingen, jeg generaliserer ikke, jeg bare lufter tankene mine. Er ikke dette et diskusjonsforum? At ting er jævlig sagt, kan være, men sannheten er jævlig, jenter. Dere skulle bare visst hvordan folk, og spesiellt alenemødre, kan oppføre seg! Om barnefaren stikker er det noe mora burde tenkt på før. Skal man ha en unge, bør det være et samarbeidsprosjekt, bør det ikke? Mor og far er enige om saken. Alle med litt vett i hodet vet at prevensjon fungerer mot barn, så vil man ikke ha noen unge, er det en god løsning. Vil man ha en unge, men ingen barnefar, er man en drittsekk. Det er nok av dem... alenemødre som kun er ute etter å tjene penger på ungen. Kan vi ikke holde oss til tema, her? Kommentarer som omhandler andre ting, tar vi opp andre steder, okei? (les: ..."hun har tydeligvis en dårlig dag..:") Rødhette
Sitri Skrevet 24. juli 2002 #8 Skrevet 24. juli 2002 Det har hendt flere ganger at far er med på notene helt til etter fødselen. Så noen mnd etterpå så finner han ut at det er ikke noe for han likevel og stikker sin kos. Alle alenemødre er ikke like og jeg må si meg enig med de andre her at jeg synes du generaliserer sånn som du skriver om alenemødre i ditt første innlegg. Alle alenemødre ligger med alle og enhver, alle alenemødre snylter ikke, alle alenemødre er ikke så ille som du vil ha det til heller.
Sitri Skrevet 24. juli 2002 #9 Skrevet 24. juli 2002 Alle alenemødre ligger ikke med enhver skulle det stå
Rødhette Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2002 Flere ganger, jenta mi... neida, jeg tviler ikke. I noen få tilfeller er det mulig at kvinnen ikke farer med sjulte hensikter. ... men det har hendt flere ganger at ei dum kjerring i tjueårene har født en unge for pengenes skyld også, vet du. Man skal ikke fortrenge sannheten! Rødhette
Gjest eminel Skrevet 24. juli 2002 #11 Skrevet 24. juli 2002 Rødhette! Er du alenemor selv siden du har så jævlig god peiling????!
Saga Skrevet 24. juli 2002 #12 Skrevet 24. juli 2002 Jeg kjenner flere alenemødre, ingen er slik som du beskriver dem Rødhette.. Men jeg kan jo kun uttale meg om de jeg kjenner. De sliter litt med økonomien ja, og har ikke alltid råd til å ta med barna på Burger King, tivoli og ferie i sommeren - men det er nå helt greit synes jeg. Noe mer som kan betraktes som 'negativt' (omså det der ikke var negativt, foreldrene min har aldri tatt meg med på Burger King heller ) kan jeg ikke si om de jeg kjenner. For flotte foreldre er de uansett! Èn ting til, prøver ikke å 'ta' noen nå, men siden vi nå først skal diskutere..
Rødhette Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #13 Skrevet 24. juli 2002 Jøsses.... det er ikke alt man vet om menneskene rundt seg, vet dere. Ikke vær skråsikker på ting dere ikke vet noe om. Det lyser trangsynthet av enkelte her! Jeg undres på hvorfor er dere hele tiden ute etter å vite om jeg er alenemor, eller om jeg kjenner noen alenemødre... man interesserer seg til og med for hvilke side av sengen jeg står opp på... Det er ikke relevant for tema, er det? I diskusjoner er det viktig å kunne skille sak og person. Det ser ut til enkelte her inne trenger litt øvelse i akkurat det. Rødhette
Gjest eminel Skrevet 24. juli 2002 #14 Skrevet 24. juli 2002 Jøsses.... det er ikke alt man vet om menneskene rundt seg' date=' vet dere. Ikke vær skråsikker på ting dere ikke vet noe om. Det lyser trangsynthet av enkelte her [/quote'] Og DU sier at VI er trangsynte???
Rødhette Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #15 Skrevet 24. juli 2002 ... tydelig at man har gått tom for gode argumenter når man begynner å gå på person fremfor tema...
@lfa Skrevet 24. juli 2002 #16 Skrevet 24. juli 2002 En fin regel, er at man feier for sin egen dør før man begynner med andre... I diskusjoner er det viktig å kunne skille sak og person. Det ser ut til enkelte her inne trenger litt øvelse i akkurat det Du skiller ikke akkurat sak med person når du roper ut at slik og slik er alle alenemødre.... Det er liksom litt ok når folk snakker om ting de har peiling på, i stedet for å dikte opp masse røverhistorier... Klart at enkelte alenemødre er fæle og alt det der, men jammen meg er det mange andre som er like fæle og vel som det... Unger eller ikke unger....
waco Skrevet 24. juli 2002 #17 Skrevet 24. juli 2002 Jeg skjønner hva du mener alfa...det er mange kvinner som ikke har kasta ut typen enda... Nei fra spøk til alvor, vi må ikke glemme at åtti prosent av alle seperasjoner er på kvinnens initativ. Waco
Rødhette Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #18 Skrevet 24. juli 2002 Hvem har diktet opp masse røverhistorier? Det er kanskje greit om man klarer å holde seg til sannheter her inne, istedenfor å bruke usaklige og uholdbare argumenter? Når man ikke har noe å komme med, er det kanskje best å holde kjeft, fremfor å komme med usannheter og persontrakassering... Drittsekker er det over alt, jeg har da heller ikke nektet for det? Jeg sier bare at mange jenter glemmer å tenke over hva slags konsekvenser det å få barn gir...
@lfa Skrevet 24. juli 2002 #19 Skrevet 24. juli 2002 Nei fra spøk til alvor, vi må ikke glemme at åtti prosent av alle seperasjoner er på kvinnens initativ. Nå har du nevnt det der ganske ofte... Tror du vi er helt teite i pappen, eller? Eller... ja, det er vel det du tror.... Til Rødhette: Det er kanskje greit om man klarer å holde seg til sannheter her inne, istedenfor å bruke usaklige og uholdbare argumenter? Når man ikke har noe å komme med, er det kanskje best å holde kjeft, fremfor å komme med usannheter og persontrakassering... Ja, hadde du bare greidd å gjøre det samme selv... Å si at alle alenemødre er alenemødre på grunn av penga, så holder du deg ikke akkurat til sannheten... Veldig saklig og holdbart er det heller ikke... Og man kan nesten kalle det persontrakassering mht alle alenemødre...
@lfa Skrevet 24. juli 2002 #20 Skrevet 24. juli 2002 Det jeg derimot er fullstendig enig i, er at å sette unger til verden for penga sin skyld, verken er en særlig voksen eller gjennomtenkt handling... Det koster faktisk å ha unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå